Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messer - hot or not?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ny iværksætter, tager du da på messer, eller planlægger at gøre det?

Hvis du har været afsted, hvad gjorde du dig så af erfaringer? Er det noget du vil gøre igen? (Læs: bruge penge og tid på)

Hvorfor eller hvor ikke?

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 15:47

Hej Pernille.

Jeg vil gerne læse lidt med i artiklen her.

Jeg har netop bestilt en stand på en Messe i København, hvor jeg skal udstille Caps & Huer for første gang og jeg glæder mig til at afprøve det og se om det er noget for mig i fremtiden.

Håber jeg kan læse lidt af andres erfaringer i tråden her :)

Mvh
Martin Jensen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 15:52

Pernille Abildgaard:

Nu skriver du jo ikke om det er som besøgede eller som udstiller.  

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 18:46

Jeg vil gerne både høre fra folk det tager afsted sim standholder, og de som tager afsted som besøgende, med det formål at gøre noget for deres virksomhed.

Spændende med din caps stand - du er meget velkommen i tråden, også til at dele dine erfaringer :) hvilken messe skal du på?

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille,

Jeg prøvede tre messer sidste forår (med Dansk Festmusik) og det var en blandet oplevelse...

Vi fik rigtig meget opmærksomhed og uddelt et hav af visirkort. Vi kom rent faktisk også hjem med et par arrangementer (selvom vi ikke havde forventet det).

Men de indendørs messer i foråret fik lige pludselig kamp til stregen af intet mindre end... forårsvejret. De sidste to messer (i starten af marts) begyndte solen at skinne og folk skyndte sig ud i deres haver - og så gad de ikke tage på en indendørs messe. Så til tider stod der bare 100 udstillere og kiggede på hinanden, drak kaffe og sludrede. Smadder hyggeligt, men ikke så salgsfremmende.

Så... prøv dét! Tag en enkelt eller to messer og evaluer. Sørg for at du har masser af visitkort/postkort/brochure du kan uddele og noget der kan skabe blikfang.

Hvis du også kan have et eller andet som kan skabe lidt mund-til-mund på eller efter messen skal du nok få stor succes.

De bedste hilsner fra

Martin Bengaard

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 02:00

Pernille Abildgaard:

Hvis du har været afsted, hvad gjorde du dig så af erfaringer? Er det noget du vil gøre igen? (Læs: bruge penge og tid på)

Hvorfor eller hvor ikke?

Hej Pernille
Jeg vil sige det kommer an på produktet og din strategi.
Hvis man er proaktiv og kan tage fat i folk, er god til at kommunikere og sælge så synes jeg det er en god ide t deltage i messer. Men man skal ikke bare deltage i alle messer.
Find ud af hvor dine kunder kommer. Hvilke typer messer der er relevante for dig. Mange bruger messerne til at invitere kunder og forretningspartnere og til at netværke.

Iværksættermagasinet Start Op henvender sig til alle iværksættere og vi har selvfølgelig været med ved iværksættermesser og relevante arrangementer fordi vores læsere kommer der.
Vi har sorteret meget og fundet ud af hvilke messer der er værd at bruge tid på og hvilke arrangementer som der er nyttige. Der skal soteres en del da man jo ikke har hverken penge eller tid som iværksætter til at deltage i det hele. Jeg vil sige netværk er det vigtige.
Det behøver nødvendigvis ikke være til en messe, men også udenfor messe. Har du et netværk eller også meld dig ind i netværks for iværksættere. Når du så skal på messe så inviter dit netværk og på den måde få endnu mere ud af messen. Du er der jo alligevel.

Og husk at vær kreativ. Skil dig ud fra mængden når du deltager. Det er det man husker. Om det er en stor eller lille stand har ikke den store betydning.
Så spar på pengene.

De bedste hilsner
Ronni

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:29

Jeg har prøvet at være på messe med egen virksomhed et par gange, og hvis jeg gjorde omkostninger, tidsforbrug etc. op, har det ikke rigtigt kunnet betale sig for mig. Alle de timers forberedelse, og alle de timer man står på standen, kunne jeg have tjent væsentlig mere på hvis jeg bare havde brugt tiden på eksisterende kunder, og de kunder der alligevel var kommet.

Jeg har også prøvet at tage på messer som besøgende, med det formål, at sælge mine egne ydelser til udstillerne. Og det er absolut et NO GO! Det giver meget, meget lidt, og det er helt sikkert irriterende for udstillerne. De har brugt en masse tid og penge på at deltage i messen, så de er der for at sælge, og ikke for at bruge tid på folk der kommer på standen for at forsøge at få dem til at købe noget. 

Mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 06:23

Hejsa Pernille

Jeg har tilmeldt mig "roskildemessen" her i starten af februar. Det er en af de der "by-bolig-familie messer" og selvom jeg kun sælger b2b, så forventer de ca. 18.000 gæster. Og alle dem ( minus pensionister og arbejdsløse ), ja de må jo være ansat et eller andet sted som kunne bruge vores måtteservice.

Vi har aldrig prøvet sådan en messe før, så jeg er gået igang med at lave noget messeinventar, for hvis vi skal så skal det også være pænt. Jeg forventer at kunne uddele en masse flyers og visitkort samt ikke mindst booke nogle kundemøder.

Vi har kun bestilt den ene messe, men har fundet ud af hvor ligende holdes, hvis denne bliver som v tror og håber

mvh

Peter

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 06:50

Hej Peter,

Det var lige præcis den messe vi var på som gav mest :-)
Februar er stadig for koldt til at folk vil i haven.

Held og lykke

Martin

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 09:38

Martin Bengaard:
Hej Peter,

Det var lige præcis den messe vi var på som gav mest :-)
Februar er stadig for koldt til at folk vil i haven.

Held og lykke

Martin

Takker .. så sætter jeg lige forventninger op med 25% :-)

Peter

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)