Hej! Hvordan er det sat?
|
Hej Compass,
Tillykke med virksomheden og ikke mindst tillykke med din første opgave!! Det er den fedeste fornemmelse i hele verden endelig at få en opgave og "være sig selv"!
Lad mig være helt ærlig først: ja, gu' fanden er det for lavt sat!
... men: du skal jo lige igang!!!
Dengang jeg startede lavede jeg fandme gratis hjemmesider til folk... der kan du eddermandme tale om en dårlig timeløn. Tilgengæld omsatte jeg for 200.000 det år (uden at bruge en krone på markedsføring!!!!) Det var ene og alene pga. min vilje til at arbejde gratis.
16 timer for 4.500 kroner er "kun" 281,25 kroner i timen og det er liiiige i underkanten for en 100% selvstændig. Men hvis det er dit supplerende arbejde, så synes jeg faktisk at det er meget pænt. Hvis du kan lave 4.500 kroner på én weekend (2 x 8 timer), så har du 18.000 kroner ekstra om måneden.
Dét tror jeg sgu nok de fleste lønmodtagere gerne ville have
Men du kommer til at bruge en del tid på tilbud, salg, opfølgning, fakturering, regnskab osv. så du kan ikke regne med at du kan lave betalt arbejde hele tiden. Derfor skal du på sigt stræbe efter en pris som er lidt højere - måske 350,- kroner men det kommer an på, hvad niveauet er i branchen.
Rigtig meget held og lykke med din virksomhed - og endnu engang tillykke!
De bedste hilsner fra
Martin Bengaard
P.S: Prøv at se, om du ikke kan finde et par gode markedsføringstips i denne gratis e-bog