Jeg har lige skrevet en e-bog med 108 gratis tips til hvad en maler (eller en anden håndværker) kan gøre for at få kunder - jeg tror at du vil kunne finde mange nyttige tips til din opstart.
Jeg kan i hvert fald nævne:
- Få lavet nogle billede visitkort og uddel dem til alle (koster meget lidt) - Lav en Facebook side og reklamer for venner, familie og andre i dit netværk (gratis) - Få lavet en lille fin hjemmeside (ikke noget stort og fancy) (koster under 3.000 kroner) - Lav samarbejde med andre håndværkere, ejendomsmæglere, boligforeninger og lignende (koster som oftest ikke andet end tid)
Du kan se alle 108 tips her
Rigtig god fornøjelse
Martin
ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.
Hvis du har mod på at flytte til KBH er der mange muligheder for en dygtigt maler der vil starte eget firma. Jeg kender endtil flere malermestere der kunne være interesseret i at bruge en dygtig underleverandør.
Tak for dit forslag, du har nok ret i der er en del flere muligheder i KBH, men min plads er vist i Jylland. Det er her de dygtige håndværkere høre til
Hvis du skiller dig ud fra andre med et nicheprodukt - i hverfald markedsføringsmæssigt - er der ingen grund til allerede fra starten at give rabat.
Gør brug af gratis PR i stedet i eksempelvis lokalavisen (skal dog have en annoncen til gengæld) og nogle faverige brochurer.
Tænk over et bestemt segment du vil rette din markedsføring imod og form din markedsføring derefter.
Som en anden skrev er det lokale fundament altafgørende, da man først skal have bevist sit værd et par gange, så har du sat gang i mund til mund-formidlingen.
Få andre håndværkere (lokale tømre, VVSere, elektrikere, murere etc.) som allierede, så du kan indgå i minientrepriser. Så dem skal du også markedsføre dig over for.