Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortæl jeres historie....og hjælp andre:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Fredensborg
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 50
Fra  Rosenvang Trading Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen:-)

Jeg er meget frustreret, over at jeg ikke kan får taget skridtet til at komme igang med at være selvstændig.

jeg har 2 udfordringer.

1. Jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg skal komme igang- finde produktet osv.

2. Har købt hus i 2007 så har taget et stort lån, derfor er det praktisk talt umuligt at låne det mindste beløb i banken.

Det kunne bare være en kæmpe hjælp hvis folk fortalte deres historie, tror at det kunne hjælpe mange herinde:-)

Fra Fredensborg
Tilmeldt 30. May 12
Fra  Rosenvang Trading Skrevet kl. 17:43

Er der virkelig ingen som har lyst til at fortælle deres iværksætter historie, hvordan de kom igang, havde de fast arbejde ved siden af og hvad gjorde de med det økonomiske:-)

mange hilsener 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 19:01

Hej John,

Det er et rigelig bredt spørgsmål du stiller, så nok derfor svarene ikke vælter ind, det ville nok fylde et par linier eller 3. For manges vedkommende kan sådan et forløb varer flere år og det tager tid og koster mange penge at etablere sig. Det kan være rigtig hårdt arbejde og hele den proces er lidt svær at forklare i sådan et "mindre indlæg"....

jeg vil dog anbefale dig følgende....

Omkring økonomi bliver du simpelthen nødsaget til at være risikovillig. Hvis du ikke selv er villig til at satse 100.000 "pantsætte bilen" eller hvad ved jeg, så vil du det ikke nok. Banken tror heller ikke på dig, hvis ikke du er risikovillig.

Du kan også vælge at starte i det små, sideløbende med jobbet, er du villig til at bruge dine aftentimer over det næste år, så er det fordi du brænder for det og syntes det er sjovt. Så har du bedre forudsætninger....for måske at springe ud full time...og din risiko er mindre fordi du ved hvad du laver....

Har du slet ingen ide om hvad du vil ???

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

1) Hvis ikke du ved hvad du vil starte op med, så tænk på hvad der interesserer dig, og arbejd ud fra det. Vi kan ikke fortælle dig hvad du skal lave. Det jeg synes er fedt, synes du måske er kedeligt.

2) Kan du ikke låne må du spare op. Jeg vil leve en gældsfri tilværelse, så jeg sparer op istedet for at låne.

Hvis du laver en blød opstart, kan du måske finansiere din virksomhed løbende, istedet for at skaffe alle penge på en gang.

Mvh Carsten

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:29
Hej John
Det lyder som om du ikke er tilmeldt iværksættermagasinet Start Op.
Her kan du netop læse om hvordan andre har gjort.
Du finder magasinet her.
Www.startopmagasinet.dk

De bedste hilsner
Ronni
Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 19:34

Jeg startede mit aps sammen med min daværende arbejdsgiver tilbage i 2008.
Forretningen går ud på softwareudvikling, og det brugte jeg en meget stor del af mine aftener og weekender på. Samtidig med at vi købte hus i efteråret 2008 :)

Det er hårdt for familielivet, skal jeg indskyde(!)

Jeg fandt ud af at det var en dårlig kombination med arbejdsgiver=partner, i og med at jeg begyndte at stille krav til min partner. Så en af mine gode kammerater købte min arbejdsgiver-partner ud i 2010, og i løbet af '11 og '12 sikrede mig de fleste af anparterne i aps'et fra kammeraten. (og skiftede fuldtidsjobbet ud med et nyt) Min kammerat var aldrig en aktiv partner i firmaet, kun manden med pengene.

I slutningen af 2012 er jeg endelig nået til det punkt, hvor jeg kunne give slip på fuldtidsjobbet. Så nu kan jeg give den fuld skrald i mit eget firma, men den økonomiske komfort ved et godt fuldtidsjob er væk.

Nu kan jeg kun undre mig over, hvorfor jeg ikke gik all in noget tidligere :)

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det vigtigste er at du finder en branche som du brænder for. At være selvstændig skal ikke være et mål i sig selv. Målet skal (blandt andet) være at arbejde med noget man synes er fedt.

Jeg har igennem de sidste 3 år fået en masse spændende iværksættere til at dele deres historier og tips, som jeg har samlet på nedenstående link.

Brug nogle timer et par aftenener, og læs dem igennem. Der er masser af inspiration at hente.

http://www.larsbachmann.dk/ivaerksaetter

Fra Fredensborg
Tilmeldt 30. May 12
Fra  Rosenvang Trading Skrevet kl. 22:35

Tak for jeres svar:-)

alting hjælper, jeg må nok væbne mig med tålmodighed. 

det kommer vel til mig en dag:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)