Jeg vil lige høre nogle meninger fra jer om det kan betale sig at have en webshop og kan man leve af det? Og hvis det kan betale sig hvordan skal man så starte det på en billig måde?
Når nu der er så mange webshops tror du så at det giver underskud!? Jeg ville da lukke min webshop hvis jeg skulle betale for at have den! Come on.. Det kommer an på så meget. Det jeg er bange for at du har i tankerne er at du skyder 100,- efter en webshop og så tror du at ordrerne kommer ligeså stille ind, uden at lave noget. Det kan jeg sige at det gør de IKKE! Det er hårdt arbejde fra dag 1 af. Jo flere timer du bruger om dagen, jo større overskud giver det. Du skal også lægge nogle tusind i en webshop. Jeg er 14 år og går i folkeskole. Jeg har ikke 24 timer i døgnet til at drive min webshop. Jeg har skolen og lektier som også skal passes. Jeg ved godt at min webshop aldrig bliver udnyttet 100% på denne måde. Det gør den først når jeg lægger alle mine kræfter i shoppen og ikke har andet ved siden af!
Enhver idiot kan starte en webshop, men det er de færreste der kan finde ud af at få succes. En webshop har intet med hurtige penge at gøre. Det er nemt, men lige så nemt at fejle.
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at starte en webshop. Avancerne er ofte små (naturligvis afhængig af produkttype), konkurrencen er som regel stor, det tager tid og penge at drive trafik til sitet, der er for meget bøvl med logistik, pakke pakker, forsendelser etc. For at lave et overskud på eks. 40-50.000 kr. pr. måned, hvilket man jo relativt nemt kan tjene bare ved at gå på arbejde, skal der knokles meget og længe.
Se iøvrigt på Amino's virksomhedsbørs. Langt størstedelen af virksomhederne der er til salg, er webshops. Hvis det var en virkelig god forretning, ville alle disse virksomheder have været enten drevet videre af ejeren, eller opkøbt af konkurrenter.
De webshops som er store, er der investeret rigtig meget tid, og store summer, i at få kørt op. Og så er spørgsmålet om man ikke kunnet have fået den investering hjem bedre på noget andet.
Men det at starte en webshop er jo en god introduktion til iværksætteri og online handel og markedsføring. Og hvis man kan differentiere sig kan der også tjenes penge. Men at starte med at sælge det samme som så mange andre, fordi man tror at det er et hot område, er godt nok lidt op ad bakke. Jeg sukker lidt opgivende hver gang der kommer endnu en der vil sælge iPhone covers...
Okay, jeg er også en gammel iværksætter. Jeg er meget selektiv med hvad jeg bruger min tid på. Jeg går ikke efter noget medmindre jeg kan se at der er mange penge i skidtet (millioner). Der er sikkert mange (yngre) iværksættere som har det fint med mindre :-)
En web-shop er et godt sted at høste erfaringer, hvis du ikke har beskæftiget dig med handel før - det ligner næsten en rigtig butik, bortset fra omkostningerne, som kan holdes på et betydeligt lavere niveau.
Ok jeg har aldrig selv været iværksætter, men overvejer at blive det på et tidspunkt. Derfor er det altid godt med lidt inspiration og meninger fra andre folk. Må jeg spørge dig hvad du (Carsten) selv arbejder?
Enhver idiot kan starte en webshop, men det er de færreste der kan finde ud af at få succes. En webshop har intet med hurtige penge at gøre. Det er nemt, men lige så nemt at fejle.
Jeg giver dig 100% ret. Det er pisse svært. Og du skal være pisse dygtig og nytænkende.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.