Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ordrerne vælter ind MEN jeg vil videre!

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kiranan Vijayakanthan:

Jeg har i hvert fald ændret førprisen, så jeg er helt sikker. Jeg har bare endnu ikke forstået, at jeg ikke må have få dages åbningstilbud, hvor jeg viser normalprisen, så folk ikke tager fejl af, at det er et åbningstilbud?

Du må godt lave et åbningstilbud, men du må ikke nævne "normalpris" uden at du har haft den til salg i 6 uger til den angivede "normalpris" ;-) Du skal evt skrive at prisen stiger til XX,XX når åbningstilbudet slutter.

Fra København
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:16

Hej Kiranan

Tillykke med lanceringen af din nye webshop.

Du kan få hjælp til SEO, ved at læse blandt andet SEO Nybegynder Guide, SEO Guide. Hvis du ikke har tid til at sætte dig ind i det basale SEO, så skal du nok have fat i en af de mange seo konsulenter (der er en del på Amino at vælge i mellem).

Mvh. B

Konsulent  - Arbejder frivilligt med at sælge brugte cykler i københavn

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 13:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars og Jannik - nej, læs nu hvad der bliver skrevet i linket herover. Jeg vil tillade mig at indsætte linket endnu en gang.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring#kap1

Ja jeg vil egentlig gå så vidt som at citere hvad Forbrugerombudsmanden skriver på deres side:

Kapitel 1 - Besparelsesudsagn ved sammenligning med egen tidligere pris

1. Kapitel 1 omfatter udtryk, hvor den erhvervsdrivende direkte eller indirekte angiver sin egen tidligere pris (normalpris), fx ”normalpris/tilbudspris”, ”før/nu”, ”spar xx %”, ”spar xx kr.” osv.

... Vi går lidt længere ned, hvor vi finder:

3.2. En prissammenligning anses ikke for at være vildledende, hvis

1. den normalpris, der sammenlignes med, har været gældende i en længere periode umiddelbart forud for annonceringstidspunktet, jf. dog pkt. 10, og
  2. kravene til tilbudsperiodens varighed, jf. pkt. 4, er opfyldt.
Vi tager lige punkt 3.5 endnu en gang, som jeg også nævnte herover:
3.5. Den erhvervsdrivende kan lave kortvarige kampagner af op til 3 dages varighed, hvor der oplyses om en besparelse på samtlige varer, dele af varesortimentet eller en bestemt varekategori, selvom normalprisen for enkelte af varernes vedkommende ikke har været gældende i en længere periode. En sådan kampagne medfører ikke afbrydelse eller suspension af den længere periode.

OG så lige punkt 10, som bliver henvist til i 3.2.1:

Introduktionstilbud

10. Den erhvervsdrivende må gerne lave prissammenligninger, selvom produktet ikke har været solgt eller udbudt til salg i en længere periode, jf. pkt. 3, umiddelbart forud for annonceringstidspunktet, hvis det klart fremgår, at der er tale om et åbningssalg eller et introduktionstilbud, og

1. produktet umiddelbart efter introduktionstilbuddets ophør bliver solgt eller udbudt til salg i en længere periode til den angivne normalpris hos den pågældende erhvervsdrivende, eller
  2. det dokumenteres, at produktet umiddelbart forud for annonceringstidspunktet har været solgt eller udbudt til salg i en længere periode til den angivne normalpris i andre forretninger tilhørende samme kæde.
NU burde der ikke være flere tvivlsspørgsmål.. Ovenstående tekst siger klart og tydeligt at:
Selvom en vare ikke har været til salg i en længere periode, må man GERNE (pkt. 3.2) skrive sin normalpris og den nye tilbudspris - i dette eksempel "70 kr /49 kr" - når der er tale om introduktions/åbningstilbud af kortere varighed (pkt. 10).
Hvordan skulle kunderne ellers kunne se hvad de sparer på de pågældende produkter?
Kiranan - du kunne også have godt af at læse ovenstående link, så hep-hey, igang.
Kasper.
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 13:25

Hej B,

Jeg tror, jeg vil bruge min dag i dag på at læse disse guides, du henviser til. Tusind tak for det!

Mvh.

Kiranan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29

Kasper Kammersgaard:

Lars og Jannik - nej, læs nu hvad der bliver skrevet i linket herover. Jeg vil tillade mig at indsætte linket endnu en gang.

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/prismarkedsfring#kap1

Ja jeg vil egentlig gå så vidt som at citere hvad Forbrugerombudsmanden skriver på deres side:

Kapitel 1 - Besparelsesudsagn ved sammenligning med egen tidligere pris

1. Kapitel 1 omfatter udtryk, hvor den erhvervsdrivende direkte eller indirekte angiver sin egen tidligere pris (normalpris), fx ”normalpris/tilbudspris”, ”før/nu”, ”spar xx %”, ”spar xx kr.” osv.

... Vi går lidt længere ned, hvor vi finder:

3.2. En prissammenligning anses ikke for at være vildledende, hvis

1. den normalpris, der sammenlignes med, har været gældende i en længere periode umiddelbart forud for annonceringstidspunktet, jf. dog pkt. 10, og
  2. kravene til tilbudsperiodens varighed, jf. pkt. 4, er opfyldt.
Vi tager lige punkt 3.5 endnu en gang, som jeg også nævnte herover:
3.5. Den erhvervsdrivende kan lave kortvarige kampagner af op til 3 dages varighed, hvor der oplyses om en besparelse på samtlige varer, dele af varesortimentet eller en bestemt varekategori, selvom normalprisen for enkelte af varernes vedkommende ikke har været gældende i en længere periode. En sådan kampagne medfører ikke afbrydelse eller suspension af den længere periode.

OG så lige punkt 10, som bliver henvist til i 3.2.1:

Introduktionstilbud

10. Den erhvervsdrivende må gerne lave prissammenligninger, selvom produktet ikke har været solgt eller udbudt til salg i en længere periode, jf. pkt. 3, umiddelbart forud for annonceringstidspunktet, hvis det klart fremgår, at der er tale om et åbningssalg eller et introduktionstilbud, og

1. produktet umiddelbart efter introduktionstilbuddets ophør bliver solgt eller udbudt til salg i en længere periode til den angivne normalpris hos den pågældende erhvervsdrivende, eller
  2. det dokumenteres, at produktet umiddelbart forud for annonceringstidspunktet har været solgt eller udbudt til salg i en længere periode til den angivne normalpris i andre forretninger tilhørende samme kæde.
NU burde der ikke være flere tvivlsspørgsmål.. Ovenstående tekst siger klart og tydeligt at:
Selvom en vare ikke har været til salg i en længere periode, må man GERNE (pkt. 3.2) skrive sin normalpris og den nye tilbudspris - i dette eksempel "70 kr /49 kr" - når der er tale om introduktions/åbningstilbud af kortere varighed (pkt. 10).
Hvordan skulle kunderne ellers kunne se hvad de sparer på de pågældende produkter?
Kiranan - du kunne også have godt af at læse ovenstående link, så hep-hey, igang.
Kasper.

Det indebærer jo så også at han er på røven, hvis han ikke sætter prisen tilbage til normalprisen efter tilbudsperioden.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 313
Fra  Grafikr ApS Skrevet kl. 22:16

Har fået styr på de ting der nu, så synes, at vi skal holde os til mit spørgsmål.

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)