Kære Amino'er Jeg har en tømrermester til at arbejde for mig p.t. Jeg er selv i byggebranchen og projektet bumler sin skæve gang derudaf. Vi skal nok komme i mål. Men: Mester stikker plader til højre og venstre. Jeg er på nippet til at kategorisere ham som lystløgner. Dem møder jeg trods alt ikke så tit. Hvordan konfronterer man sådan en? Eller er der en work-around, fx forlange skriftlige erklæringer med underskrift angående væsentlige valg osv.? |
Hvordan håndterer man en lystløgner?
- 1
|
Hej Poli, Dem har jeg kendt nogen stykker af og især i byggebranchen . Det er altid andre´s skyld og hids dig op og kom herned. Man får en masse historier og hold da fest, du har fået en masse ekstra ydelser uden beregning :-) Mit bedste råd er at undgå dem i fremtiden, de tager simpelthen for meget af din kapacitet. Men indtil nu ville jeg være kort for hovedet og være lidt kontant. Undgå at indlede en small talk, for så får du lige 10 ekstra historier og ja - jeg tror sgu ikke den slags mennesker kan lade vær ! Kendetegnede syntes jeg altid at de er rigtig gode til at påpege hvad alle andre gør forkert :-) |
er det en der bygger for dig - så må du da bestemt lave faste aftaler om alt væsentligt, som I lige skriver på. Lystløgnere er som ikke så svære at få til at skrive under, men det bliver nok lidt samme kamp, når ting ikke overholdes. Er det i firmasammenhæng så kan en firmapolitik vel hjælpe lidt, men igen - du kan få underskrifter og han kommer ikke til at overholde det bedre. Hvorfor lyver han - laver du aftaler som inkluderer ham, og som han siger ja til for at få arbejdet, men som faktisk ikke kan holde - eller er det som du skriver - lystløgn. Der er mange flere der lyver af lidt tvang og for bekvemhed, end for ren lyst - så overvej om han har vilkår der er rimelige at overholde uden lystløgne eller - bort med ham og en anden ind - i alle fald hvis skriftlige aftaler også, som jeg venter det, brydes vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Tak for kommentarerne. Peter Maler - jeg genkender det 100%. Cookie: Han laver en tilbygning for os i hovedentreprise. Historierne kommer fx, når der er specificeret et materiale, han ikke kender i forvejen, "Det findes ikke", "OK, men jeg har spurgt, og det laves ikke mere", "Det kan ikke fås i de mål", "Det kan ikke købes i DK". ... eller fx omkring netværk, hvor jeg foreslår en elektriker, der har fået god omtale: "Men han ville have forudbetaling." Siden finder jeg ud af, at han fik et væsentligt billigere tilbud fra en anden elektriker, og så kan han da bare sige det. Hvorfor fyrer man så sådan en historie af i stedet for bare at fortælle den helt rimelige, naturlige forklaring???" |
ja han lyder som bekvemmelighedsløgner må man sige - skriftlige aftaler fremover og ellers skift ham ud. Snyder han dig med elektriker som du nævner, og det koster dig noget som helst, så går det direkte fra hans betaling. Uf at arbejde med sådan en, skift når du kan vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Poli, |