Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fortoldning af vare fra Kina

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu flere gange importeret nogle vare fra Kina. Men jeg har ikke skulle betale for fortoldning. Jeg bestiller for ca. 1000 kr af gangen.

Jeg er moms og importregisteret.

Mit spørgsmål er så hvordan jeg får det fortoldet, når det ikke bliver taget i tolden??

Skal jeg bare ignorere det?

Jeg har ikke ressourcer og tid til selv at skulle gå i gang med at fortolde varene...

Hvad med regnskab når det ikke er fortoldet?

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak :)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian N:
Skal jeg bare ignorere det?

Nej, det skal du absolut ikke - du har et problem, hvis du videresælger varer, som ikke er indfortoldet rigtigt. Hvem står for forsendelsen af dine varer? Hvis du bruger fx UPS, FedEx eller tilsvarende, tager de sig af fortoldingen som en del af fragtprisen.

MVH^
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian N:
Jeg har ikke ressourcer og tid til selv at skulle gå i gang med at fortolde varene

 

Du kan få hjælp hos Fortoldningsbutikken.dk  

 

Ravn

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke fra Fortoldningsbutikken er en jeg klart vil anbefale.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du gider alt det bøvl med fortoldning og slå op i toldtariffer kan du få et speditør til at ordne det hele for dig, det er ikke nødvendigvis ret dyrt, normalt koster det 3-5% af den pålydende faktura. På den måde sparer du en masse tid som du kan bruge på noget andet arbejde og så er du sikker på det bliver udført korrekt i henhold til Told & Skat.

Speditøren kender også de forskellige tariffer således at du ikke kommer til at betale mere told end nødvendigt, så på den måde kan du måske spare yderligere.

Mvh

Frank

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver sendt med DHL eller PostDK.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med at tolden er indberegnet i prisen hos f.eks DHL, UPS ol. er ikke altid korrekt, har selv købt en del fra kina (dog kun til privat brug) også med DHL, FedEx og UPS, og de sender også toldregninger ud til kunden.

Du KAN godt få tolden indberegnet i fragten, men så skal de jo vide på forhånd hvor varen skal sendes hen, og ved at en kineser går ned på sit lokale post/fragtkontor, ved de jo ikke hvad toldtarifferne er i alle de lande de sender til, og derfor lader de de lokale afdelinger i ankomstlandene klare tolden.

I min erfaring, skal du, hvis du vil have tolden ind over fragten, arrangere fragten direkte med fragtfirmaet, og ikke igennem sælgeren, som jo altid vil bruge den billigste måde for ham at sende varen med fragtfirmaet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

silversand:
Du KAN godt få tolden indberegnet i fragten

Sikke noget sludder - tolden skal altid betales af importøren i DK.

Når du sender med DHL, FedEx osv er selve omkostningen for papirarbejdet inkluderet i fragten, men tolden betaler de altså ikke.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Silversand Sikke en gang vrøvl du generelt skriver!

 

silversand:

Den med at tolden er indberegnet i prisen hos f.eks DHL, UPS ol. er ikke altid korrekt, har selv købt en del fra kina (dog kun til privat brug) også med DHL, FedEx og UPS, og de sender også toldregninger ud til kunden.

Toldbehandlingen er normalt inkluderet i prisen hos DHL, UPS, FedEx osv.  Selve tolden og moms afregnes en gang om måneden direkte med SKAT når du er importør og momsregistreret.   importere du vare til videresalg er det lovpligtit at være både moms og importør registreret.

Ravn

 

 

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se at jeg fik skrevet det forkert.

er toldbehandlingen jeg mente.

Har selv betalt 120kr hos DHL, og ca 140kr hos UPS for toldbehandling når jeg har fået ting fra Kina privat.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)