Hej Aminoer, Jeg har et selskab (ApS) der står overfor at skulle lave sit første årsregnskab. Jeg kunne dog godt bruge lidt råd og vejledning til hvordan jeg nemmest får lavet det - selvfølgelig på en måde så SKAT kan godkende det, men uden alt for meget unødigt bureaukrati :) Selskabet har et meget lille antal fakturaer og tilsvarende få udgifter - under 20 alt i alt. Jeg har derfor blot brug for lidt hjælp til at sætte årsregnskab op, på simpleste og nemmest mulige måde :) Er der nogen der kan være behjælpelige med det? På forhånd tak, Martin |
Hej Martin.
Lyder som om du har fået ordnet det vigtigste, netop fået ført det meste ind på excel ark. Hvis dine beløb ikke er så store og du kun har under 20 bilag, vil de på skattekontoret sagtens kunne godtage et regnskab sat op i excel. Hvis du efterhånden kommer op på en del flere bilag og beløb, så ved jeg at skat foretrækker (vil have) at du bruger et decideret regnskabsprogram.
Jeg kommer fra en virksomhed Topvirk, hvor vi netop hjælper mindre til mellemstore virksomheder og foreninger med deres regnskab, bogholderi mv.
Vi kører med en timepris på kr. 250,- pr. time for bogholderi, hvilket nok ikke kan gøre billigere. Jeg kan få vores bogholder til at kontakte dig, for om hun lige kan guide dig igennem, hvis du vil have dette (vil selvfølgelig ikke tage betaling for dette, hvis det kun tager 10 minutter).
Hvis du skal have brug for mere hjælp, vil vi til hver en tid kunne hjælpe dig senere hen med regnskabet (hvis det f.eks. skal køres ind på et regnskabsprogram).
Håber at høre fra dig
Mvh. Steen, Topvirk.