Så er du undskyldt, og behøver ikke følge mit tip :-D |
Mathias Nielsen:Så er du undskyldt, og behøver ikke følge mit tip :-D
Jeg takker mange gange
Jeg takker mange gange |
Et råd fra mig er at konvertere negative tanker... 95% af vores frygt og negative spekulationer bliver aldrig til noget, alligevel er det tit vi går og tænker, hva nu hvis det går galt, hva nu hvis jeg taber penge og hva nu hvis dit og dat. Alle de negative tanker fylder rigtig meget i vores sind og faktisk kunne vi bruge den energi utrolig meget bedre til en masse positive ting. Derfor - når du har disse tanker, så øv dig på at abstraher fra dem hurtigst muligt - tving dig selv til at gå en tur, se en dårlig serie og grin lidt, tving dig selv til ikke at tænke arbejde en halv time. Så vender du tilbage med fornyet energi og du får væsentligt mere udbytte ud af din tankevirksomhed den pågældende dag. Hvis du ikke gør det kan dine negative frygt eller spekulation hurtigt blive selvforstærkende og det er tit faktorer du alligevel ikke kan gøre noget ved, men det fylder meget og tager alt for meget positiv energi... Mit råd er derfor - går du pludselig kold i negative spekulationer, så CUT - lav noget andet "opfind det selv, en gåtur, en løbetur, whatever - vend så tilbage en time senere og få meget mere udbytte af din tankevirksomhed den pågældende dag... Håber ikke det lyder for meget hokus pokus, det virker for mig :-) |
Synes lige der stod Peter Lund Madsen :-) |
Arbejde fokuseret i 30 min og holde en pause. Pausen kan blive brugt på fysisk aktivitet. Hold 10 min pause. Inden du starter på arbejdet, så laver du noget fysisk. 10 armbøjninger, 20 mavebøjninger eller lign. Du skal tage dem så hurtigt som muligt. Det sætter kroppen i fuld vigør, og man føler sig mere klar til arbejdet. |
Men til gengæld kan du arbejde effektiv i toget, mens tiden i bilen bare er spildt :o) |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk
Lær at holde RIGTIG fri... Dvs slukke firma mobil/mobil generelt og få slappet af... Så er man så meget mere frisk og klar på at arbejde, når man starter igen. Og man slipper for stress og andet crap... Og så er kaffe, cola og sukker generelt en uheldig glidebane at komme ind i, da man bliver afhængig af det lort! Plus bivirkningerne er mange flere end fordelene på den lidt længere bane... |
God idé til en tråd, Jack :) Mit tip er helt klart lister! Jeg er meget distræt, og selvom jeg får rigtig mange idéer i løbet af dagen, så forsvinder de lige så hurtigt. Hvis jeg omsider husker at gøre noget ved én af dem, glemmer jeg til gengæld 2-3 andre vigtige opgaver.
Jeg får ganske enkelt lavet mere i løbet af en arbejdsdag og især når jeg lige tager et par timer på kontoret hver aften også, kommer "nåh-ja"-oplevelsen idet jeg ser listen og kommer i tanke om en vigtig opgave, fremfor at havne på netaviserne el. lign. /Anders |
Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.
Hej igen alle Aminos! Tak for alle de dejlige svar! Jeg vil høre om der er endnu flere der vil dele deres guldkorn, tips og tricks med os andre :-) |