Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til (formentligt) mysql query.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har gået og udviklet på et nyt website, men har fået lidt problemer. Jeg startede ud med at udvikle websitet på min lokale server (XAMPP), da det - efter min mening - er lidt lettere at have med at gøre. Mig og min ven gennem testede så siden. Vi kom frem til at der ikke var nogen fejl, så vi uploadede sitet til vores webhotel. Nu sker det mærkelige så at der sker en stor fejl. Siden kan formentligt ikke indsætte i vores database (Hvilket den godt kunne på vores lokale server!). Om det er et problem med vores webhotel, (php) config, eller noget helt tredje, er det skide irriterende. Som sagt er vi ikke sikkre på at det er MYSQL Query den er galt med, men det er vores teori.

Derfor ville vi blive super glade, hvis der var en venlig Amino sjæl der evt. havde stået i samme situation eller måske har et bud på en løsning.

Btw. min connect.php fil ser sådan ud:

<?php
mysql_connect("", "minilink_hej", "(password)");
mysql_select_db("minilink_hej");
?> Jeg oplyser selvfølgelig ikke mit password her, men jeg er sikker på at jeg har skrevet alt korrekt i det. - Jeg takker igen for din hjælpsomhed.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:31

Hej Frederik.

Er din database sat op på dit webhotel med adgang fra korrekt bruger og password? 

Brug følgende til at teste, taget direkte fra php.net

<?php
$link 
mysql_connect('localhost''mysql_user''mysql_password');
if (!
$link) {
    die(
'Could not connect: ' mysql_error());
}
echo 
'Connected successfully';
mysql_close($link);
?>

I mange tilfælde, kan du bruge localhost, hvis data og SQL-serveren ligger på den samme maskine. Alternativt anvender nogle udbydere forskellige servere til lagring af data og databaseinfo.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:31

Først og fremmest:

Undgå at bruge mysql_ funktioner. Brug i stedet PDO eller MySQLi (jeg foretrækker selv PDO). mysql_ funktionerne er depricated fra PHP 5.5, og vil blive fjernet i fremtiden. Altså er det ikke fremtidssikret.

Der er helt sikkert en fejl i forbindelsen - prøv at udskriv mysql_error() og se.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Skrevet kl. 11:48

Hej Elias.

Jeg brugte dit tip med at udskrive mysql_error(), og det ser ud til at den kan spotte fejlen. Her er koden:

INSERT command denied to user 'minilink_hej'@'localhost' for table 'urls'

Jeg håber at det er noget du kan spore, for jeg er helt lost.

Btw. kontrol-panelet er efter min mening lidt mærkeligt. Man skal "oprette" mysql brugere der har adgang til databasen, istedet for at give databasen et password og sådan. Til hver bruger skal man så vælge hvilke handlinger 'den' skal have rettigheder til at udføre.

Beklager det lidt kringlede svar, men håber det var noget du/i kunne bruge.

Jeg takker for jeres hjælpsomhed - Det sætter jeg virkeligt pris på :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 12:02

Frederikbontved:

Hej Elias.

Jeg brugte dit tip med at udskrive mysql_error(), og det ser ud til at den kan spotte fejlen. Her er koden:

INSERT command denied to user 'minilink_hej'@'localhost' for table 'urls'

Jeg håber at det er noget du kan spore, for jeg er helt lost.

Btw. kontrol-panelet er efter min mening lidt mærkeligt. Man skal "oprette" mysql brugere der har adgang til databasen, istedet for at give databasen et password og sådan. Til hver bruger skal man så vælge hvilke handlinger 'den' skal have rettigheder til at udføre.

Beklager det lidt kringlede svar, men håber det var noget du/i kunne bruge.

Jeg takker for jeres hjælpsomhed - Det sætter jeg virkeligt pris på :)

Din bruger 'minilink_hej' har ikke rettigheder nok til tabellen/databasen.

Det er helt korrekt, at du ikke kan give en database et kodeord - det kører på bruger-niveau. Altså en bruger skal have rettigheder til en specifik database.

Så du må inde i dit kontrolpanel kunne give brugeren adgang til INSERT, SELECT, UPDATE etc. (der også at være en knap der hedder "GRANT ALL" som giver brugeren rettigheder til alt).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Skrevet kl. 12:09

Tusind, tusind tak.

Det virkede. :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)