Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Tvivlsomme" kunder - hvordan gør du ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle gange får man ordrer som man af den ene eller anden årsag kan være usikker på.

Man har jo ret til blot at afvise handlen, men det er dog sin sag at skrive til kunden at ikke har lyst til at gennemføre ordren, da man tror der kan være tale om svindel :)

Hvis f.eks du får en ordre, betaling via dankort/visa , men hvor dér ikke er sammenhæng mellem adresse, navn, tel. osv.

Det behøver der jo ikke være noget galt med, men som sagt kan man have fornemmelsen alligevel sommetider.

Hvad gør du helt konkret i de situationer ?

Umiddelbart kan man jo gøre mange ting; Afvise og forlange bankoverførsel, Blot gennemføre, Lyve og sige der er udsolgt, osv..

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo din pligt at bremse evt. svindel.
Men du kan vel bare skrive at der er uoverensstemmelser mellem kortdetaljer, indehaver og leveringsoplysninger, hvorfor handlen ikke kan gennemføres.

Venligst

Brian Phillip

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jesper Laugesen:

Hvad gør du helt konkret i de situationer ?

Umiddelbart kan man jo gøre mange ting; Afvise og forlange bankoverførsel, Blot gennemføre, Lyve og sige der er udsolgt, osv..

Vi har tidligere gjort lidt af hvert, af de ting du nævner. Nu er vi blevet mere konsekvente.

Det er dog delt op, efter hvad der bestilles. Er det et cover eller to, tager vi chancen. Er det en telefon, ekspederer vi den ikke, hvis vi er det mindste i tvivl.

Er vi kun "lidt i tvivl" ringer vi til kunden, bare for at høre om telefonen bliver taget, og hvem der er i den anden ende. Ud fra det træffer vi en beslutning. Og dem vi er  tvivl om, får en mail hvor vi kort forklarer at der er kommet nogle alarmer på deres ordre, og vi derfor er kun kan ekspedere den ved bankoverførsel. Som kompensation, får de så et eller andet med.

Det koster sandsynligvis kunder, for der er endnu ingen der har gjort det. Men jeg vil hellere gå glip af de 2 - 300 kr. vi tjener på en telefon, end miste telefonen til 3.000 - 4.000 kr. + dummebøde, da der skal sælges en del, for at få det tabte hjem.

Vi har selvfølgelig også de par bestillinger om ugen, der er så tydelige at vi ikke behøver at bruge tid på dem. De bliver bare annulleret.

Men vi er ved at komme i gang med iBill's faktura betaling. Så fremover vil tvivlstilfældene bliver bedt om at lave en ny bestilling, og betale med faktura. Så bliver de kreditgodkendt (eller afvist), og vi har ingen risiko. Og kunderne har heller ikke den risiko, som en bankoverførsel er.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ring til kunden! :)

Det kan jo også anses som god service, at man lige ringer og tjekker at kunden nu har noteret sig de rigtige informationer. ;)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nønne:

Ring til kunden! :)

Det kan jo også anses som god service, at man lige ringer og tjekker at kunden nu har noteret sig de rigtige informationer. ;)

Ja, det mente jeg også engang.

Min erfarring er at den slags svindlere altid sidder med en 100% plausibel historie klar og et telefonopkald er på ingen måder skræmmende for dem. 

Der er bare nogle mennesker der er iskolde.

Jeg synes at "igang", har fundet en rigtig god løsning til der hvor mavefornemmelsen lige siger at der er noget "off" - men samtidig kan der selvfølgelig også være folk med penge på kontoen, men med en dårlig kredit af andre årsager. Men som han siger, så er det nu engang bedre at gå glip af avancen end at tabe hele omkostningen. Sundt købmandsskab.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)