Hej Amino
Jeg ved der har være nogle tråde/debater om dette emne før, men tillader mig nu alligevel at starte min egen.
Jeg har for 2 uger siden startet en Minecraft server op, som kører i alle de sprog vi kan komme til - lige nu engelsk, dansk, tysk, lidt svensk og lidt norsk.
Derfor søger jeg nu en sponsorer som kan sponsorere serveren, da den er lidt dyr til min økonomi - prisen på denne server er lige nu 149 kr. om måneden.
Statistik fra serveren
Vi startede som sagt serveren for 2 uger siden, med 10 spillere - serveren blev hurtig fuld og vi opgraderede til 22 spillere, hvor vi også er fuld nogle gange om dagen og meget om aftenen.
På de 2 uger har vi en tæller som siger der er 400+ unikke minecraft brugere siden vi startede - som er ret godt til reklame osv.
Jeg ved ikke lige hvad der ellers kan komme i sådan en tråd her, men mangler der noget eller der er noget i vil vide så skriv endelig tilbage.
Hilsen
René Dyhr
Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke at dine odds er specielt store for, at finde sponsorere til serveren, da det er en smule "latterlig" reklame folk for ud af det, medmindre de selv sælger hosting til Minecraft (og dem, som selv udbyder hosting har for det meste allerede server hvor de reklamerer).
Jeg aner ikke om du har et website oppe, men var jeg dig, så smed jeg sådan et op ellers og giver folk muligheden for at donere til serveren. Jeg ved intet om Minecraft, men hvis jeg ikke husker helt galt, så kan man give nogle ekstraordinære tilladelser... Disse kan man vel tage et par dollars for/md.? Hvis 10 giver dig 2 dollars hver md, så har du allerede 120 kroner...
Derefter kan du smide adsense eller affiliate-ads på websitet for jeres server. (Siden kunne indeholde forum med konkurrencer (sådan noget kan man måske få sponsoreret, da det er et lille engangsbeløb og kan være lige så godt, som at sponsorere til en blogger), minecraft-nyheder, nyheder på serveren, regler for serveren, evt. en chat etc.)
Held og lykke! Send endelig en pm, hvis du vil have flere forslag!