Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal min butik hedde?

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej August

Jeg har lige et par tip, til når du skal bestemme dig for et navn:

Undgå navne, hvor der kan være tvivl om stavemåden ( fx. Color/colour) Især hvis du primært vil profilere dig online. Vælger du alligevel et navn med "colour" eller "color", så skal du registrere begge domænenavne, og lade den forkerte stavemåden vise hen på den rigtige.

Det samme gælder, hvis du fx. laver et navn af et sammensat ord - fx. Skiftfarve. Så er det en god ide at registrere www.skift-farve.dk og www.skiftfarve.dk

Desuden vil jeg råde til til at finde et navn uden æ,ø og å, da der er tvivl om, om man fx. Kan skrive www.æble.dk eller om det skal være www.aeble.dk....og så er man jo lidt lost, hvis man går ind på dit site med et engelsk keyboard.

Det var bare et par små fif - brug dem eller lad være :) Jeg har desværre ikke lige et genialt navnebud her sent fredagvaften :)

Ps: desuden er det også en dårlig ide, at bruge et kendt ord, hvor du så ændre et af bogstaverne til et andet - mest brugt er vidst at knus bliver til knuz....
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

icolorchange.dk - kan ikke være anderledes!

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Totus Labs Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bettina Skindstad Ebert:
Hej August

Jeg har lige et par tip, til når du skal bestemme dig for et navn:

Undgå navne, hvor der kan være tvivl om stavemåden ( fx. Color/colour) Især hvis du primært vil profilere dig online. Vælger du alligevel et navn med "colour" eller "color", så skal du registrere begge domænenavne, og lade den forkerte stavemåden vise hen på den rigtige.

Det samme gælder, hvis du fx. laver et navn af et sammensat ord - fx. Skiftfarve. Så er det en god ide at registrere www.skift-farve.dk og www.skiftfarve.dk

Desuden vil jeg råde til til at finde et navn uden æ,ø og å, da der er tvivl om, om man fx. Kan skrive www.æble.dk eller om det skal være www.aeble.dk....og så er man jo lidt lost, hvis man går ind på dit site med et engelsk keyboard.

Det var bare et par små fif - brug dem eller lad være :) Jeg har desværre ikke lige et genialt navnebud her sent fredagvaften :)

Ps: desuden er det også en dårlig ide, at bruge et kendt ord, hvor du så ændre et af bogstaverne til et andet - mest brugt er vidst at knus bliver til knuz....

Hej Bettina,

Jeg takker for de mange fifs. Du lader til at have godt styr på emnet, så jeg vil lige høre hvad du synes om "frugtfarver.dk". Jeg synes selv at det er lidt komisk, samtidig med at det skiller sig ud og er meget lettere at huske. Desuden overholder det de krav du nævnte. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvor vidt navnet er lidt vildledende, eller om det ikke er relevant. Alternativet er nok at jeg køber både "Colourfix.dk" og "colorfix.dk".

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Totus Labs Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er desværre allerede en butik som hedder iColour, og jeg frygter at et navn bestående af tre ord bliver lidt for langt og besværligt. Men tak for forslaget. :)

William:

icolorchange.dk - kan ikke være anderledes!

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er vi så'n lidt pernitten? Så: iChange.dk

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vælge 90% at det skal være Engelsk ?
Selv om det er DK site til Danske kunder ?
Har google ikke "nemmere med at finde det " ? Når det hedder det folk søger efter
Fx "skift farve på mobil" via google - så kommer site fx mobilfarve.dk en af de første op ?
Eller mig der helt galt på med google søgning :D
For syns www.mobilfarve.dk ligger lige til højre ben
I stedet for myphonepaintings :D hehe..


Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej August

Jeg synes frugtfarver er bedre en colorfix - man kunne måske også tro, at fix staves fiks...? Alligevel er jeg ikke helt lun på frugtfarver...

Puha, jeg har nej-hatten på - men det er også svært at finde et navn :)

Jeg tror det er godt, at ordet "farver" indgår, hvis altså du kun henvender dig til kunder i DK. Der er ingen tvivl om stavemåden på "farver"... iFarver.dk måske. Og så laver du en tag-line til logoet der lyder noget a la "Farveskift af iPhones", som du skriver med en enkel skrifttype under logoet både på website, visitkort og andre publikationer.

:)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Dec 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

mobilfarve.dk - eller mobilfarver.dk er også et godt bud... Og god pointe med Googlesøgningen :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

August Heegaard:
så jeg vil lige høre hvad du synes om "frugtfarver.dk".

Frugtfarver.dk er et temmelig svagt domænenavn i denne forbindelse Ick!. Som en, der har arbejdet som tekstforfatter i reklamebranchen i 11 år, vil jeg råde dig til at vælge et navn, der kommunikerer så klart og tydeligt som overhovedet muligt!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

farvminfon.dk & smartcolor.dk & mobilfarver.dk er gode navne! Nemme at huske, og som der var en der nævnte, skal de jo også være naturlige. I modsætning til æbleskrog/æbleskrald eller hvad det var, der var en der skrev, lol Big Smile

Syntes det er optimalt hvis du holder dig fra noget med "i" (iphone) da det jo vil være optimalt at du kan udvide bixen til forskellige andre smartphones hvis du skulle ønske det senere hen, eller verden pludselig opdager iphones ikke er så hotte længere..

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)