Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbagebetaling af fragt - Webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Søger svar mht tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved online køb. i vores handelsbettingelser gør vi opmærksom på at vi ikke dækker transport omkostninger ved retunering af vare

1. Kunden køber 1par 3D briller

Får dem leveret

Kontakter os fordi  det ene er brille er smadret

Sender varen retur til os

:Er jeg nød til at tro på at det ikke er ham der har smadret det ene glas?

:Skal jeg tilbagebetale det fulde beløb inkl leveringsomkostninger? (altså leveringsprisen fra min virksomhed til kunden?)

2. Kunden køber en mobil

Nægter at tage imod den

Jeg får den retur 

:Kan jeg nøjes med at tilbagebetale prisen for mobilen uden at tilbagebetale leveringsomkostningerne?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 17:16

Eksperten:
i vores handelsbettingelser gør vi opmærksom på at vi ikke dækker transport omkostninger ved retunering af vare

Den er desværre kun lovligt hvis kunden fortryder sit køb, alt andet hæfter du for.

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 17:20

1) Personligt ville jeg give kunden ret - og slippe for en utilfreds kunde. Er det værd at tage slagsmålet og den dårlige omtale du evt. kan få ved det?
Var brillen pakket ordentlig - er der tegn på skader fra fragtfirmaet. Er produktet i stykker skal du betale alle omkostninger ved levering og returnering, ønsker kunden ikke blot at få nogle nye?

2) Har du en ekstra omkostning ved at få varen retur kan du godt opkræve denne. Bemærk at Post Danmark er begyndt at tage betaling for pakker der ryger retur. Hvis ikke du har en ekstra omkostning må du give ham fragten tilbage såfremt det er en privatkunde, er det erhverv kan du skrive dig ud af det.

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:23

Fuck hvad loven siger, har du hørt om god vs dårlig kundeservice? Ja, jeg har oplevet at kunder har snydt mig, men det sker så ufatteligt sjældent at det slet ikke kan betale sig at behandle alle kunder som svindlere.

P.S. Undskyld den hårde tone, men dette er helt alm. godt købmandskab og burde være almen viden.

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 20:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak allesammen

Jeg vælger at tilbagebetale lev. omkostninger for begge og må leve med det . (:

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er godt nok nogle varierede og forkerte svar, som der kommer her i tråden!

1: Ved fjernhandel, hvor kunden returnerer HELE ordren, så skal hele beløbet inkl fragt tilbagebetales... Kunden skal dog selv betale for fragten fra vedkommende og til dig...

2: At nægte og modtage en leverering, er det samme som at fortryde et køb, og så skal kunden igen have hele beløbet inkl forsendelse retur. Evt returbeløb hænger du som afsender desværre også på. 

Begge regler er EU regler, og de gælder for samtlige EU lande...

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jul 10
Skrevet kl. 20:21

Fint svar Fashion seller.  Mange tak

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)