-tænker du nok... Min ide er at flytte deals ud i de sociale netværk. Så i stedet for at bruge enorme summer på markedsføring for at vinde blot en brøkdel af markedet, vil jeg i stedet give brugere på sociale netværk muligheden for at markedsføre deals overfor deres 'venner/bekendte' mod en fast stor %-del af den omsætning de sælger. En alternativ mulighed er optjening af virtuel valuta, der igen kan bruges til 'gratis' deals på sitet. Pointshop har millioner af brugere, der udfører online arbejde næsten gratis mod lidt point til at købe slik for. Skulle de samme personer ikke også være interesserede i at dele deals, mod at optjene point til køb af deals gennem mit koncept? Jeg læser mange indlæg herinde med folk med gode ideer, der ikke vil fortælle om dem... Jeg tror på at ved at tale åbent om dem, kan man hurtigt få vurderet om det er noget der er værd at gå videre med... Bliver det en succes, vil der alligevel kun gå ca. 10 min før det første etablerede dealsite begynder at kigge på denne afsætningsstrategi. Kom med dine umiddelbare tanker... |
God ide at bruge en etableret forretningsmodel på en anden måde - hvis kunderne får det bedre eller billigere ved at vennerne sorterer i tilbudene efter relevans. Jeg har det lidt uldent med at markedsføre produkter overfor venner medmindre de er betydeligt bedre end det som jeg regner med de ellers kender til. Jeg vil i al fald helst ikke have tilbud på ting fra mine venner som jeg ved de tjener en 5'er på, hvis jeg smider fx 99 for en burger. Og er i øvrigt enig i at ideer har det godt i det åbne og ideer i sig selv ikke er specielt værdifulde.