Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af IT-produkt i butikker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har overvejet at sælge et produkt i butikker som fx elgiganten, computercity, Fona mm. og vil i den forbindelse høre, om det er muligt, at jeg selv uden nogen former for erfaring indenfor salg vil kunne komme i forhandlinger med sådanne butikker eller om man skal have en sælger/forhandler ind over. 

Derudover tænkte jeg også på at tage kontakt til dagligvarebutikker som Bilka, Føtex osv. Og vil også i den forbindelse høre om det er noget, som jeg selv vil kunne klare eller hvordan det hænger sammen.

Er der evt. nogle som har erfaring med at få solgt sit produkt i butikkerne?

På forhånd tak for svarerne.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:34

Jeg har ikke solgt IT, men jeg har solgt varer til Detail Branchen, Hovedsagligt de store butikker.. og jeg vil mene at proceduren er den sammen. )

Jeg ville gå ind i de større Bilka og Føtex butikker og personligt henvende mig til deres IT-indkøbsansvarlig og præsentere mit produkt. Tag evt. en kaffe og kage eller lign med, så det er nemmere at stjæle deres meget travle tid eller tag til takke med at aftale et fast møde en anden dag.

- Hvis han ikke, grundet kædens regler, må tage stilling til nye produkter i sortimentet, kan han ihvertfald henvise dig til, hvem på deres hovedkontor der kan.

God fornøjelse med det - Det lyder som et rigtig spændende projekt!! :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:02

Hej Bach-Svendsen

Jeg har et konsulent virksomhed, som har ekspertise indenfor at skaffe andre virksomheder nye kunder, det vi simpelt gør er at trække i vores eget netværk som strækker sig over mindre og større virksomheder, nyetableret er nok det mest relevante for dig. Vi fortager også opkald ud fra de leads vi har inden for den pågældende branche

Hvis det har interesse så kan du kontakte mig på 60440002, eller på mail konsulenternehh@gmail.com

Vi kan aftale et møde med hvordan du ønsker det skal foregå, og hvad din målgruppe er, hvad du kan tilbyde til målgruppen.

Med venlig hilsen

Daniel H Hansen

B2B Konsulenterne

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14

Hej 

Tak for jeres to svar.

Der hvor jeg nok også lidt er på bar bund er angående det med, om det kræver, at man har en masse penge til rådighed i starten eller om det er nok kun at have produktet. 

Jeg har fået fortalt at det ikke er nok kun at have produktet, men jeg vil helst ikke lægge de helt store penge ud også.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 15:23

Bach-Svendsen:

Hej 

Tak for jeres to svar.

Der hvor jeg nok også lidt er på bar bund er angående det med, om det kræver, at man har en masse penge til rådighed i starten eller om det er nok kun at have produktet. 

Jeg har fået fortalt at det ikke er nok kun at have produktet, men jeg vil helst ikke lægge de helt store penge ud også.

Det tror jeg er meget kædebetonet - Der er nok forskellige "indgangsvinkler" alle steder. 

Hvis jeg var dig, ville jeg bare pakke en taske og komme ud og møde butikkerne i første omgang. Få en god dialog igang med dem - Det er trods alt dem, der i sidste ende skal have din vare stående i butikken. :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Tilmeldt 18. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:32

Hej Bach-Svendsen

Det er helt normalt ikke at have de store penge til rådighed til at starte med, jeg vil meget gerne hjælpe dig med at få nogle kunder/butikker til dit produkt omkostningsfrit indtil du selv får noget ud af det.

Hvis du prøver at sende mig en mail til konsulenternehh@gmail.com, der skal du skrive hvad produktet er, priser du vil have for det osv. Så skal jeg nok kigge på om det er realistisk om jeg kan skaffe dig nogle kunder.

Med venlig hilsen

Daniel Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:41

Hej.

Jeg har igennem de sidste år handlet med stort set alle dem du nævner. Du går ikke bare lige ind i en Bilka og sælger noget. De køber ind via et hovedkontor. Det samme gør el-giganten, Fona osv. Flere af dem på nordisk niveau. Når du kommer til et hovedkontor er der mange ting du skal være opmærksom på f.eks: markedsføringstilskud, garanti, levering og en masse andet. Typisk havner du i en kontrakt på mellem 50-80 sider.

Når det er sagt kan du godt lave enkelte deals med enkelte Varehuse i kæden. Men hvis jeg var dig ville jeg satse et helt andet sted. Lav en succes i de mindre butikker, f.eks i en frivillig kæde som CBC. Det kræver du besøger dem alle sammen, men ingen har sagt at salg skal være let :)

Held og lykke med salget.

Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 177
Fra  BumblebeeBusiness Skrevet kl. 15:18
Hej, til disse nævnte kunder er der kun een vej...via hovedkontoret, og de forsøger altid at nedbringe antallet af leverandører, så med mindre dit produkt bare er det 8. vidunder ville jeg forsøge andre kanaler.
Jeg har solgt til disse kæder før da jeg var hos Sony, og nu er jeg tilknyttet et konsulenthus, hvor vi netop hjælper mindre firmaer med at komme ud over rampen. Hvis du er interesseret kan du checke os på www.oxeogco.dk.
Held og lykke !
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)