Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-myte - Påvirkes SEO af at mange sider stammer fra samme udbyder?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren ... du glemte da vist lige et par væsentlige ord da du citerede mig, nemlig 'langt ude SEO effekt...' heller ikke en jeg benytter i mit eget... Men hvorfra ved du egentlig det er en myte? Fra SEO eksperter, som kun kender antydninger af 'sandheden' eller Matti boy som har alt interesse i forplumre sandheden om algoritmerne? Altså det jeg prøver, at sige og her er jeg fuldstændig på linje med Erik Hamre er, at det er meget svært at sige noget præcist om hvilke ting der påvirker googles algoritmer og i så fald hvor meget og hvordan... SEO er en meget u-eksakt videnskab, der konstant bliver udfordret af nye google updateringer, på samme tid med at der er alverdens forskellige alkymiske betragtninger og tvetydige signaler fra Googles Inkvisations Komite ledt af den kære Cutts, der hellere vil iscenesætte sig som beskytter af god moral og et levende orakel, end beskytter af den virksomhed som i praksis har monopol på at formidle viden i den vestlige verden... Som jeg plejer at sige at Googles magtmonopol er noget af det værste der eksisterer, og det eneste jeg er glad for at det ikke er en anden virksomhed som har den magt (fx Microsoft eller Apple). ;-)

Partner - KH-Online.dk

Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 16:26

Det her er ikke henvendt til nogen bestemt i tråden, men...

Min personlige opfattelse og erfaring på det her område, er at relevant og unikt indhold er vigtigere end en hjemmesides IP adresse.

Myterne opstår netop fordi at ingen ved det med sikkerhed, kun Google. "Eksperterne" udtaler sig om det de tror de ved, hvilket ikke nødvendigvis er det samme som Google "ved". Den eneste måde hvor man kan udtale sig med sikkerhed, er ved at udføre test på test og analysere resultatet. Og alligevel er alle tests forbundet med en vis usikkerhed, da ingen kender den faktiske algoritme og derfor kan der altid være faktorer som spiller ind som man måske ikke har taget højde for. Ja det lyder som noget en politiker ville sige haha Skype-TongueOut

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 17:44

Jeg havde i en periode været lidt for god til at linke mellem mine egne hjemmesider på samme webhotel (med keywords i linksne). Resultatet var at fra den ene dag til den anden var alle de pågældende sider væk fra søgeresultaterne i Google (side 3+). Andre sites uden links blev ikke påvirket. Jeg fjernede derfor alle links, men lige lidt hjalp det.

Et års tid senere flyttede jeg en af de ramte sider til en ny webhost. I løbet af par uger var alle placeringer for den flyttede side tilbage.

Det er en del år siden, men 100% baseret på mine egne erfaringer og hjemmesider. Om straffen stadig gør sig gældende skal jeg dog ikke kunne svare på.

Jeg mener derfor ikke det er en myte, IP'er og links er klart noget Google kigger på. Og det giver jo god mening, Google er ikke interesseret i at man manipulerer med søgeresultaterne og dette er bare en af måderne at begrænse dette på. Spørgsmålet er nok nærmere hvor grænsen ligger.

Kun meget sjældent linker jeg nu til egne hjemmesider, kun med et enkelt link og der hvor det er yderst relevant for brugerne.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:56

Jeg har kun oplevet positiv effekt ved at linke internt mellem sites på samme host.

Men kun indenfor samme emne.

Dog vil det efter min overbevisning og oplevelser bestemt ikke være et hit, at lave flere forskellige versioner af et site, der minder rigtig meget om hinanden og have dem på samme IP. Det strider direkte mod Googles retningslinjer.

Da Google ikke benytter whois og dk-hostmaster info, har de indirekte fortalt os, at de benytter andre metoder til at fastslå, om et site er affilieret med et andet. Det kunne være IP, det kunne også være andre ting.
IP ligger bare lige for, så mon ikke.

Mht. andre metoder, ja så er vi typisk så tåbelige (inkl. mig selv) at vi da lige laver en komplet liste over alle vores websites i en eller anden profilservice dims f.eks kbgpeople - eller har dem alle i GWT.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)