Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af mit koncept og generelt hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er 17 år og gammel og har meget viden inden for it og bor i parcelhuskvarter hvor der også bor gamle mennesker, så jeg kom på den tanke, at ville starte en lille it support virksomhed hvor jeg kunne hjælpe pensionister eller andre med hjælp til deres it problemer.eller bare læring omkring brugena f it.

Tror i dette er en god idé og hvis det er hvordan skal jeg så starte?

Studerer innovation på handelskolen, så der får jeg en del vidende løbende omkring drift af virksomhed

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

føler du dig sikker på ikke at ha omsætning på over 50.000 på 12 sammenhængende måneder, så kan du bare gå igang som person CPR og lave en dags dato kvittering til de personer der betaler dig, med dit navn, telf, adresse og beløb (uden moms når du ikke er firma)

Du skal så føre regnskab og indberette dit overskud til skat (udvidet selvangivelse rubrik 111 og frem eller til nød alm. rubrik 12 og 29 som jeg husker det)

Lav nogle flyers med din service  - let beskrevet så kunderne kan forstå det - hjælp til PC - e-mails - netbank opsætning - e-boks og hvad du nu kan tænke dit, med prisindikationer - ex per time eller opgave - og del dem ud til alle hvor du ved eller tror der måske kan bo en der har behovet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jan 13
Skrevet kl. 23:10

Tak for hjælpen.

Jeg regner med højest at have en indtjening på omkring de 1000kr om måneden.

Jeg er pt uden job, så skal jeg egentlig ikke bare skrive det ind under a-indkomst?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

Nej - a indkomst går skat ud fra at din arbejdsgiver indbetaler skat for, og det gør han jo ikke- Tag det i forskud og årsopgørelse i rubrik 12 for dine indtægter og 29 for de udgifter du måtte ha - flyers o.l. så slipper du for udvidet selvangivelse

vh

Tilmeldt 17. Jan 13
Skrevet kl. 23:47

Hvad gør jeg med Fakturaer er der nogle speicelle love der skal overholdes. Hvad skal der stå på fakturaen osv.

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37

Som skrevet - du kan få pengene i hånden (og gør det, ellers bruger du mere tid på at kradse ind end på at hjælpe) og gi folk en dags dato = kvittering med

Dit navn + adresse + tlf - dato - type arbejde du har udført ex IT hjælp - kroner x.xxx   og så kvitterer du Modtaget

Du må gerne lave en faktura - og skrive det samme - husk bare med alt - ingen moms når du ikke er registreret

Du fører så bare regnskab - indtægter minus udgifter og bruger det til skat, mere er der ikke i det faktisk- God vind

Tilmeldt 17. Jan 13
Skrevet kl. 01:00

Er det egentlig kun kunden der skal have fakturaen, eller skal jeg også beholde en?

Hvordan er den bedste måde, at skrive fakturaen på. på et papir Håndskrift eller bare lave på pc hjemmefra og bare skrive timerne på når jeg er hos kunden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:11

kunden får den og du beholder kopi ja  - som bilag til dit regnskab, hvor du gemmer alle bilag

vh

Fra Måløv og Sunny Beach
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 01:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det, du har brug, er blot en "dags dato" kvitteringsblok med en kopi eller sideslip til dig selv.

Smut hen i den nærmeste boghandel og køb sådan en her eller noget, der ligner: http://www.grafical.dk/grafisk-1014-dags-dato-148x7.aspx .

Husk at give hver kvittering et fortløbende nummer. Start med nummer 001 osv.

Så har du grundlaget for dokumentation af din indtjening på plads.

Når du har udført en opgave, udfylder du blot en kvittering og giver den til kunden ved betaling. Husk også at udfylde dato.

Hvis du vil være lidt sej, så få lavet et stempel med dit navn, adresse og kontaktinformation, som du kan plaske på kundedelen af kvitteringen.

Husk at gemme sideslips/kopier, så du kan beregne og dokumentere din indtjening over for SKAT.

God vind med din nye biz!

Mvh.

Allan

Tilmeldt 17. Jan 13
Skrevet kl. 21:59

HEJ

Det jeg tjener skal jeg vel først beskattes af når mit frikort er tomt eller hvad?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)