Hej Amino Jeg er 17 år og gammel og har meget viden inden for it og bor i parcelhuskvarter hvor der også bor gamle mennesker, så jeg kom på den tanke, at ville starte en lille it support virksomhed hvor jeg kunne hjælpe pensionister eller andre med hjælp til deres it problemer.eller bare læring omkring brugena f it. Tror i dette er en god idé og hvis det er hvordan skal jeg så starte? Studerer innovation på handelskolen, så der får jeg en del vidende løbende omkring drift af virksomhed På forhånd tak |
føler du dig sikker på ikke at ha omsætning på over 50.000 på 12 sammenhængende måneder, så kan du bare gå igang som person CPR og lave en dags dato kvittering til de personer der betaler dig, med dit navn, telf, adresse og beløb (uden moms når du ikke er firma)
Du skal så føre regnskab og indberette dit overskud til skat (udvidet selvangivelse rubrik 111 og frem eller til nød alm. rubrik 12 og 29 som jeg husker det)
Lav nogle flyers med din service - let beskrevet så kunderne kan forstå det - hjælp til PC - e-mails - netbank opsætning - e-boks og hvad du nu kan tænke dit, med prisindikationer - ex per time eller opgave - og del dem ud til alle hvor du ved eller tror der måske kan bo en der har behovet
vh