Sikke dog en dejlig debat dette har skabt. Stor tak til alle :-)
Jeg vil gerne påpege at jeg ikke ønsker at mine leverandører skal sælge varerne til mig, billigere. Men jeg ønsker blot at JEG har valgfriheden. Således det er mig der tager det "tab" / mindre fortjeneste, ved at sætte priserne en smule billigere.
Mht den ene af mine leverandører, så valgte jeg at følge deres "retningslinier" for priserne. Og dette er har gjort jeg kan se et betydeligt mindre salg af disse varer. Det samlede regnestykke for de sidste 6 mdr. gør at jeg dog tjener mere pr. produkt nu, men havde væsentlig flere produkter over disken, før jeg ændre til "de rigtige priser". Derfor var det før pris-ændringen, bedre forretning for mig - End nu.
I forhold til den førnævnte leverandør, så er jeg ikke nogen storkunde for dem. Men har da fået afvide af dem at jeg er en "top100" kunde - en af de 100 kunder der køber flest produkter hos dem, af dette mærke.
Derfor tror jeg ikke det påvirker dette firma, om jeg handler med dem eller ej. Brandet er så kendt i denne branche, at hvis ikke jeg sælger det, så er der bare en anden der gør. Derudover vil jeg mene at jo flere produkter jeg sælger, jo flere køber jeg af min leverandør - Ergo des større regninger sender de til mig. Her kan jeg kun se de kan vinde. For kunderne er der jo reelle alternativer til at købe produkterne fra andre EU lande. Også til bedre priser, end de danske vejl. priser.
Det lyder som en god løsning for mig at fokusere endnu mere på nyhedsbreve, rabatkoder, facebook osv. Derudover vil jeg prøve at se lidt mere på muligheden for en egentlig kundeklub. Dette havde jeg ikke selv tænkt i. Men det kunne være en god løsning. Tak!