Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Min(e) leverandør(er) forsøger at få mig til at ændre priser!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar allesammen.

Jeg har naturligvis lyst til at bevare min webshop. Men hvis jeg bare retter "ind til højre", og føjer mine leverandører, så er jeg jo lige så meget med i dette "kartel-lignende" foretagende. Hvilket jeg ikke har den store lyst eller etik til.

Flere af de (andre) produkter jeg forhandler, har jeg fint kunne prissætte lidt under de vejl. uds. priser i et par år nu. På få af dem har andre gået under mig, og jeg har ikke gjort yderligere. Men på langt de fleste produkter har det været muligt for mig at komme som den bedste pris.
Jeg ønsker ikke nødvendigvis være billigst, men ønsker bare at komme under den vejl. uds. pris. Således der er ENDNU et argument for kunden, for at købe varen ved mig.

Derudover er der i øvrigt, på de produkter dette emne drejer sig om, mulighed for kunden for at købe ved udenlandske webshops i feks. UK. Her ligger prisen under den danske uds. pris. Samtidig har de fleste af dem gratis fragt til Danmark. Dette har jeg bla. brugt som argument overfor leverandørerne, når nu "der skal være handlefrihed i EU". Men dette godtager de heller ikke. De ønsker de danske priser som "faste".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anonym og øvrige...

Rigtig spændende indlæg og der er mange vinkler på.....

Jeg synes måske der er en smule mangel på gensidighed i dette forhold. Det kan godt være der er en eller anden lov der forbyder nogen at fastsætte en anbefalet salgspris (vejl pris) men der er jo ingen nogen lov der forbyder en grosist i at vælge sine kunder med omhu. Det lader til at grosisten trods alt byder den anonyme gode betingelser, hvilket er lidt for sekundært i denne tråd....

Der bliver skrevet at det er svært at finde en god udbyder i udlandet fordi "anonym" har gode priser og høje rabatter herhjemme. Der bliver også skrevet at leveringsbetingelser er gode. Ligeledes tager leverandøren sig tid til at forklare sin frygt og ikke mindst problematik, trods det faktum at den anonyme tilsynladende ikke er en særlig stor kunde.....

Det virker som om at anonym primært fokusere på egne behov og ikke ser på alt det der allerede tilbydes, jeg kan også omformulere det og sige, hvad tilbyder du din leverandør, da det jo trods alt er en samarbejdspartner. Du vil bare have lov til at være "lidt billigere" og det virker egentlig ret ubetinget...du tror ikke at det igangsætter prisdumping, men det er baseret på tro, du er villig til at gamle med grosistens nuværende arbejdspladser og grundlag baseret på at du "tror ikke" men du ved det jo ikke....

Nu lader det ikke til at være discount produkter der sælges og grosisten har garanteret lønninger og markedsføring der skal betales. Derfor gør de også alt hvad de kan for at opretholde en pris på markedet der gør at de kan overleve og ikke mindst tilbyde fornuftige kår til deres ansatte. Herunder f.eks gode leveringsbetingelser til dig......

Det er rigtigt at der findes en masse love man kan bruge mod hinanden, hvis man lyster det. Jeg er også sikker på at hvis lige præcis denne lov skulle håndhæves, så fandtes der ikke B&O som vi kender det idag, som et andet indlæg også beskriver. Det samme gælder iøvrigt mange andre virksomheder.

Der er en masse love der forbyder din leverandør at behandle sine ansatte dårligt på dansk grund. Det betyder også at når du handler i Danmark er du med til at støtte danske arbejdspladser og en masse andre ting. Det virker sekundært her med de danske arbejdspladser når du allerede er på vej til udlandet for udelukkende at kunne prissætte varene som du selv ønsker...

Du får tilsynladende de gode priser, du får de rette leveringsbetingelser, grosisten tager sig tid til dialog med dig og forklarer dig problemstillingerne.....hvad byder du egentlig din leverandør ??

Der er selvfølgelig en masse forbehold da jeg ikke kender det konkrete indhold, men håber at det store billedet er til at forstå...

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 08:57

Operation X sendte d. 12/11-12 et program om netop dette, det kan sikkert findes online og har nok din interesse...

Ellers har jeg ingen guldkorn, jeg forstår sagen fra begge sider og synes det er en rigtig svær en....

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:16

Det er ganske enkelt noget svineri at forsøge at fixe priserne.

I den ideelle verden blev de dømt dyrt og voldsomt, og jeg ser ingen undskyldninger eller bortforklaringer.

Men i virkeligheden har du nok kun to muligheder;

1. Gå efter principperne, og køre linen ud, med anmeldelse osv., og derefter ( sandsynligvis) miste dine leverandører.

2. Acceptere, og rette ind til højre .........

Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 10:39

Hej Anonym

Jeg har selv prøvet det. Jeg ligger også 10-12% under vejl.udsalgspris og blev kontaktet af en dansk cremeproducent hvor jeg fik af vide at jeg skulle rette mine priser. 10 minutter senere var alle deres produkter slettet fra min shop, da jeg ikke vi finde mig i det. Jeg er også blevet kontaktet af et andet mærke som gav "lov" til max 10% rabat.

Det kan man selvfølgelig ikke gøre hvis man kun har et mindre udvalg eller få leverandørere.

Kan du ikke komme uden om problemet på en anden måde? Hvad med at køre men vejl.udsalgspriser men tilbyde rabat via en "kunde klub"?

Bliv medlem af vores kundeklub og få 10% rabat

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få 10% rabat

Like os på Facebook og få 10% rabat

Det er der vel ikke nogen der kan brokke sig over??

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:42

Hej Alle,

Denne diskution er mega bred og hvis du justerer lidt i den ende ende, så påvirker du noget i den anden. Vi vil have høje lønninger i Danmark og vi vil gerne være unikke. Så nytter det jo ikke noget at vi stille og roligt bliver et discount land. 

I sidste ende bider det hele sig selv i halen, for hvis vi i Danmark ikke længere kan være konkurrencedygtige og slå på en masse andre parameter end pris, så har vi altså et problem. 

I det her tilfælde med anonym bliver leverandøren jo nød til at kigge på deres egne omkostninger hvis og såfremt de efterkommer "loven" om at alle bare kan prissætte deres vare som de ønsker. Der er nok andre kunder som vælger dem fra og de kan miste en masse omsætning. I værste fald kan det betyde at de ikke længere kan tilbyde de samme priser til Anonym og de kan heller ikke tilbyde samme leveringsvilkår og så er Anonym jo praktisk talt dårligere stillet end oprindeligt ?

Det kan også være at virksomheden må fyre et par medarbejdere, eller sågar lukke hvilket ikke er et umuligt scenarie. 

Så ender Anonym med sit eget lager, indkøb i udlandet af store mængder og en masse omkostninger han ikke har idag. Det er slet ikke sikkert at det overhovedet er hans ønske ?

Resultatet er = Danmark taber arbejdspladser til udlandet....eller er jeg helt forkert på den ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Fra  Bisling Skrevet kl. 11:58
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 12:07

Jeg ser helt sikkert løsningen som at tilbyde kunderne noget ekstra - istedet for billigere priser. Gratis fragt, bonus produkter etc. Evt. lave et point-system, hvor kunderne for point efter hvor meget de køber. Næste gang de køber, så kan de indløse de optjente points og betale mindre i kassen.

Som andre også har nævnt, så er problemet mest at priserne er synlige online. Så lav et nyhedsbrev med rabat-koder i - så kan leverandøren ikke brokke sig over priserne - og de fleste kunder opnår stor glæde ved dit nyhedsbrev. 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 12:08

Jeg fik selv denne besked for en del år siden, hvor jeg diskuterede priser med en grossist:

"Hvis man ikke holder Priserne xxxxx,bliver der ikkew sendt flere"

Den er kopieret direkte fra den mail jeg fik tilsendt dengang - derfor stave- og slåfejl :-) X'erne er selvfølgelig mine, og dækker over et navn. Der er dog ikke sammenhæng mellem antallet af x'er og firmanavnet.

Vi holdt op med at købe - jeg gad ikke det spil, og han gik glip af en omsætning hos mig, men fik den måske et andet sted. Som alle andre siger - det er en kamp, der ikke kan vindes.

Mange hilsner
Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:28

Sikke dog en dejlig debat dette har skabt. Stor tak til alle :-)

Jeg vil gerne påpege at jeg ikke ønsker at mine leverandører skal sælge varerne til mig, billigere. Men jeg ønsker blot at JEG har valgfriheden. Således det er mig der tager det "tab" / mindre fortjeneste, ved at sætte priserne en smule billigere.

Mht den ene af mine leverandører, så valgte jeg at følge deres "retningslinier" for priserne. Og dette er har gjort jeg kan se et betydeligt mindre salg af disse varer. Det samlede regnestykke for de sidste 6 mdr. gør at jeg dog tjener mere pr. produkt nu, men havde væsentlig flere produkter over disken, før jeg ændre til "de rigtige priser". Derfor var det før pris-ændringen, bedre forretning for mig - End nu.

I forhold til den førnævnte leverandør, så er jeg ikke nogen storkunde for dem. Men har da fået afvide af dem at jeg er en "top100" kunde - en af de 100 kunder der køber flest produkter hos dem, af dette mærke.
Derfor tror jeg ikke det påvirker dette firma, om jeg handler med dem eller ej. Brandet er så kendt i denne branche, at hvis ikke jeg sælger det, så er der bare en anden der gør. Derudover vil jeg mene at jo flere produkter jeg sælger, jo flere køber jeg af min leverandør - Ergo des større regninger sender de til mig. Her kan jeg kun se de kan vinde. For kunderne er der jo reelle alternativer til at købe produkterne fra andre EU lande. Også til bedre priser, end de danske vejl. priser.

Det lyder som en god løsning for mig at fokusere endnu mere på nyhedsbreve, rabatkoder, facebook osv. Derudover vil jeg prøve at se lidt mere på muligheden for en egentlig kundeklub. Dette havde jeg ikke selv tænkt i. Men det kunne være en god løsning. Tak!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)