|
Mange tak for svar allesammen. Jeg har naturligvis lyst til at bevare min webshop. Men hvis jeg bare retter "ind til højre", og føjer mine leverandører, så er jeg jo lige så meget med i dette "kartel-lignende" foretagende. Hvilket jeg ikke har den store lyst eller etik til. Flere af de (andre) produkter jeg forhandler, har jeg fint kunne prissætte lidt under de vejl. uds. priser i et par år nu. På få af dem har andre gået under mig, og jeg har ikke gjort yderligere. Men på langt de fleste produkter har det været muligt for mig at komme som den bedste pris. Derudover er der i øvrigt, på de produkter dette emne drejer sig om, mulighed for kunden for at købe ved udenlandske webshops i feks. UK. Her ligger prisen under den danske uds. pris. Samtidig har de fleste af dem gratis fragt til Danmark. Dette har jeg bla. brugt som argument overfor leverandørerne, når nu "der skal være handlefrihed i EU". Men dette godtager de heller ikke. De ønsker de danske priser som "faste". |
Hej Anonym og øvrige...
Rigtig spændende indlæg og der er mange vinkler på.....
Jeg synes måske der er en smule mangel på gensidighed i dette forhold. Det kan godt være der er en eller anden lov der forbyder nogen at fastsætte en anbefalet salgspris (vejl pris) men der er jo ingen nogen lov der forbyder en grosist i at vælge sine kunder med omhu. Det lader til at grosisten trods alt byder den anonyme gode betingelser, hvilket er lidt for sekundært i denne tråd....
Der bliver skrevet at det er svært at finde en god udbyder i udlandet fordi "anonym" har gode priser og høje rabatter herhjemme. Der bliver også skrevet at leveringsbetingelser er gode. Ligeledes tager leverandøren sig tid til at forklare sin frygt og ikke mindst problematik, trods det faktum at den anonyme tilsynladende ikke er en særlig stor kunde.....
Det virker som om at anonym primært fokusere på egne behov og ikke ser på alt det der allerede tilbydes, jeg kan også omformulere det og sige, hvad tilbyder du din leverandør, da det jo trods alt er en samarbejdspartner. Du vil bare have lov til at være "lidt billigere" og det virker egentlig ret ubetinget...du tror ikke at det igangsætter prisdumping, men det er baseret på tro, du er villig til at gamle med grosistens nuværende arbejdspladser og grundlag baseret på at du "tror ikke" men du ved det jo ikke....
Nu lader det ikke til at være discount produkter der sælges og grosisten har garanteret lønninger og markedsføring der skal betales. Derfor gør de også alt hvad de kan for at opretholde en pris på markedet der gør at de kan overleve og ikke mindst tilbyde fornuftige kår til deres ansatte. Herunder f.eks gode leveringsbetingelser til dig......
Det er rigtigt at der findes en masse love man kan bruge mod hinanden, hvis man lyster det. Jeg er også sikker på at hvis lige præcis denne lov skulle håndhæves, så fandtes der ikke B&O som vi kender det idag, som et andet indlæg også beskriver. Det samme gælder iøvrigt mange andre virksomheder.
Der er en masse love der forbyder din leverandør at behandle sine ansatte dårligt på dansk grund. Det betyder også at når du handler i Danmark er du med til at støtte danske arbejdspladser og en masse andre ting. Det virker sekundært her med de danske arbejdspladser når du allerede er på vej til udlandet for udelukkende at kunne prissætte varene som du selv ønsker...
Du får tilsynladende de gode priser, du får de rette leveringsbetingelser, grosisten tager sig tid til dialog med dig og forklarer dig problemstillingerne.....hvad byder du egentlig din leverandør ??
Der er selvfølgelig en masse forbehold da jeg ikke kender det konkrete indhold, men håber at det store billedet er til at forstå...
Bliv gratis medlem