Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mindsteløn

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der noget der hedder mindsteløn for voksne (18+)?

Er det ulovligt at ansætte en person XX timer om ugen, med en symbolsk timeløn (f.eks. en 10'er i timen)?

Jeg kan ikke rigtig finde oplysninger om hvorvidt dette skulle være ulovligt.

Virksomheden har ikke overenskomst.

Der er tale om en grundløn, med dertilhørende provision og bonuser for de resultater medarbejderen præsterer.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:44

Og noget helt andet: Hvilke forsikringer er lovpligtige når man ansætter medarbejdere?

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 20:36

Når du har ansatte, skal du have det der hedder en Arbejdsskadeforsikring, som dækker dine ansatte, de fleste forsikringsselskaber tegner den, prisen kommer an på branche og hvad du kan få dig forhandlet til.

Mht mindsteløn, så burde det være lovligt, da man jo må ansætte på 100% provision, så hvorfor skulle man så ikke måtte aflønne med provision + en fast timeløn (om end beskeden, vil den jo altid være bedre end den rene provision, ved samme procentsats)

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:11

silversand:

Når du har ansatte, skal du have det der hedder en Arbejdsskadeforsikring, som dækker dine ansatte, de fleste forsikringsselskaber tegner den, prisen kommer an på branche og hvad du kan få dig forhandlet til.

Mht mindsteløn, så burde det være lovligt, da man jo må ansætte på 100% provision, så hvorfor skulle man så ikke måtte aflønne med provision + en fast timeløn (om end beskeden, vil den jo altid være bedre end den rene provision, ved samme procentsats)

Tak for dit svar. 

Når jeg så skal betale sygedagpenge og ferie, skal jeg betale af personens grundløn eller grundløn+provision?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15

Af al A skattepligtig indkomst. Jeg TROR tilmed der er noget med, at indtil den ansatte har opnået den forventede provision - så skal man i visse sammenhæng regne med et (forventet) snit hvis der kommer en hændelse i dagpenge og feriepengesammenhæng - men det må andre svare på eller du må google efter det. I alle fadl:

ferielovens § 4

Stk. 2. Lønnen under ferie er den sædvanlige og fast påregnelige løn på ferietidspunktet. Hertil lægges værdien af eventuelle personalegoder, som lønmodtageren ikke råder over under ferien. En provisionslønnet har under ferien krav på en kompensation for den provision, der mistes som følge af ferieafholdelsen. Endvidere får lønmodtageren et ferietillæg på 1 pct. af lønnen i optjeningsåret, jf. § 26, stk. 1.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)