Hej Aminoer. Her er så mit første indlæg som Amino bruger. Jeg kunne godt tænke mig nogle objektive syn på vores hjemmesides kategoristruktur, da denne i min optik ikke er optimal i skrivende stund. Sådan som jeg ser det så har vi alt for mange kategorier, og det forvirrer mere end det gør gavn. Jeg vil derfor gerne koge dem ned, og hertil kommer mit spørgsmål så: Vil det give mest mening for jer (tænk som potentielle kunder) at dele menuen op i sportsgrene (løb, fitness etc.), for derefter at tilføje underkategorier (løbesko, løbetøj etc.)? eller... Vil det give mest mening at udelukke sportsgrene for i stedet for at tilføje førnævnte underkategorier som hovedkategorier? Fordelen ved sidstnævnte er selvfølgelig færre klik til slutprodukt, men ulempen er til gengæld at kategoristrukturen vil blive temmelig lang, da vi har (og får) mange forskellige produkttyper på hjemmesiden. Jeg har lige erhvervet mig Rosenstands SEO-TUNING, da dette er min første Dandomain-opgave, så der vil givetvis blive lavet en del 301'er, dog vil jeg lige have jeres meninger omkring strukturen inden at jeg begiver mig ud i et redirect-marathon. Lad mig for god ordens skyld understrege at jeg ikke er en rookie mht. usability mv., men jeg vil meget gerne have jeres (potentielle kunder) mening, da jeg nok er lidt brancheskadet mht. sport webshops ;) Andre forslag mht. usability er også meget velkomne! På forhånd tak //Jesper PS! Jeg har lige overtaget denne webshop, og har derfor ikke haft tid til at gå i dybden med SEO, så bær over med det.. |
Det er sgu ikke meget hjælp der er at hente :/