Hej amigoer. Jeg sidder lige og kigger lidt på vores kampagner på google, og det går i bund og grund ret godt. Vi har haft den samme annonce kørende i 3 år og den virker bare, selv uden nogle som helst ændringer ud over bud. Nu vil jeg gerne lave en mere specifik annonce så jeg kan dele vores erhvervs kunder og privat kunder op i 2 annoncer. Problemet er at hvis jeg søger på f.eks. privat transport som ikke er en del af mine søge ord , bliver vores annonce vist alligevel, Det er i sig selv selvfølgelig rigtigt godt , men jeg vil gerne lave en specifik annonce til private, skal jeg så ekskludere søge ordet i min første annonce, så jeg ikke kommer til at kæmpe med mig selv om det samme søge ord ? det ville jo være både tåbeligt og spild af penge:-) På forhånd tak . Christian
|
Hejsa
Lav 2 seperate annoncegrupper med tilhørende søgeord til de 2 målgrupper og målret annonceteksten mod disse søgeord.Husk at skrive "til virksomheder" ind i annonceteksten til erhverv.
I den ene annoncegruppe kunne der stå "Privat transport" og i den anden "Transport erhverv" som søgeords sætning, så adskiller du søgeordene og burde ikke konkurrere med dig selv.
Og sørg for at "Transport" ikke står som fleksibelt søgeord, formentlig derfor du finder din annonce på privat transport.
Mvh