Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til kick ass succes:)!!!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej der ude...

Hvad er det første du gør når du får en god ide som du tror 100% på og vil gøre alt for at skal blive en kick ass succes?

Fordi jeg spørger jer til råd er jeg får ca. 10 ideer om mdr. Hvor 2-3 af dem tror jeg kan blive til en stor succes hvis der kommer det rigtige team bag ideen.

Men hver eneste gang jeg får en god ide, går jeg med det samme igang med at finde ud af hvordan ideen kan blive profitabel, skalerbar, innovativ, global og alt det andet og det er også fint nok...

Meeen så snart jeg skal til og tag handling falder det hele til jorden da jeg ik har et stort netværk, og de fleste af mine venner er håndværkere som slet ik har den iværksætter tankegang som jeg, så jeg sidder godt og grundig fast med ideer desværre...

Så derfor spørger jeg nu jer til hjælp, og det skal siges at jeg virkelig brænder for ivæksætteri og jeg er klar til at ofre alt hvad jeg har, og tag handling!!!!
Men ved bare ik hvordan jeg får andre med på en af mine ideer og samle et kick ass team...

Ps. Er 27 år og bor i Århus.
Har drevet et lille firma i et års tid.
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snoop8000

Martin Thorborg har lavet et rigtig godt TV indslag om det. Du kan se det her: http://www.amino.dk/tv/er-min-ide-god-nok

Jeg selv plejer at skrive mine ideer ned uden for mange detaljer. Så snakker jeg med min kone om dem og sammen skyder vi 99% af dem ned på 10 min. Er der nogen som overlever, så går jeg og tænker lidt over dem i ny og næ og retter lidt til på det jeg har skrevet. Og så hen over nogle måneder mister jeg interessen for de fleste af dem, så de ryger i skraldespanden.

Jeg begynder så at undersøge nærmere omkring de få ideer der er tilbage. Bl.a. undersøger jeg omkring konkurrence, leverandør muligheder, vækst muligheder, økonomi, om min idé kan gøre noget godt for de mulige kunder, om min idé er "berretiget" på markedet osv.

Så de 10 ideer jeg startede med måned 1 er som regel alle døde i måned 6. Og er der 1 tilbage, ja så kan den søsættes da alle forhindringer og tvivl er fjernet.

Det sidste er så sørger for er aldrig at søsætte et projekt før det/dem jeg er i gang med er næsten selvkørende, således jeg kan bruge den tid det kræver på at realisere ideen.

Mvh Brian / Xpress Tryk ApS

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at skrive at når jeg tror jeg har en bæredygtig idé, så deler jeg den altid med så mange mennesker som muligt for at få så mange input og vinkler som muligt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at ideerne kommer til dig - det er vi nogle andre der har problemer med ;o).

Uden at være ekspert på denne område, så skulle du måske overveje at gå til nogle iværksætter foredrag/events? På den måde kan du komme i kontakt med de rigtige mennesker, og forhåbentligt få ført en af dine ideer ud i livet.

Jeg ''arbejder'' med hjemmesider, og det jeg gør når jeg får en ide, er at jeg laver en gennemarbejdet analyse i Word, og så gemmer jeg den på computeren. Når jeg føler at jeg har overskud og tiden til at gå igang med projektet, er det blot at læse Word-dokumentet en gang til, og se om det virkelig er en god ide.

Held & Lykke med det!

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Er desværre ikke amino plus medlem så kan ik se videoen Brian, men når du så er kommet ned på en ide som du tror kan blive en succes, hvad er det så præcis du gør for og tag handling så ideen kan blive til virkelighed, alt hvilke mennesker snakker du med og så videre, for man kan jo ik gør det alene...

Casper, jeg skiver også alle mine ideer ned, men det bliver kun ved det desværre for ved simpelhen ikke hvordan jeg får ført dem ud i livet uden et team.

Og hvad er det første du gør når du skal fører en ide ud i verden?

Har tænkt på ivæksætter møder og events, men er det som regel ikke ivæksætter med ideer der kommer til de events?

Min udfordring ligger i at jeg ikke ved hvor og hvordan jeg skal møde andre ivæksætter og få samlet et team...
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

snoop8000:
Har tænkt på ivæksætter møder og events, men er det som regel ikke ivæksætter med ideer der kommer til de events?

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men det giver mulighed for at komme i kontakt med andre iværksættere, som muligvis kan hjælpe dig.

Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er efter flere år som lønmodtager begyndt at indse at jeg vil lave noget andet end at være lønslave.

Jeg vil gerne igang med at starte mit eget op men mit problem er ikke at ideerne ikke bliver ført ud i livet(for det har jeg gjort gennem mange år som udvikler), men for mig ligger problemet nok mere i at finde på en ide jeg tror på kan holde vand.

Men amino er sikkert et godt sted at starte med at møde personer med de samme interesser som dig, og du er jo allerede igang med at "netværke" lidt med dette indlæg.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Ny Form Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Snoop.

Har det selv på samme måde som dig mht. ideer, og der er til tider ulideligt, da man føler at man kun er få timer fra at millionerne ruller ind på kontoen ;)

Sådan er det desværre ikke, men du kan lige få et fif med på vejen.

Jeg har selv været igang med noget opstart sammen med et par venner, og vi fik meget hjælp fra Væksthuset (oppe bag Storcenter Nprd - Aarhus N).

De har vidst en aften om ugen (eller så er det en gang om måneden), hvor eksperter indenfor alt muligt står klar til at hjælpe dig - GRATIS!

Prøv at tjekke deres hjemmeside ud.

Held og lykke med det hele..

//Jesper

Besøg min personlige blog på www.jesper-holst.dk.

Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes det er fedt at du tænker på at starte egen firma, og som udvikler har du rigtig gode muligheder for at starte noget op med den rigtige ide og et godt team...

Hvis du kom fra Århus ville jeg gerne prøve at hjælpe med at finde en succes ide...

Og ja vil da prøve at netværke så meget jeg nu kan her på amino...

Men kan kun sige en ting til dig jan, og det er at du skal sprænge ud i det så snart det er mulig...
Du vil ikke fortryde det!!!
Tilmeldt 29. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Har det selv på samme måde som dig mht. ideer, og der er til tider ulideligt, da man føler at man kun er få timer fra at millionerne ruller ind på kontoen ;)

Kunne ik sige det bedre selv Jesper:)!

Og ja jeg har været oppe i væksthuset i Århus et par gange og det var en kanon god hjælp vi fik der oppe, men det var mere med alt det praktiske vi fik hjælp med, men kan da se at de også har startup møder, tak for det input det vil jeg hel sikker undersøge nærmere...
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)