Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder "payment proforma"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er sikkert årets dummeste spørgsmål - men en mulig leverandør (fra Belgien) har sendt mig et katalog og en prisliste - og heraf fremgår det, hvor meget man mindst skal købe for, hvad fragten er - og så står der "payment proforma " - men jeg aner ikke hvad det betyder - er der nogen, der kan oplyse mig?

Fra Kalundborg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Pure Dead Sea ApS Skrevet kl. 10:26

Hej Majbritt,

En Pro Forma invoice er en slags "forhånds invoice" der dog kan have bindende karakter - uden at prøve at forklare mere selv så er her Wikipedias udlægning:

Pro forma invoice — In foreign trade, a pro forma invoice is a document that states a commitment from the seller to provide specified goods to the buyer at specific prices. It is often used to declare value for customs. It is not a true invoice, because the seller does not record a pro forma invoice as an accounts receivable and the buyer does not record a pro forma invoice as an accounts payable. A pro forma invoice is not issued by the seller until the seller and buyer have agreed to the terms of the order. In few cases, pro forma invoice is issued for obtaining advance payments from buyer, either for start of production or for security of the goods produced.

Håber du kan bruge pvenstående.

Mvh Jesper

Fra Kalundborg
Tilmeldt 12. May 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Pure Dead Sea ApS Skrevet kl. 10:47

Det slog mig lige at oversættelsen ( meget løs ) fra latin jo er: "For formen" - altså en slags "kan vi være enige om det her?"

/Jesper

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:36

Tak Jesper - nu giver det pludselig mening :-)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:45

Bruger det ofte når jeg handler med udlandet, så der står specificeret hvad der bliver handlet til hvilken pris under de vilkår der nu er aftalt.

Det virker mere bindene overfor folk end et "tilbud"

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)