Hej Amino-folk Jeg har et spørgsmål som måske er naivt, men som faktisk er vitalt for udførelsen af min idé: Lad os nu sige jeg har en idé til et nyt socialt og måske ganske profitabelt website, men hverken er programør, økonom eller har andre forudsætninger for at indgå i en virksomhed, der har tilnærmelsesvist noget at gøre med IT . Ej heller har jeg noget større beløb til at starte det op med. Jeg har kun idéen og kan formidle den til webdesigneren osv. En idé er jo ikke alt - dem kan mange komme op med - og når først den er udført har jeg jo ingen teknisk viden om den daglige it-drift, og jeg kan ikke lade være at tænke på at det så nærmest ville blive min "chef-programmør" (måske partner) der ville skulle knokle og at jeg på den måde, ville blive skubbet ud på sidelinien. Naturligvis kunne jeg udbygge sitet med nye idéer og kreative input - som jeg så..IGEN..skulle få de andre til at lave - men det ville være begrænset. Mit normale arbejde er indenfor kunst og kultur, og jeg er altså helt på fremmed grund hér. Jeg har dog før kommet op med flere idéer som andre senere har udført med succes ude i verden. Mit talent ligger altså indenfor det kreative og jeg synes selv jeg har god fornemmelse med, hvad folk vil have. Men so what når først sitet kører og det overordnede design er på plads?? Hvad ville min rolle så egentligt være i den daglige drift? |
Tillad mig at vende spørgsmålet om. Hvorfor ville nogen lave en virksomhed sammen med dig, hvis du ikke kan bidrage med noget?
Jeg tror ikke du kommer til at opleve dette problem, af den simple grund, at du ikke finder nogen der ville lave et samarbejde med dig hvis du ikke har noget at bidrage med (udover en ide - som vi alle har mange af).