Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver min funktion som idé-mand?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-folk

Jeg har et spørgsmål som måske er naivt, men som faktisk er vitalt for udførelsen af min idé: Lad os nu sige jeg har en idé til et nyt socialt og måske ganske profitabelt website, men hverken er programør, økonom eller har andre forudsætninger for at indgå i en virksomhed, der har tilnærmelsesvist noget at gøre med IT . Ej heller har jeg noget større beløb til at starte det op med. Jeg har kun idéen og kan formidle den til webdesigneren osv. En idé er jo ikke alt - dem kan mange komme op med - og når først den er udført har jeg jo ingen teknisk viden om den daglige it-drift, og jeg kan ikke lade være at tænke på at det så nærmest ville blive min "chef-programmør" (måske partner) der ville skulle knokle og at jeg på den måde, ville blive skubbet ud på sidelinien. Naturligvis kunne jeg udbygge sitet med nye idéer og kreative input - som jeg så..IGEN..skulle få de andre til at lave - men det ville være begrænset. Mit normale arbejde er indenfor kunst og kultur, og jeg er altså helt på fremmed grund hér. Jeg har dog før kommet op med flere idéer som andre senere har udført med succes ude i verden. Mit talent ligger altså indenfor det kreative og jeg synes selv jeg har god fornemmelse med, hvad folk vil have. Men so what når først sitet kører og det overordnede design er på plads?? Hvad ville min rolle så egentligt være i den daglige drift?    

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:06

Tillad mig at vende spørgsmålet om. Hvorfor ville nogen lave en virksomhed sammen med dig, hvis du ikke kan bidrage med noget?

Jeg tror ikke du kommer til at opleve dette problem, af den simple grund, at du ikke finder nogen der ville lave et samarbejde med dig hvis du ikke har noget at bidrage med (udover en ide - som vi alle har mange af).

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:12

Hvorfor kunne du ikke stå for de strategiske beslutninger, administration, daglig ledelse (når der er ansatte), kreativ udvikling, markedsføring, netværke og den slags?

Hvis du ikke kan byde ind på nogen af disse områder, så glem dit projekt indtil du har pengene til at betale for en udvikler! Som det er nævnt, så render du ikke ind i nogen som vil udvikle din ide for dig, knokle uden at få penge for det og du så intet bidrager med.

Men mener du selv, at du kan byde ind på nogen af de ovenstående områder - så kan du muligvis være heldig! Jeg har selv ledt efter en udvikler og er selv kompetent på områder som strategi, markedsføring, udvikling, netværk, administration og ledelse. Jeg har dog fundet ud af, at jeg skal betale mig fra det!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 15:14

Hvis du er god til at læse et marked og se hvad kunderne vil have har du jo noget at bidrage med, hvis du yderligere er god til at motivere andre mennesker og lede dem så kommer der endnu mere du kan bidrage med. Jeg tror du skal kigge på dig selv igen og så på hvad en virksomhed skal kunne og hvilke andre færdigheder du har ???

Er du god til bogføring ?, Markedsføring ? Salg ? osv.

Håber det giver dig lidt input til at komme lidt videre :-)

Mvh. Tina

Tilmeldt 16. Jan 13
Skrevet kl. 16:38

Tak for svar. Måske har jeg nok lige stillet spørgsmålet lidt for "åbent" og en anelse for generelt. Inspireret af dit fine svar, vil jeg lige komme med lidt mere input:

Jeg arbejder som filminstruktør og er vant til at lede ca 25 - 30 personer gennem hele processen fra pre - til postproduktion, og det efterfølgende PR arbejde. Heri indgår en slags overordnet forståelse for budgetet, den kreativ koncept-udvikling, og dialogen med de forskellige faggrupper, hvilket kræver stor diplomati og forståelse for gruppe-dynamik. Jeg er vant til at tage hurtige beslutninger under pres og som semi-kendt skuespiller oveni hatten har jeg ikke så svært ved at kommunikere mine budskaber ud. Derudover er jeg som freelance vant til at være ekstremt opsøgende og udviklende hvad angår nye projekter, og ofte arbejder man i døgndrift under forhold, der indimellem kan være meget mærkelige....

I min branche kalder man en spade for en spade (jf kassedamen som hedder "tastoperatør"...), og da jeg aldrig har arbejdet med andet,  er mit mere konkrete spørgsmål derfor: I en virksomhed som den jeg har beskrevet, hvad kaldes så den position jeg ville passe ind i når først det opstartende arbejde er gjort?

:-)

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:08
Så ændrede billede sig jo en del ;-)
Jamen så kommer det jo an på hvad din partner/partnere og dig beslutter med hensyn til fordeling af opgaver og hvordan i vælger at oprette firma, om der skal være en direktør eller hvordan ?..

Eller er det en jobtitel du efterlyser ? Så er du måske kreativ udvikler, og din partner er administrator ?

Uanset hvordan du vender det ophøre dit arbejde jo ikke, jeg går ikke ud fra virksomheden går i stå når produktet er udviklet ? Der skal måske justeres eller laves mere, det skal jo også markedsføres osv.
Hvordan din og virksomhedensudvikling vil være er jo noget dig og din partner må finde ud af og herefter ligge en plan for så er det nok nemmere at se hvad din rolle i virksomden bliver bagefter.

Hvis det "kun" er et produkt og du/i ikke ønsker at lave et firma ud af det kan det jo sælges !

Håber det hjalp lidt
Fra Måløv og Sunny Beach
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:30

Heisenberg,

Jeg er ikke et ondt menneske, men den position, du efterlyser, vil nok være som "pain in the ass" og med en kort levetid.

Som igangsætter skal du enten have fingeren nede i materien og være verdensmester på det område, du vil starte inden for.

Alternativt skal du mestre det at "snakke mens røven går" og kunne suggestere andre til at lave det hårde arbejde for "no money".

Nah, så er der selvfølgelig den sublime nyskabelse, som der kan tages patent på. I så fald skal du alliere dig med en god advokat og finde en investor.

Lidt brutalt svar, men igangsætning er også underlagt den generelle tese om "no free lunch!".

Tilmeldt 16. Jan 13
Skrevet kl. 20:05

Ha, ha, det har du sgu nok ret i !! Jeg forstår til fulde hvad du mener. Men nettet er jo mange ting, og man kan vel ansætte en programør på samme måde som en fabriksarbejder....sådan lidt firkantet sagt. Min idé er i kategorien socialt netværk indenfor et bestemt område. Jeg ved hvad folk har brug for i det område, og jeg ved ikke hvordan programmøren skulle have samme viden, da han jo bruger sit liv på at programmere. Så opgaven for mig må vel være at holde fingeren på, hvad det er brugerne efterspørger, definere det for programøren og sørge for at det lever op til kravene for brugervenlighed. Se, se...

Tilmeldt 16. Jan 13
Skrevet kl. 20:08

Tak til TinaFA for at sætte sig i øjenhøjde :-)

Fra Måløv og Sunny Beach
Tilmeldt 16. Jan 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:14

Tjek Heisenberg :-)

Hvis du kan beskrive konceptet, men uden at afsløre kronjuvelerne, kan du altid sætte en kodeopgave i udbud på nettet. Jeg har ikke lige relevante links ved hånden, men det er måske en mulighed for at lave en prototype?

Bare et forslag.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)