Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp i forbindelse med opgradering af server

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har en Dedikeret server til 49 EUR på 8 GB Ram hos Hetzner.de. Den som jeg har sælger de ikke mere den hedder 4 EQ.

De har to versioner som jeg tænker på at opgraderer til.

EX4 med 16GB og 2x3TB Harddisk

EX5 med 24GB og 2x750GB Harddisk

Jeg har også 2x750GB i min nuværende server.  Personligt ville jeg nok vælge deres EX4 server fordi efter hvad jeg kan se så kommer jeg til at kunne bruge diskpladsen.

Jeg har spurt deres support og de siger at jeg kan opgraderer til dem begge. Så det skulle ikke være problemet.

Jeg har fundet denne vejledning i opgradering. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad det er som foregår i forbindelse med opgradering. Og når man spørger deres support så henviser de bare tilbage til denne vejledning.

Nu ved jeg ikke rigtig hvordan et sådan web hotel med DS server virker. Jeg formoder at man stadig deler en server flere kunder og der bare er dedikeret x antal ram og x antal GB Harddisk til hver bruger.

Er det rigtig forstået at jeg bare får deltelt ekstra Ram og Harddisk og min server bare vil køre som den gør det i dag. Eller skal der laves en masse om på den nye server for at få det til at virke ???

Håber nogle af i kloge tekniker kan fortælle mig hvad der sker i forbindelse med en opgradering.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:25

Lykkebjerg:
Nu ved jeg ikke rigtig hvordan et sådan web hotel med DS server virker. Jeg formoder at man stadig deler en server flere kunder og der bare er dedikeret x antal ram og x antal GB Harddisk til hver bruger.

Nej. En DS er en komplet maskine som kun DU er på.

Lykkebjerg:
Er det rigtig forstået at jeg bare får deltelt ekstra Ram og Harddisk og min server bare vil køre som den gør det i dag. Eller skal der laves en masse om på den nye server for at få det til at virke ???

Serveren skal lukkes ned og åbnes og der skal sættes mere ram og harddisk i.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:34

Men når jeg læser vejledningen så forstår jeg det sådan at jeg ikke skal gøre noget noget.

Hvordan flytter de mine data fra den ene HD til den anden så min server kan køre videre.

Den kører ubuntu og jeg har mail, web, sql osv. Vil den sådan flytning ikke give problemer ?

Er der noget jeg skal gøre inden flytningen ???

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:40

Jeg har ikke læst hele vejledningen men det kommer meget an på den løsning du har. Det er de bedst til at rådgive dig med. Det kan så også være at du har købt pakken uden support.

Men alle dine data skal flyttes fra den ene harddisk over på den anden.

Lykkebjerg:
Er der noget jeg skal gøre inden flytningen ???

Ja tag en backup (altid) af alt hvad du har så du ikke mster noget ved et uheld.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)