Jeg har forhørt mig flere steder på hvad det koster at pakke en bil ind og svaret har næsten altid været det samme: Omkring 10.000kr.
Så jeg tror du skal forvente der omkring.
Jeg ved ikke om det er et direkte tilbud du leder efter, for så kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Men der er da vist et par stykker her på amino der kan.
Jeg vil egentlig bare bede dig være forsigtig med hvor billigt du får det lavet. Billigt kan ende med at blive rigtig rigtig dyrt. Jo dygtigere vi montører er, jo hurtigere kan vi selvfølgelig lave sådan en bil. Men ting tager tid..
Her hos os vil det typisk foregå således: Du kommer med bilen på dag 1, gerne hen mod fyraften. Så kommer den ind at stå i vores opvarmede værksted (20 grader) natten over. Dag 2 er montagedag. Det tager 1 dygtig montør en hel dag at pakke en personbil ind - hvis det skal laves ordentligt, inkl. spejle m.m. Men du får ikke din bil før næste dag. Klæberen på folien skal have love at hæfte ordentligt, og det gør den kun ved stuetemperatur. Så kører du bilen ud fra værkstedet før dag 3 i processen nedsætter du folien vedhæftning meget drastisk.
Så er der selve folien. Vi bruger kun de gode indpakningsfolier fra f. eks. Avery eller 3M. I denne kvalitet kan en rulle folie nemt koste 5.000 kroner. Selvfølgelig kan der fås billigere folier, men tør du løbe risikoen? Måske kan folien så ikke afmonteres igen, klæberen er brændt ned i lakken eller folien slipper eller krakelerer efter få uger eller måneder.
Når vi bliver spurgt hvad det koster at pakke en bil HELT ind i folie, lyder svaret næsten altid: Som udgangspunkt kr. 15.000 - men vis mig din bil så skal jeg sige om det bliver dyrere eller billigere.
Af alle de biler vi har pakket ind er der ikke en eneste der er kommet tilbage med en reklamation.
Så lad nu være med at vælge en leverandør der vil gøre det for 8-10.000 kr. Han har helt sikkert ikke råd til hverken at bruge de rigtige materialer eller kæle for detaljerne til den lave pris.
Vi er et Reklamegavefirma med eget Tekstiltrykkeri og egen skilte produktion samt simple bil dekorationer, dvs. vi pakker ikke selv biler ind, men har samarbejdspartnere til dette.
Jeg blander mig blot fordi jeg godt vil bakke 100% op om det Søren skriver (ikke at jeg kender hans arbejde), men det er helt korrekt at det er super vigtigt at finde et virkelig godt sted, og så kan det meget nemt være 5.000 kroner ekstra værd, da slutresultatet og udseendet over tid er meget bedre.
Derfor siger jeg ikke at der ikke findes billige steder som er super dygtige, men timeløn plus kvalitetsfolie er bare en stor del af prisen i sig selv, så derfor er man mødt til enten at bruge færre timer eller billigere folie hvis man skal under en vis pris - og stadig kunne tjene penge på det.
tak for de indput, og vil lige kigge mig rundt, men syntes det er mærkeligt at det kan gå fra 5000 og op til 15000 kr. for den samme bil
Det skyldes med meget stor sandsynlighed den tid der bliver brugt, f.eks. om der bliver kælet for detaljerne som gør at slutresultatet bliver pænere og holder bedre over tid, samt om der bliver brugt en billig folie der ikke er så god, eller en dyr folie som er meget bedre.
Jeg overvejer at få pakket en bil ind også, men frygter det lidt pga. at jeg har hørt om flere der bla. har fået "skåret" i lakken i forbindelse med at folien bliver skåret til. Dette har jo den uheldige virkning at det give rust som man ofte først opdager når folien skal af :(.