Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback/hjælp søges til en måske kommende B2B-virksomhed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 04:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg ønsker at starte med at sælge dame-sko/støvler/stiletter/ballerina m.m. som grossist

Det skal ikke være mærkevarer, men billige sko, til en engros pris af ca. 30 til 150 kr ex moms. Som fx. kan sælges for op til 399 kr i til slutkunden.

Jeg vil lave en synlig webshop hvor kunden kan betale for varen via kreditkort, og få varen tilsendt med det samme. Jeg vil starte med et mindre lager herhjemme, og så udvide varelageret med flere sko. Jeg vil ikke sælge andet end dame-sko for at blive ekspert på området. (men på lang sigt måske supplere det med mindre assesories, og evt børnesko)

Til at starte med vil jeg importere fra EU, da jeg ikke har ressourcer til at importere uden for EU.

Min målgruppe er små, nyopstartet og mellemstore butikker, herunder også webshops. Hele ideen med det er at, det skal være nemt at bestille dame-sko, via en dansk hjemmeside, uden at bekymre sig som kunde. Derudover tænker jeg at kunderne skal kunne købe mindre partier af gangen. Dog med et minimum beløb, for ca 2500kr. Jeg vil nævne at der er tale om flotte moderigtige sko i god kvalitet.

Jeg håber på god feedback, da jeg virkelig ønsker at fuldføre dette, men er bestemt også modtager konstruktiv kritik. Jeg vil gerne høre fra personer med evt. erfaringer inden for billige sko-import og pris. Samt bare personer som måske er igang med en butik, og ønsker dame-sko til de nævnte priser. Også fra personer som bare vil sige noget om det :)

Spørg endelig hvis der opstår noget.

Tak på forhånd.

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 12:12

Er der ingen der har en mening om indlægget?

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 16:38

Slet ingen der kan hjælpe?

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 19:14

Måske skal du uddybe hvad du søger hjælp til? Jeg har ingen erfaringer med sko, men ved gennemlæsning af indlægget kan jeg ikke helt gennemskue dit spørgsmål. Der er jo mange erfaringer at gøre sig, så det dækker bredt at spørge ind til "jeres erfaringer" 

Smile

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:56

En ting du bør reflektere over, er hvordan og hvorledes du vil give kredit, samt håndtere rykkere, inkasso og dårlige betalere. Detailbranchen har det hårdt i disse tider, og en svag kreditstyring risikere at blive udnyttet som pseudo kassekredit. 

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 22:56

Tak for dit indlæg..

Jeg tror jeg efterspørger folk som har prøvet lidt det samme, og som kan give mig gode råd med på vejen. Jeg tænker også på om prisen for et par sko no name sko på 180kr er for meget ? Og bare i det hele taget om ideen virker god, det med at have en synlig B2B webshop. Jeg har hidtil ikke kunne "google" nogle B2B webshops som sælger sko hvor man har mulighed for at betale online for varen.

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 23:00

Tak for dit indlæg..

Jeg vil slet ikke give kredit.. :) Jeg har selv tidligere handlet og købt varer direkte med betalingskort. Selvom jeg købte for mere end 30.000kr hver måned, ville de ikke give mig kredit. Men er det ikke meget normalt i dag at man betaler før man får varen, når det er et dansk firma. ?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:09

GMR:
Men er det ikke meget normalt i dag at man betaler før man får varen, når det er et dansk firma. ?

Det er ikke mit indtryk. Jeg mindes ikke at have en eneste leverandør, der kun handler mod kontantbetaling.

Men mange har indført kontantrabat, som egentlig bare er en rabat du kan få, hvis de har pengene indenfor 7 dage, i stedet for eksempelvis løbende måned + 20 dage. 

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 23:15

nej ok... men jeg har ikke råd til at give mine kunder kredit. Vil undgå at skulle rykke for penge osv. Men hvis jeg laver det som webshop, så er der vel ingen andre alternativer, end at de er nødsaget til at betale med kort, før et køb, tænker jeg.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)