Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor tøver du? Er det prisen? Uoverskueligheden? Hvad er det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen :-)

I øjeblikket er min kammerat og jeg ved at lave promovering og salgsmateriale til vores nye virksomhed, hvor vi primært beskæftiger os med Facebook applikationer.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at rejse en debat, omkring disse applikationer.
Det gælder alle applikationer, som konkurrencer, julekalender, nyhedsbrev tilmelding, tidsbestilling, webshop med checkout etc..

Spørgsmålet går ud til alle Jer med en virksomhed, uanset størrelse, der har overvejet at anskaffe en applikation eller flere på Facebook.

Hvorfor er det kun blevet ved tanken?
Hvad skal der til, før at I realiserer og får købt en applikation?

Min egen opfattelse er, at det generelt virker uoverskueligt at komme igang med, samt det er for dyrt.
Man kan selvfølgelig vælge nogle billige løsninger, eller prøve at lave dem selv med nogle forskellige tjenester, men det stærke visuelle udtryk der skriger af professionalisme, samt de mest gennemtænkte funktioner med hensyn til f.eks. at få flere point hvis venner tilmelder sig, er meget svære selv at skabe, og man ender måske med en lidt kedelig applikation, som egentligt ikke var det man forestillede sig. 

Hvad siger I?

Jeg håber at høre fra rigtigt mange af Jer

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lav simple skabeloner af diverse produkter.. En konkurrence APP hvor i kan fremvise en demo og fortælle hvad funktioner den har.. Gør det til en let process uden at kunden skal guide jer igennem hvad han vil have, men i guider kunden igennem hvad han vil have/skal have.

Det er jeg sikker på der er et marked for. 

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 19:49

Ja det lyder også meget i retningen af det vi har tænkt os.

Vi er igang med at lave et udkast, vi regner med at installere 3 demo applikationer på vores Facebook side, hvor man kan få en idé om hvad vi kan lave. Det må absolut også være den smarteste måde at gøre det på.

Mange tak for dit svar!

Jeg er forundret over at der ikke er flere der har svaret endnu!

Fortsat god aften  :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 07:45

Hej,

Det er dyrt, og jeg kan selv lave en.

Det som er det "svære" for mig er at få likes. Specielt gode likes!!

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 12:53

Hej Denise

Du siger at det er dyrt, jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvad du opfatter som dyrt, i forhold til hvilken type applikation man køber?

Ja det kan være svært at få likes, vi har haft et par applikationer der ikke har givet det helt store, men det har været for nogle venner og bekendte der har lokale virksomheder i henholdsvis Vejle og Horsens.

Vi har også ramt virkeligt plet med nogle af vores konkurrencer, specielt dem hvor brugerne skal uploade et billede og stemme på hinanden.
I disse konkurrencer har vi gjort det muligt for deltagerne at få flere stemmer hvis de refererer deres venner til konkurrencen, flere stemmer ved at dele konkurrencen, flere stemmer ved at checke sig ind i den pågældende forretning (dette var lokale butikker og studier) samt mulighed for at stemme flere gange x antal gange i timen/dagen/ugen.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 57
Fra  www.kbhvandski.dk Skrevet kl. 13:23

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk ikke ved hvad det koster. Jeg har prøvet at læse rundt på dig, og kan ikke finde nogle priser?

Men. Det er for dyrt i forhold til, at jeg kan lave det selv, og selv roligt arbejde mine likes op.

Selvom det da ville være rart at få et ordenligt boost!!

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 22:22

Vi har heller ikke slået nogle priser op endnu, men i de demo-applikationer vi er igang med at lave til vores Facebook side vil der stå priser.

Det kan være dyrt, det har du helt ret i. Det kan også være ekstremt billigt.

Alt afhængigt af hvilken type applikation man har kørende, kan der jo være en enorm stor ROI.

Lad os antage at man betaler 3999 kroner for en applikation med en konkurrence, hvor man skal være fan for at deltage.
Konkurrencen går ud på at man skal på et spørgsmål, man kan vælge svar A eller B. Plus brugeren skal oplyse sin mail og give samtykke til nyhedsbrevtilmelding.
Efter min opfattelse så er de fleste ligeglade med at skulle tilmelde sig et nyhedsbrev, hvis de kan vinde en eller anden fed præmie.
Det er kun fantasien der sætter grænserne for hvilke præmier man benytter, men oftest afspejler det jo selvfølgelig det eventuelle varesortiment hos udbyderen af konkurrencen.

Det kan også være muligt at optjene flere point i konkurrencen hvis man deler den på sin væg efterfølgende.
Ved at gøre brugerne pænt opmærksomme på at de kan tjene flere point ved deling, uden at tvinge dem til det, har vi oplevet en bedre effekt med deling end når vi har brugt en popup til at fortælle folk det, med de samme de trykkede på "Deltag" knappen.

Jeg er ikke den helt store ekspert i analytiske modeller, beregninger af ROI og den slags, men jeg vil da tro at sådan en applikation vil kunne betale sig for utroligt mange virksomheder, især dem med 4-5000 likes og mere på deres Facebook sider.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 22:46

Torben Andersen:
Det kan også være muligt at optjene flere point i konkurrencen hvis man deler den på sin væg efterfølgende.

Det er ikke "lovligt" ift. Facebooks guidelines at give folks point for direkte at dele en konkurrence. Man må derimod godt give en person flere point i en konkurrence, når en ven, som er blevet inviteret til konkurrencen, også deltager i konkurrencen. Altså: Præmieringen må ikke ske direkte, så husk på dette i forbindelse med app´en. Derudover ved jeg af erfaring, at mange Facebook brugere føler sig udnyttet, når de skal bruges som reklamesøjler for virksomheder, som gerne vil have flere likes. 

Læs mere om "Reward"-reglerne her: https://developers.facebook.com/docs/guides/policy/examples_and_explanations/Rewarding_Users/

Fra Danmark
Tilmeldt 6. Jan 13
Fra  Httml.dk Skrevet kl. 22:56

Hey

Mange tak for dit svar, det var jeg faktisk ikke klar over, at man ikke måtte belønne dem direkte for at dele applikationen. Fedt, tak!
Der stod også et par ekstra guldkorn inde på den side der, skide godt.

Vi har desværre brugt det en enkelt gang med at give brugere en ekstra stemme for at dele konkurrencen efterfølgende, pokkers, men nu ved jeg det!
Ellers har vi holdt os til modellen med at man kan få flere point, hvis man får sine venner til at deltage også, det er super smart :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)