Vi har heller ikke slået nogle priser op endnu, men i de demo-applikationer vi er igang med at lave til vores Facebook side vil der stå priser.
Det kan være dyrt, det har du helt ret i. Det kan også være ekstremt billigt.
Alt afhængigt af hvilken type applikation man har kørende, kan der jo være en enorm stor ROI.
Lad os antage at man betaler 3999 kroner for en applikation med en konkurrence, hvor man skal være fan for at deltage.
Konkurrencen går ud på at man skal på et spørgsmål, man kan vælge svar A eller B. Plus brugeren skal oplyse sin mail og give samtykke til nyhedsbrevtilmelding.
Efter min opfattelse så er de fleste ligeglade med at skulle tilmelde sig et nyhedsbrev, hvis de kan vinde en eller anden fed præmie.
Det er kun fantasien der sætter grænserne for hvilke præmier man benytter, men oftest afspejler det jo selvfølgelig det eventuelle varesortiment hos udbyderen af konkurrencen.
Det kan også være muligt at optjene flere point i konkurrencen hvis man deler den på sin væg efterfølgende.
Ved at gøre brugerne pænt opmærksomme på at de kan tjene flere point ved deling, uden at tvinge dem til det, har vi oplevet en bedre effekt med deling end når vi har brugt en popup til at fortælle folk det, med de samme de trykkede på "Deltag" knappen.
Jeg er ikke den helt store ekspert i analytiske modeller, beregninger af ROI og den slags, men jeg vil da tro at sådan en applikation vil kunne betale sig for utroligt mange virksomheder, især dem med 4-5000 likes og mere på deres Facebook sider.