Hej Peter, for tiden er det klogt at vælge med omhu inden man kaster sig over en uddannelse bare for at få en uddannelse hvor man er sikker på job - det er nemlig fristende at gå efter jobs der er mangel på, og gå på kompromis med ens egne ønsker om et drømmejob - nu er du i forvejen it mand så måske kunne du overveje softwareudvikler f.eks, eller en af diplom ingeniør grenene, der er gode muligheder i hele danmark for job hvis du f.eks kigger på UG.dk som guide og jeg tror nu de har meget godt fat i hvad der rører sig.
Det er svært at få folk til jylland, så der har du en fordel allerede! 
Man kan ikke rigtig sige med garanti at du får job bagefter selvom du vælger noget der er behov for, i sidste ende kommer det jo an på dine kompetencer og din person - men er selv fan af at uddanne sig i en krise situation som nu, man skal bare lige huske på at det er hårdt på en SU når man har været ude på arbejdsmarkedet! Men det kan da lade sig gøre hvis man skærer ind til benet og evt skal flytte i lejlighed fra hus og droppe bilen samtidig og få en jernhest!
En anden ting når man vælger uddannelse efter mange år ude i marken, er at man lige tager højde for at man får valgt en uddannelse som går hånd i hånd med det man allerede kan, så man styrker sine kompetencer for sit fremtidige job og ikke får startet på noget som sætter dig helt tilbage og hvor du pludselig er den helt nye i branchen men også den ældste ansøger til jobbet!! synes det er værd at have med i tankerne :)
Kan sige jeg selv er startet mere eller mindre forfra da det er svært at få job som flymekaniker på sjælland - jeg måtte så tilbage på skolebænken og tage en 2 årig hf inden jeg kan søge ind på Ingeniør Studiet eller Softwareudvikler, begge uddannelser hvor der er mangel - men hold da op hvor er det svært at vælge hvilken retning - men som en sagde "betragt ikke dit valg som et fravalg af det andet", den tror jeg er vigtig så man ikke spekulerer om man fik valgt forkert :) 4 måneder igen og så er 2 lange seje år med analyse af digte og andet crap ovre 'for good' og det rigtige spændende starter ;)
UG.dk er et rigtigt godt sted at starte din research om din fremtidige uddannelse, held og lykke :)
vh Thomas