Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse skal jeg vælge, hvis jeg vil være sikker på job efter endt uddannelse ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne vide hvilke uddannelser i vil anfefale man tager, hvis man gerne vil være sikker på job bagefter.

Jeg er i midten af 30erne og bor i jylland, og er it-supporter men kan ikke finde et job.

Så vil læse videre men ved ikke hvad jeg skal vælge for at få en uddannelse hvor der er job.

Hvilken uddannelser er der gode jobmuligheder inden for ?

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 22:27

Jeg plejer altid at sige at man skal vælge ud fra hvad man har en passion for eller interesse for. Hvis du vælger noget du ikke synes er spændende vil du aldrig blive rigtig god til.

Selv om jeg ikke er så meget ældre end dig synes jeg at jeg så mange gange har set folk vælge uddannelse efter hvad de troede ville give et job bagefter. Desværre var de ikke de eneste som havde fået den ide og lige pludselig var markedet oversvømmet med nyuddannede der kunne det samme.

Derfor siger jeg altid vælg med hjertet. Så skal du nok blive god og du vil få meget lettere ved at få et job bagefter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:02

Hej Peter, for tiden er det klogt at vælge med omhu inden man kaster sig over en uddannelse bare for at få en uddannelse hvor man er sikker på job - det er nemlig fristende at gå efter jobs der er mangel på, og gå på kompromis med ens egne ønsker om et drømmejob - nu er du i forvejen it mand så måske kunne du overveje softwareudvikler f.eks, eller en af diplom ingeniør grenene, der er gode muligheder i hele danmark for job hvis du f.eks kigger på UG.dk som guide og jeg tror nu de har meget godt fat i hvad der rører sig.

Det er svært at få folk til jylland, så der har du en fordel allerede! Yes

Man kan ikke rigtig sige med garanti at du får job bagefter selvom du vælger noget der er behov for, i sidste ende kommer det jo an på dine kompetencer og din person - men er selv fan af at uddanne sig i en krise situation som nu, man skal bare lige huske på at det er hårdt på en SU når man har været ude på arbejdsmarkedet! Men det kan da lade sig gøre hvis man skærer ind til benet og evt skal flytte i lejlighed fra hus og droppe bilen samtidig og få en jernhest!

En anden ting når man vælger uddannelse efter mange år ude i marken, er at man lige tager højde for at man får valgt en uddannelse som går hånd i hånd med det man allerede kan, så man styrker sine kompetencer for sit fremtidige job og ikke får startet på noget som sætter dig helt tilbage og hvor du pludselig er den helt nye i branchen men også den ældste ansøger til jobbet!! synes det er værd at have med i tankerne :)

Kan sige jeg selv er startet mere eller mindre forfra da det er svært at få job som flymekaniker på sjælland - jeg måtte så tilbage på skolebænken og tage en 2 årig hf inden jeg kan søge ind på Ingeniør Studiet eller Softwareudvikler, begge uddannelser hvor der er mangel - men hold da op hvor er det svært at vælge hvilken retning - men som en sagde "betragt ikke dit valg som et fravalg af det andet", den tror jeg er vigtig så man ikke spekulerer om man fik valgt forkert :) 4 måneder igen og så er 2 lange seje år med analyse af digte og andet crap ovre 'for good' og det rigtige spændende starter ;)

UG.dk er et rigtigt godt sted at starte din research om din fremtidige uddannelse, held og lykke :)

vh Thomas

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 23:07

Noget som ingen andre gider og der er stor efterspørgsel på ;)

Ej det skal også være noget som du elsker og hvis du lægger hjertet i skal du nok få et job før eller siden.. 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:27

Samtidig skal du tage det i betragtning at, måske er der mangel på folk med den pågældende uddannelse nu - det er jo ikke sikkert situationen er den samme om 2-3-4 år når du er færdig. Her tænker jeg eksempelvis på situationen der tidligere var med ingeniører, hvor manglen var stor - så tog en masse den uddannelse, men da de var færdige, var manglen pludselig knapt så stor.

Selv sidder jeg i den situation at jeg er færdig med en finansiel uddannelse om kort tid, men hvis ikke filialer og lignende lukkes ned, så afskediges folk i stedet, så det er heller ikke en branche hvor tomme stole står på arbejdspladserne.

Men håber du finder netop den gren du tror på kan holde dig til du er færdig, og du derefter vil få et arbejde Yes

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 77
Fra  Ehook.dk Skrevet kl. 23:48

Yes find det der interesserer dig mest. Læs relevante blogs der hører under uddannelsen, evt. kør et projekt ved siden af for at teste om det du lærer/læser virker. Et relevant studiejob er også en fordel, hvis du foretrækker det frem for at have dit eget projekt. 

Få hjælp til SEO, Analytics, Wordpress og mere synlighed online hos Ehook.dk. Gratis SEO rapport til dit website / webshop!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)