Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri og at eje dyr? Erfaringer søges?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer,

Jeg overvejer i øjeblikket at få en kat eller måske to katte. Men jeg vil gerne høre om jeres erfaringer, omkring at have dyr ved siden af iværksætteriet. Gerne specielt erfaringer omkring katte. Erfaringer med andre dyr er naturligvis også velkomne, da der kan være andre med samme tanker, der overvejer et andet dyr.
Et hurtigt plus må være glæden de giver, så man får fornyet positiv energi.
Udfordringen må være tidsforbruget.
Hvad siger I? :)

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 10:08

Vi har 4 katte og en i pleje. Katte er jo meget selvstændige dyr og sover meget. Hvis du arbejder hjemmefra, vil de nye at være sammen med dig. Synes ikke man skal anskaffe sig et dyr, hvis du ved, at du f.eks kun er hjemme for at sove. Det vil være syndt. Hvis du får 2 jævnaldrende katte vil de have hinanden at lege med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:18

Man kan sagtens have katte og være iværksætter på samme tid :) Hvis du er meget væk vil det (som forrige indlæg også siger) være en god idé at have to katte, så de kan underholde hinanden.

Mht. at tage dig af katten(e) kræver det jo kun at du giver mad, vand og skifter kattebakke - og nusser den bag øret, når du slapper af om aftenen. Katte er gode til at spotte, hvornår du er afslappet nok til at de kan få den store nussetur.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 10:34

nu det ik for at være negativ men sørg for at være sikker i din sag for man skal huske på men binder sig for en temlig lang periode    

har pt 2 efterladte sommerhus katte boende i mit skur pga de blir forladt og tro mig har man først set en kat der er skind og ben pga den ik er van til at klare sig selv blir man sku harm 

skulle du bestemme dig for at få kat kan de afhentes gratis hos mig har en stor killing der er super kælen og den har også fået sul på kroppen igen 

konen er allergiker og min hund er heller ik til katte så derfor må de forblive ude Crying

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 11:30

Kristina og Christina, tak for jeres svar. Det lyder som om, at to katte er en god ide, hvis jeg vælger at få kat. :)
Hvordan balancerer i tiden mellem "kattetid" og "iværksættertid"?

Jonas, godt at høre at du har et godt hjerte og hjælper kattene. :)
Hvis du ikke kan have kattene, har du overvejet et internat som kan formidle kattene videre til et godt hjem? :)
Og ja man binder sig, og det er også derfor jeg bruger en hel del tid på input og tænke på forskellige arbejdsmæssige scenarier igennem, for at være helt sikker. Kattens ve og vel betyder rigtig meget for mig. Jeg vil ikke kunne tage en kat ind, hvis jeg ikke er sikker på at kunne give den nødvendige opmærksomhed. :)

Flere input? :)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 12:46

Hej Jonas,

Forresten mht din kones katteallergi, kan dette nu kurreres i de fleste tilfælde via allergikompagniet. Min kæreste har katteallergi, men hun har nu oplevet en kæmpe fremgang. Hun skal max have en behandling til. Der er flere der har opnået gode resultater gennem dem og Anette Heick har vist også været turen igennem på tv. Kan kun anbefale det :)

.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 13:02

tak det skal jeg anbefale hende  

tror du også det virker på hunden? Big Smile

Tilmeldt 29. Jul 08
Skrevet kl. 13:08

Ha ha, der er det nok en hundeterapeut eller en der kan tale med dyr der skal ind over :) Men det ved jeg ikke så meget om.. :)

.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:56

Selvstændig01:
Hvordan balancerer i tiden mellem "kattetid" og "iværksættertid"?

Nemt nok :) På samme måde som jeg balancerer mellem at tage mig af min datter og være iværksætter:

Tager mig selv i nakken og tvinger mig selv væk fra skrivebordet, for at være der for min datter (eller min kat), når behovet virkelig er der.

Jeg skriver "virkelig" fordi at både børn og dyr kan have en tendens til at blive mere krævende jo mere omsorg de er vant til XD Så man bliver nød til at sætte grænser et sted.

En kat kræver ikke særlig meget tid om dagen. Tror det handler mere om at vise katten i hverdagen at man er der og holder af den med lidt aen hist og her og en stor nussetur i ny og næ.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)