Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan redder man DC

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overtaget et site som stort set kun har DC indhold, sitet har dog over 8000 produkter, så det vil tage noget tid at trawle alle tekster igennem for at lave unikt indhold. Det er dog planen.

Mit spørgsmål er derfor, hvordan får jeg bedst mine side indekseret ordentligt i google, når de er blevet downgradet på grund af Duplicate content

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:37

Hvis der er oceaner af produktvarianter vil jeg anbefale, at du ser nærmere på brugen af canonical link tag.

Herefter er du måske nede på et mere overskueligt antal hovedprodukter, som du så må gennemgå slavisk.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 12:47

Hej Jonas,

Det er ikke det der er problemet. De tidligere ejere har kopieret tekster fra leverandørens hjemmeside, og er i juni blevet downgradet på grund af dette.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:51

Hej Jesper,

Er det alle 8000 produkter, hvor teksten er kopieret?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:00

Det er et overblik der er svært at få fordi de har kopiereret fra mange forskellige leverandører og nogen har ændret deres tekster siden. Jeg vil dog sætte ind på alle de produkter hvor jeg kan se at vi er blevet de-rankede.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:00

Hvejsel:

Hej Jonas,

Det er ikke det der er problemet. De tidligere ejere har kopieret tekster fra leverandørens hjemmeside, og er i juni blevet downgradet på grund af dette.

Det du skal gøre er at benytte dig af canonical på produktvarianter, og ud over det skrive nye produkttekster til masterprodukterne, som du jo så også kan kopiere over til varianterne og tilpasse lidt. hvis alle 8000 er master, ja så har du et stort arbejde foran dig. Men det er jo også din plan at skrive dem om, så det er jo helt fint.

Du bliver upgraded pr automatik når siden crawles igen, og der ikke er mere dobbelt indhold. Derfor er det også vigtigt at du går alle hjørner igennem for at finde mulige DC huller. Her kan du læse lidt om forskelligt DC. Ud over det er det vigtigt du sætter dig ind i hvornår man bruger et tag frem for et andet... og altid tænke, hvad er bedst frem for at tænke hvordan fjerner jeg det hurtigst, for det vil komme tilbage og du vil så ende ud i samme eller næsten samme problematik.

Husk selvfølgelig også når du er færdig eller når du har tage nogen af produkterne, at linke til de sider som du har ændret på det tidspunkt, da du vil stå meget stærkere efterfølgende.

Læs også:

http://www.ktj-media.dk/blog/noindex-via-htaccess/

http://www.ktj-media.dk/blog/robots-txt-udbredt-misforstaaelse/

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:02

Vi har canonical på alle produkterne. Så det er ikke problemet. 

Bliver vi først inkluderet igen når alt DC er fjernet eller løbende som vi fjerner det på de enkelte produkter? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:03

Hvejsel:

Det er et overblik der er svært at få fordi de har kopiereret fra mange forskellige leverandører og nogen har ændret deres tekster siden. Jeg vil dog sætte ind på alle de produkter hvor jeg kan se at vi er blevet de-rankede.

Du kan benytte dig af http://www.copyscape.com/ det koster lidt, men det er godt givet ud, da du der bare skal knalde en liste med alle dine urls ind, og så tjekker den så alle de urls mod dit eget content, samt content på nettet. Det virker både ved direkte kopieret indhold og delvist kopieret indhold... så der kan du få et godt overblik.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:05

Hvejsel:

Vi har canonical på alle produkterne. Så det er ikke problemet. 

Bliver vi først inkluderet igen når alt DC er fjernet eller løbende som vi fjerner det på de enkelte produkter? 

Det handler ikke om at have canonical på alle produkterne, men om at canonical skal på de rette steder... har i 8000 masterprodukter skal der selvfølgelig også være 8000 canonical som peger på 8000 urls. Men er der fx kun 3000 master produkter, og dermed 5000 produktvarianter, skal canonical jo kun pege på 3000 urls.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:14

Alt er master produkter... :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)