Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Under 18(køb af webshop)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er under 18 og vil gerne købe en webshop men kan jeg det uden mine forældres underskrift ? omsætning er under 50.000 og jeg har pengene til at købe. 

jeg kan vel ikke have et betalingssystem når jeg er under 18? eller kan jeg bruge paypal?

Mvh Casper 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 18:38

Det er vel som udgangspunkt ikke noget problem at købe hjemmesiden, selvom du er under 18 år, men hvis der skal laves en kontrakt for handlen med f.eks. en konkurrenceklausul, så mener jeg ikke, at din underskrift vil være gyldig, når du ikke er myndig. I tilfælde af en sådan kontrakt vil du nok skulle bruge dine forældres underskrift.

De fleste betalingsløsninger kræver, at man har et CVR-nummer, hvilket er langt lettere at få fat i, hvis du er over 18 år. Men PayPal er vel et udmærket alternativ i starten, og det mener jeg sagtens, at du kan bruge på trods af din alder.

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 18:40

Hej Casper,

Nu er jeg selvfølgelig ikke jurist, så jeg ved ikke om der findes en omvej.

Så længe du er under 18 år gammel, så er du ikke myndig, og må dermed heller ikke stilles til ansvar overfor noget økonomisk. Derfor tror jeg også det er svært for dig at købe en webshop og drive den, uden en myndig kautionist. Det kan enten være dine forældre eller en anden person, der godt vil stå inde for det du laver.

Når det så er sagt, så respekt for at du vil igang allerede :D

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 18:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for nogle gode svar. 
 :-) 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)