Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønsystem - erfaringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil meget gerne høre om der, var nogen herinde, som kan anbefale et godt og simpelt lønsystem, som bare leverer varen. Det må gerne være en hosted løsning som foreksempel Danløn eller lignende, men jeg er ikke låst fast til noget. Vigtigtste krav er bare at det skal være så simpelt som muligt, uden alle mulige komplicerede funktioner.

Mit nuværende system er simpelthen for avanceret, og meget ulogisk i brugerfladen. Virksomheden er et vikarbureau med ca. 25 ansatte i gennemsnit.

Kom gerne med jeres anbefalinger.

hilsen

Simon

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Vendelbo statsautoriseret revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 14:57

Det kan sagtens håndteres i Danløn. Når først medarbejderne er oprettet, skal du bare skrive lønperiodens timer ind (jeg går ud fra, at dine vikarer er ansatte på timeløn) og lønafregne. Har du vikarer i lønsystemet, der ikke skal have løn i en periode, skal du under medarbejder slette markeringen for "aktiv", så undgår du en "nul-lønseddel" og du undgår at betale for pågældende medarbejder for pågældende lønperiode.

God fornøjelse Geeked

Mvh Esbern Vendelbo Andersen

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 15:09

Hej Esbern

Takfor svar - det lyder jo simpelt nok. Hvad med hensyn til kommunikationen med SKAT, trækker lønsystemt selv de nyeste skattekort hver gang. Det skal lige siges at det er udenlandske vikarer og nogen gange når CPR-nummer og Skattekort ikke at blive dannet inden der er lønudbetaling. Ved du/I hvad man optimalt set bør gøre i sådan en situation? i fx. Danløn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33

skattekort trækkes inden for 24 timer efter en medarbejder er dannet - man kan også selv bede om at få det fornyet, men den genererer selv nyeste og gør det normalt hurtigere end de 24 timer. Du kan se når det er dannet. Er det ikke dannet, så anbefaler systemet du venter med løn til det er dannet (som sagt dagen efter højst) ellers trækker den nogle og 50% (husker ikke tror 56%) uden fradrag - hvilket jo reguleres for personen ved årsopgørelse, men irriterer i nuet. Jeg går ud fra de udenlandske har et dansk CPR og dermed skattekort da jeg TROR der ellers kan være tale om "udlejeskat" jvnf. her: http://www.deloitte.com/view/da_dk/dk/b7cf2902273d9310VgnVCM2000003356f70aRCRD.htm 

vh 

Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Fra  Vendelbo statsautoriseret revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 12:07

Du kan - ikke mig bekendt - bruge Danløn uden cpr-nr. Du er formentlig nødt til at vente med lønudbetaling, indtil cpr-nr.'et foreligger. Du kan omgå systemet med en á conto løn, men det er ikke en løsning SKAT billiger. I øvrigt min opfattelse, at SKAT ved at sylte cpr-nr tildeling og skattekort prøver at sabotere arbejdskraftens frie bevægelighed indenfor EU Sad

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:04

Tak for jeres svar :)

Det er lidt bøvlet med de 14-20 dages ventetid, og nogle gange er vores udlændinge kun heroppe i korte perioder, og når de så bare automatisk skal trækkes 50 % i løn, selvom man ved de har fradrag, så bliver de sgu lidt irriterede, fordi de er usikre, på hvordan de får pengene igen om måske 7 måneder, og de sidder hjemme i deres eget land 2000 kilometer væk fra SKAT's hovedkontor

Så en smartere løsning med en automatisk generering af CPR-numre, og beregning af skattekort ville være en kæmpe lettelse :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)