Hej med Jer Jeg får nogle penge ind, der skal beskattes som B-skat - da det bliver betegnet som honorar. Jeg kan ikke gennemskue, hvordan jeg får indbetalt korrekt, og hvordan jeg skal indbetale. Så vidt jeg kan forstå, så skal jeg ændre min forskudsopgørelse(?), og derefter kan jeg få tilsendt nogle girokort? Problemet består således bare i, at jeg ikke kan forudsige, hvor mange penge jeg kommer til at tjene, da det svinger meget. Jeg ville lige rådføre mig herinde, inden jeg giver mig til at stå i kø på skattekontoret. På forhånd tak. |
Du bør rette dit forskudsskema efter bedste overbevisning. I første omgang vil de forventede b skatter æde dit fradrag, hvis du har andet fast lønnet arbejde (lønmodtager). For den resterende forventede andel modtager du 10x b rater, som indeholder forventet b skat og am bidrag af dine modtagne honorarer.
Herudover bør du sætte dig og kigge på dit forskud medio efteråret og lave eventuelle korrektioner (hvis du har et lønmodtager job ved siden af.) så vil korrektionerne blive indarbejdet i dit a- skattetræk herfra.
Alternativt lave en forventet beregning og en frivillig indbetaling i slutningen af året. Der er et værktøj på skats hjemmeside som kam hjælpe med dette.