Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstilling af regnskab Virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har haft en firma i 3 år (enkeltmandsfirma) og har valgt virksomhedsordningen. Jeg har privat og firma økonomi fuldstændigt adskildt, men har en udfordring med at opstille mit regnskab, således at det afspejler de vigtige konti korrekt jvf. skattereglerne. I den forbindelse har jeg søgt med lys og lygte efter eksempler på et korrekt opstillet regnskab, men har indtil videre ikke haft det store held. Så mit spørgsmål er derfor, om der skulle være nogen der sidder inde med den slags oplysninger eller som kunne henvise til noget sådan.


Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Mener, at Annette fra Inloco regnskab(aktivAmino) har udgivet en bog, der omhandler

 

virksomhedsordningen.

 

Prøv at kigge på www.inloco.dk

 

/Peter

Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Peter,

 

tak for svar.

 

Jeg fulgte dit råd og fandt også et eksempel på et regnskab: http://franciskaner.dk/bind7i3.pdf.

Men jeg med min beskedne viden omkring reglerne, så syns'' jeg det ser forkert ud.

 

1) gruppen der starter med +/- opsparing, mener jeg at man skal fratrække kapitalafkast, således at beregning af AM-bidrag bliver mindre. Så man bør vel sige + rentekorrektion og - kapitalafkast. Er det mon helt forkert?

 

2) gruppen der starter med "Personlig indkomst", her fremgår det at kapitalafkast fratrækkes den personlige indkomst. Er det korrekt?

 

pft.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)