Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ved at tabe hovedet

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest er din trækprocent ikke udtryk for den endelige skat. Det er alene en aconto skat, som du betaler løbende i året, baseret på dit gæt for årets indtægter (gæt=forskudsopgørelse). Hvis ikke du årligt tager stilling til dit forskud, vil du ramme en skat i årets løb som er helt hen i vejret og ikke nødvendigvis afspejler din løn og indkomstmæssige situation.
Når året er omme skal selve selvangivelsen laves og baseret på inberetninger om A indkomst (lønmodtager arbejde), renter, værdipapirer, indestående bank saldi og lignende bliver der dannet en foreløbig årsopgørelse. Efterfølgende kan du indberette oplysninger omkring dine honorar og virksomhedindkomster, hvortil du skal indberette oplysninger om årets indtægter, omkostninger, og overskud mv.
Når du driver personlig virksomhed og har forskudsregistreret et overskud, vil dette i 1. Omgang nedsætte dine løbende fradrag fra lønmodtager arbejde. Når der ikke er mere fradrag at tage fra vil du modtage b skatte rater a 10 stk. Årligt som skal modsvare den forventede skat fra din personlige virksomhed.

Som jeg ser det har din revisor fejlet dig i rådgivning på et par områder...
Da din virksomheds bank konto er registreret på dig privat og ikke seperat i virksomhedens cvr nr med særskilt login, har du reelt ikke opnået adskillelse imellem privat og virksomhedsøkonomi. Derved må skat antage at du hæver det fulde overskud hvert år. Du vil derfor blive fuldt beskattet af overskud.
Hvis du skal anvende virksomhedsordningen skal der være en reel opdeling imellem virksomhed og privat økonomi og bank konto skal være registreret korrekt.

Når du driver personlig virksomhed vil skattebyrden altid tilfalde dig som person, med undtagelse af de 25% aconto skat for opsparet overskud som behandles lidt specielt.

Jeg må indrømme når jeg løser dit indlæg igennem får jeg en følelse af din revisor har givet op med, at prøve og forklare dig de grunlæggende rammer og bare foretager dispositioner på egen hånd, fordi det er nemmest. I så fald er det klart du ser dig uforstående over for din økonomi og ikke kan finde hverken hoved eller hale. Under normale tilfælde vil skat ikke bare regulere din indkomst uden at underrette dig, det er dette forhold som går mig til og stille tvivl omkring revisor har opretholdt god rådgiver skik.

Jeg håber ovenstående giver klarhed over hvorfor du har skullet betale skat, selvom du ikke reelt set har hevet penge ud af virksomheden, ellers er du velkommen til og spørge yderligere.

Mvh Christian

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:18

Cef:
Da din virksomheds bank konto er registreret på dig privat og ikke seperat i virksomhedens cvr nr med særskilt login, har du reelt ikke opnået adskillelse imellem privat og virksomhedsøkonomi. Derved må skat antage at du hæver det fulde overskud hvert år. Du vil derfor blive fuldt beskattet af overskud.
Hvis du skal anvende virksomhedsordningen skal der være en reel opdeling imellem virksomhed og privat økonomi og bank konto skal være registreret korrekt.

Det er fuldstændig dét her, som jeg gentagende gange har prøvet at fremhæve som værende min teori om, hvorfor det går som det går. For i mit hoved, burde jeg da slet ikke blive "ramt" af det privat, når jeg intet hiver ud til mig selv. Men fordi at min firmakonto står som en helt normal anden ekstra konto på i min bank, jamen ja, så er det klart dér hvor SKAT går ind og antager det som at værende noget jeg har nappet til mig selv - fordi det står hvor det står.

Havde jeg haft en helt anden konto, med sit eget login og eget nøglekort etc. jamen så var det jo noget komplet andet, fordi det så står FOR SIG og ikke som en ekstra konto på min privat.

Så måske det hele bunder i, at min bank bare har givet mig en normal ekstra konto, i stedet for en reel firmakonto?

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 11:22

Altså det burde jo foregå sådan her:

Konto 1:
Her går min løn fra mit primære job ind. Det job jeg lever af i hverdagen. Der opgiver jeg hvert år, hvad jeg forventer at tjene og ved årets afslutning kan man så se, om det har oversteget eller været under det forventede. Ergo enten penge tilbage i skat, eller betale flere penge. Færdig slut.

Konto 2 - seperart firmakonto registreret i firmaet, har ikke noget med privaten at gøre:
Her går alle indtægter ind via websitet og andre lign opgaver
Her går alle udgifter iht. websitet ind og ud
Der holdes regnskab for al aktivitet
Der gemmes alle bilag mv for indkøb og fakturae
Et par gange om året betales der moms for de pågældende perioder
En gang om året skal der betales skat af overskuddet
Skatten fra overskuddet betales med firmaets penge
De resterende penge lader man stå og overgå til næste år til investeringer mv.
Skal der hives nogen som helst penge ud herfra, så skal jeg beskattes af disse beløb.

Færdig bum.
Men sådan føler jeg ikke helt det foregår, sådan basalt set..?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:32

Hvis det er et enkeltmandsselskab du har (hvilket jeg har fået indtrykket af), er du nødt til at forstå at du ikke kan adskille din privatøkonomi og virksomhedsøkonomi. Der er ikke noget med "udbetaling af løn". Hvis du har 100.000 i overskud i din virksomhed - ja, så bliver du beskattet af dette.

Du kan ikke lade pengene stå på firmakontoen og ikke "hæve" dem, og derved undgå at betale skat. Så skal du enten under VSO, eller have et ApS (ved ingen af delene slipper du dog for at betale skat). Ved VSO bliver du beskattet 25% af overskuddet, og kan gemme resten af pengene som "opsparet overskud".

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 12:02

.. Og igen må jeg sige, at det heller ikke er for hverken at udskyde skatten, eller undgå at betale den. Jeg har altid betalt den, og gør det da også igen. Det jeg bare efterlyser er, at jeg kan opgive hvad der er af overskud og betale skatten af den sum penge - med pengene fra firmakontoen og så lade de resterende stå til næste år og nye investeringer. Udbetaler jeg af pengene til mig selv, jamen så skal jeg da klart beskattes yderligere af det udhævede beløb. No probs!

Det kunne igen virke som om, at muligheden for det er, at lave en VSO. For som det er nu, betaler jeg skatten og lader de resterende stå. Og får så efterfølgende en ekstra skatteregning - formentlig fordi, at de resterende penge står på en ekstra konto på min privatkonto i banken, og ikke en seperart firmakonto, og derved ligner det udefra, at pengene står til min private rådighed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26

Nej det er ikke fordi de står på den ene eller anden konto men fordi skat kender dit overskud - nok fra 2010 årsopgørelsen, som du først i 2012 har betalt skat af hvis du ikke forskudsopgjorde beløb i skat under ca 18.000 kr

JA - du kan anvende VSO og kun betale skat med 25% af det du ikke bruger til dig selv, men det kræver for dig en revisor til at lægge dine rutiner fast og lave dit regnskab og selvangivelse, men JA så kan du nøjes med 25% skat af overskuddet. Det er ikke nok til VSO at det er en firmakonto osv - der skal flere rutiner til + selvangivelse som VSO - og det har du givet ikke

Det kan sagtens løses sådan fremover hvis du ofrer den rådgivning du vil ha behov for, De fleste har behov for hjælp med VSO, så du er absolut ikke alene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 13:44

Okay. Der begynder at tegne sig et billede af, hvordan det mon hænger sammen og hvorfor. Og samtidig lidt en løsning på, hvordan jeg får det hele ordnet...

Jeg takker for jeres mange indlæg, som helt bestemt gjorde mig klogere. Og jeg beklager, hvis jeg har cirklet rundt om de samme ting igen og igen. Jeg vender tilbage, hvis der skulle være mere, og håber på, at I så stadigvæk har lyst til at deltage. :-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:46

Paniki2300:
De resterende penge lader man stå og overgå til næste år til investeringer mv.
Skal der hives nogen som helst penge ud herfra, så skal jeg beskattes af disse beløb.
__

Forkert.

Det er der du ikke har fået det helt rigtigt forstået.

SKAT er ligeglade med om du trækker overskuddet efter skat ud eller lader det stå - Når du har betalt skat af overskuddet, er det resterende DINE penge.

Du kan ikke selv bestemme om du skal betale skat ved at lade pengene blive stående på kontoen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)