Først og fremmest er din trækprocent ikke udtryk for den endelige skat. Det er alene en aconto skat, som du betaler løbende i året, baseret på dit gæt for årets indtægter (gæt=forskudsopgørelse). Hvis ikke du årligt tager stilling til dit forskud, vil du ramme en skat i årets løb som er helt hen i vejret og ikke nødvendigvis afspejler din løn og indkomstmæssige situation. |
Cef:Da din virksomheds bank konto er registreret på dig privat og ikke seperat i virksomhedens cvr nr med særskilt login, har du reelt ikke opnået adskillelse imellem privat og virksomhedsøkonomi. Derved må skat antage at du hæver det fulde overskud hvert år. Du vil derfor blive fuldt beskattet af overskud.
Hvis du skal anvende virksomhedsordningen skal der være en reel opdeling imellem virksomhed og privat økonomi og bank konto skal være registreret korrekt.
Det er fuldstændig dét her, som jeg gentagende gange har prøvet at fremhæve som værende min teori om, hvorfor det går som det går. For i mit hoved, burde jeg da slet ikke blive "ramt" af det privat, når jeg intet hiver ud til mig selv. Men fordi at min firmakonto står som en helt normal anden ekstra konto på i min bank, jamen ja, så er det klart dér hvor SKAT går ind og antager det som at værende noget jeg har nappet til mig selv - fordi det står hvor det står.
Havde jeg haft en helt anden konto, med sit eget login og eget nøglekort etc. jamen så var det jo noget komplet andet, fordi det så står FOR SIG og ikke som en ekstra konto på min privat.
Så måske det hele bunder i, at min bank bare har givet mig en normal ekstra konto, i stedet for en reel firmakonto?