Og for lige at give lidt historie....: Da jeg startede med at få et CVR nummer og blive momsregistreret med mit website, var det på baggrund af en kunde, som ikke kunne udbetale til privat personer og folk uden CVR nummer. Samtidig åbnede det op for tanken om, at alt jeg kunne tjene ind den vej, kunne jeg investere pengene i udstyr og udgifter for, og på den måde have min privat økonomi og firma økonomi fuldstændig seperarte. Første år, fik jeg ved årets afslutning en ekstra skatteregning på 5.000 kroner sådan cirka. Det var blandt andet fordi, at der stod penge på min firma konto. I løbet af 2010, var mit fradrag så faldet fra 4.2xx til 2.4xx, og jeg tænkte, at når der så var gået 2-3 måneder, måtte jeg jo have betalt disse 5.000 kroner tilbage. Men den var halvveret året ud. I slutnigen af 2010, stod der stå igen penge på min firmakonto. Men jeg tænkte, at jeg nu måtte have betalt mere end rigeligt tilbage i skat, af de 5.000 jeg skyldte, men igen i slutningen af året fik jeg en lignende bon. I hele 2011 har jeg så betalt på den og tænkte samme scenarie, at jeg NU måtte være færdig med det. Men i slut 2011 fik jeg endnu en, som jeg så har betalt på her i hele 2012. Nu har jeg så fået opgørelsen for om jeg får noget tilbage eller skal betale her i 2013, og mindsanten har jeg fået en 5.000 kroners ekstra skatteregning - og sluttet året af med 12.000 kroner på min firma konto (sådan rundt regnet). Det har været årsagen til, at jeg nu har gået til møde hos SKAT, for at finde ud af, hva faen årsagen lige er. For jeg har i disse tre år, kun haft det samme deltidsjob, og firmaet ved siden af. Aldrig udbetalt noget privat til mig selv mv. Konklusionen var efter 45 minutter hos SKAT, at jeg ikke kunne gøre andet, så længe det er et enkeltmandsfirma. Så jeg står her og tænker, at det vel så i princippet har kostet mig 72.000 kroner i skat gennem de sidste tre år - 2.000 kroner x 12 måneder x 3 år. Og med en indkomst om måneden på alt fra 6 til lige over 9000 kroner, er det ikke ligefrem en særlig solid økonomi jeg har, til igen at skulle bones for ekstra skattepenge. Derfor ser jeg ingen anden udvej, end at lukke ned. For mit alternativ er som jeg ser det, at lave et APS med flere ejere. Men hvis det allerede koster 80.000 kroner, eller 10.000 kroner til revisor for vudering, jamen så er vi ude i at det slet ikke hænger sammen. For jeg kan ikke fortsætte på denne måde. Det synes jeg slet ikke er fair overfor mig selv. |
Har du ikke bare en masse til at stå på firmakontoen nu, som du har betalt personlig skat af og dermed kan bruge personligt?