Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er ved at tabe hovedet

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for lige at give lidt historie....:

Da jeg startede med at få et CVR nummer og blive momsregistreret med mit website, var det på baggrund af en kunde, som ikke kunne udbetale til privat personer og folk uden CVR nummer. Samtidig åbnede det op for tanken om, at alt jeg kunne tjene ind den vej, kunne jeg investere pengene i udstyr og udgifter for, og på den måde have min privat økonomi og firma økonomi fuldstændig seperarte.

Første år, fik jeg ved årets afslutning en ekstra skatteregning på 5.000 kroner sådan cirka. Det var blandt andet fordi, at der stod penge på min firma konto. I løbet af 2010, var mit fradrag så faldet fra 4.2xx til 2.4xx, og jeg tænkte, at når der så var gået 2-3 måneder, måtte jeg jo have betalt disse 5.000 kroner tilbage. Men den var halvveret året ud.

I slutnigen af 2010, stod der stå igen penge på min firmakonto. Men jeg tænkte, at jeg nu måtte have betalt mere end rigeligt tilbage i skat, af de 5.000 jeg skyldte, men igen i slutningen af året fik jeg en lignende bon.

I hele 2011 har jeg så betalt på den og tænkte samme scenarie, at jeg NU måtte være færdig med det. Men i slut 2011 fik jeg endnu en, som jeg så har betalt på her i hele 2012.

Nu har jeg så fået opgørelsen for om jeg får noget tilbage eller skal betale her i 2013, og mindsanten har jeg fået en 5.000 kroners ekstra skatteregning - og sluttet året af med 12.000 kroner på min firma konto (sådan rundt regnet).

Det har været årsagen til, at jeg nu har gået til møde hos SKAT, for at finde ud af, hva faen årsagen lige er. For jeg har i disse tre år, kun haft det samme deltidsjob, og firmaet ved siden af. Aldrig udbetalt noget privat til mig selv mv.
Det viser sig så at være fordi, at pengene fra firmaet står på denne "folio" konto. Og det betragter de som at værende en ekstra indtægt privat, fordi jeg jo har et enkeltmandsfirma.

Konklusionen var efter 45 minutter hos SKAT, at jeg ikke kunne gøre andet, så længe det er et enkeltmandsfirma. Så jeg står her og tænker, at det vel så i princippet har kostet mig 72.000 kroner i skat gennem de sidste tre år - 2.000 kroner x 12 måneder x 3 år. Og med en indkomst om måneden på alt fra 6 til lige over 9000 kroner, er det ikke ligefrem en særlig solid økonomi jeg har, til igen at skulle bones for ekstra skattepenge.

Derfor ser jeg ingen anden udvej, end at lukke ned. For mit alternativ er som jeg ser det, at lave et APS med flere ejere. Men hvis det allerede koster 80.000 kroner, eller 10.000 kroner til revisor for vudering, jamen så er vi ude i at det slet ikke hænger sammen.

For jeg kan ikke fortsætte på denne måde. Det synes jeg slet ikke er fair overfor mig selv.
Det er bare noget hø, da jeg så har brugt 7-8 år på projektet og hele mit liv bunder op i det her projekt...............

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:25

Har du ikke bare en masse til at stå på firmakontoen nu, som du har betalt personlig skat af og dermed kan bruge personligt? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1755
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:48

Altså SKAT er jo lidt ligeglade med om du udbetaler løn til dig selv - hvis der har været overskud, ja så bliver du beskattet.

Derfor må der stå penge på din firmakonto - mange penge - som du bare kan tage og betale din skat med.

Står der ingen enge, ja så har du brugt alt for mange på udstyr og andre udgifter inden du fik betalt din skat. (Det er du ikke ene om at prøve)

Jeg har også enkeltmandsvirksomhed og 2 kontoer, men hvordan jeg flytter penge fra den ene til den anden er SKAT komplet ligeglad med - bare jeg betaler skat og moms til tiden.

HVIS tilfældet er, at der IKKE står en krone på din firma konto og du har betalt B skat de sidste mange år (og ikke fyret hele lortet af på udgifter), så er der noget galt.

Er du kommet til at opgive fakturaer, som efterfølgende ikke er blevet betalt ? Har du glemt at bogføre udgifter ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 20:51

Jeg er fuldstændig enig i, at hvis der har været et overskud, så skal der betales skat af dette beløb - med firmapengene. Og sådan har jeg også gjort, og sådan har det altid været.

Men fordi min firmakonto står som en ekstra konto, der hvor jeg har min privatkonto, altså samme login, samme bank osv. jamen så går jeg ud fra, at SKAT efterfølgende henter mine bankoplysninger og finder ud af at hov, der er da en ekstra konto med penge på - dem skal han også beskattes af. Og deraf får jeg min ekstra skatteregning.

For min firmakonto, er ikke en desideret firmakonto, med seperart NEM-id login og alt det. Jeg logger blot ind normalt, som jeg gør med min privatkonto. Måske hele fejlen er her?
For når året er omme, opgør jeg jo indtægter og udgifter, og angiver det resterende beløb til skat - og får så afvide, om jegfår noget tilbage eller ej. Beløbet betaler jeg så med firmapengene.

Når jeg så senere hen skal udfylde min selvangivelse, skriver jeg 0 i rubrikken for overskud af virksomhed, fordi jeg jo IKKE har udbetalt de resterende penge til mig selv, men blot ladet dem stå. Havde jeg udbetalt dem til mig selv, var det da helt klart at jeg skulle betale skat herfra. Men sådan er situationen ikke. Det kan slet ikke svare sig...

Giver det mere mening, til en mulig løsning?

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså jeg fatter simpelhent ikke, at jeg ikke bare kan få lov til at have mit primære job i dagligdagen og køre det via min privat øknomomi (a-kortet), og så køre dette website ved siden af og via dét, føre regnskab over indtægter og udgifter, betale min moms et par gange om året og betale skatten af overskuddet i slutningen af året.

For var det bare SÅ enkelt, var der jo ingen ben i det.. Jeg føler bare slet ikke, at det er så ligefrem...?
Måske har jeg misforstået et eller andet fuldstændig....

Jeg tror sku næsten, at det her er vejen frem: http://www.amino.dk/blogs/inloco/archive/2007/10/23/virksomhedsordningen-er-det-noget-for-dig.aspx

Det lyder i hvert fald som om, at det giver mig de muligheder jeg efterlyser. Og de 25% der så skal betales i skat af overskuddet, jamen dem betaler jegså bare med firmaets penge...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10

Nej det gir ingen som helst mening og er heller ikke sådan. Jeg aner ikke hvad du mener med ikke firmakonto men separat NemID for man kan da kun ha en nemID som privat OG skat sætter dig ikke på nogen automatik i skat af indestående på en bankkonto - Hvis noget så spørger de dig, hvis der er formue de ikke forstår, men ellers sætter de dig ikke i skat af indestående på en konto.

Når året er omme opgør du indtægter og udgifter og opgiver det resterende til skat - og betaler så skat med firmapenge skriver du, hvilket heller ikke giver meget fornuft, for din skat betaler du med personlige penge - derimod er dine "firmapenge" jo dine hvis de ellers er udtryk for dit overskud.

Du skrev du havde en revisor, kan han ikke gøre det for dig. HVOR opgiver du det til skat?? og HVOR får du så at vide om du får noget tilbage eller ej? (i hvilken rubrik og i hvilket dokument - forskud eller årsopgørelse??

Så skriver du at du i selvangivelsen skriver 0 i overskud for virksomhed - men det er jo der du skulle ha skrevet dit overskud - indtægter minus udgifter - uanset hvad - og sætter du kryds i VSO og har overholdt Virksomhedsskatteordningen betaler du 25% og ellers personskat af det. 

Er du overhovedet sikker på at skatten er af dit firma hvis du skriver 0 i overskud og skat ikke har stillet ? ved det? Kan det ikke være restance fra år til år der flyttes over?

Du roder tingene helt sammen - din skat har INTET AT GØRE MED HVAD DU HÆVER - INTET  det har KUN at gøre med dit overskud, som skat jo må få oplyst på den ene eller anden måde, for ellers ville du aldrig komme til at betale skat af det, med mindre de skrev til dig, at de havde opdaget et eller andet forkert.

Du er meget langt fra at komme i mål med dette - du må ha en økonomi mand til at sidde med det og få det i orden. det er ikke for at råbe noget er med fedt eller understreget men for at vise de vigtige punkter at fokusere på

held og lykke med det  vh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:15

Ved årsskiftet stod der mere end 150.000 på en af mine erhvervskontoer, som er i Danske bank, hvor jeg også gar privatkonto. Med samme login.

Det har intet med hinanden at gøre.

Jeg tror bare du har ganske almindeligt rod i dit regnskab. Det du opgaver som overskud bliver du beskattet af, har du intet overskud og har du forudbetalt, så bør du få pengene igen.

Det er simpel + eller -og ikke noget med at de bare gætter - så ringer de og beder dig komme ind til rivegilde, hvor alt fa A-Z bliver gennemgået.

Paniki2300:
Det lyder i hvert fald som om, at det giver mig de muligheder jeg efterlyser. Og de 25% der så skal betales i skat af overskuddet, jamen dem betaler jegså bare med firmaets penge...

Det løser ikke dit problem. Du bliver nødtil at få sat dig ind i hvordan man laver et regnskab og tilbageholder skat - eller bruger du bare for meget igen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 13. Jan 13
Skrevet kl. 22:36

Da jeg var ude hos SKAT i dag, gik de mine oplysninger igennem. De kunne umiddelbart ikke finde en fejl, der skulle være årsag til mine ekstra skatteregninger, før de fandt ud af, at jeg også havde et firma.

Så snart de opdagede det, kørte de hele tiden i, at DET var årsagen. I 2010 havde jeg endda angivet virksomhedens overskud i dette felt, hvor jeg skal angive overskud fra erhvervsvirksomhed (eller hvad den præcist hedder), som så åbenbart var en fejl, når jeg ikke udbetalte disse penge til mig selv som løn eller lign. Men da jeg så samtidig de følgende år havde tastet 0 i samme felt, fordi at jeg jo ikke havde udbetalt dem til mig selv, jamen så var det også en fejl.
Men spørgsmålet er, om de tog fejl. For da de fandt ud af, at mit firma var en enkeltmandsvirksomhed, jamen så var det lige meget om jeg opgav det eller ej - jeg ville blive beskattet af det privat, uanset hvad.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53

Paniki2300:
.........DET var årsagen. I 2010 havde jeg endda angivet virksomhedens overskud i dette felt, hvor jeg skal angive overskud fra erhvervsvirksomhed ....

Men da jeg så samtidig de følgende år havde tastet 0 i samme felt, fordi at jeg jo ikke havde udbetalt dem til mig selv, jamen så var det også en fejl.

Men spørgsmålet er, om de tog fejl. For da de fandt ud af, at mit firma var en enkeltmandsvirksomhed, jamen så var det lige meget om jeg opgav det eller ej - jeg ville blive beskattet af det privat, uanset hvad

Nej de tog ikke fejl, de har helt ret - men du hører ikke hvad de siger, eller de magter ikke at sige det så du forstår det.

Du må tro os eller ej - men det er en masse misforståelser. Hvis du i 2010 selvangivelsen opgav dit overskud, men ikke havde forskudsregistreret det, så får du jo en skat at betale på det overskud - og den skat - hvis den er under 18.300 kr overført til året efter - og hvis din årsopgørelse for 2010 blev lavet i 2011 (som den jo kun kan være) så er din manglende skat for 2010 blevet opkrævet i 2012 - og FORMENTLIG har skat så automatisk lagt samme beløb på dit forskud - men igen - du har KUN betalt skat hvis skat har kendt dit overskud -og det må være det du opgav i 2010

Når du ikke er tilmeldt VSO og ikke har fuldt reglerne for VSO, som for dit vedkommende kræver revisor, så SKAL du opgive dit overskud - og betale personlig skat af det. Du må naturligvis ikke taste 0 i feltet for overskud når du har overskud - du skal da taste dit overskudSmile

Vil du ikke hæve penge og bruge VSO skal du ha fat i en økonomimand eller revisor som gør det korrekt for dig, og du nøjes med 25% skat af overskuddet - som du stadgit skal opgive til skat, nu bare med kryds i VSO og VSO overholdt, og det har du med garanti ikke.

Uanset VSO eller ikke skal dit overskud altid opgives i felterne fra 111 og frem (overskud erhvervsvirksomhed) og ikke sættes som 0 hvis der er et overskud.

Den skat du har betalt er en DEL af dit OVERSKUD - formentlig tilbage til 2010 og resten har du selv beholdt fuldt og helt

For skat må du hæve lige så lidt eller meget du vil - du betaler skat af dit overskud og INTET andet. 25% ved VSO og 44% ca når du ikke kører virksomhedsordning

Som du beskriver det, kan det lyde som at skat nu skal sætte dig i skat af 2011 og 2012 hvor du tilsyneladende har indtastet NUL i overskud fordi du ikke hævede penge til dig selv - og som de siger - nu de ved det, du må da ikke taste 0 hvis du har et overskud.

Betal dig nu til en revisor eller øknomimand der sætter sig med dine regnskaber fra 2010 + forskud og årsopgørelser og ser om der kan bringes fornuft i det

vh

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:56

Paniki2300:

Da jeg var ude hos SKAT i dag, gik de mine oplysninger igennem. De kunne umiddelbart ikke finde en fejl, der skulle være årsag til mine ekstra skatteregninger, før de fandt ud af, at jeg også havde et firma.

Så snart de opdagede det, kørte de hele tiden i, at DET var årsagen. I 2010 havde jeg endda angivet virksomhedens overskud i dette felt, hvor jeg skal angive overskud fra erhvervsvirksomhed (eller hvad den præcist hedder), som så åbenbart var en fejl, når jeg ikke udbetalte disse penge til mig selv som løn eller lign. Men da jeg så samtidig de følgende år havde tastet 0 i samme felt, fordi at jeg jo ikke havde udbetalt dem til mig selv, jamen så var det også en fejl.
Men spørgsmålet er, om de tog fejl. For da de fandt ud af, at mit firma var en enkeltmandsvirksomhed, jamen så var det lige meget om jeg opgav det eller ej - jeg ville blive beskattet af det privat, uanset hvad.

JA, du skal oplyse hvad overskuddet har været - også selv om du ikke har trukket pengene ud til dig. Er der overskud efter du har afholdt udgifter (som du har bilag på) så skal du beskattes af overskuddet. Om du så lader dem stå på kontoen eller trækker dem ud til dig selv er de ligeglade med.

Dvs du faktisk har angivet forkerte oplysninger de år du har skrevet 0 som overskud.

-og ja, naturligvis bliver du beskattet af det personligt / privat - dit firma er jo privat ejet. Det er ikke et ApS eller et aktieselskab - det er noget fuldstændigt andet og en helt andet skattelovgivning på det felt.

Det du tjener, trækker du dine udgifter fra og det er dit overskud - det tal skulle du hvert får have skrevet på din selvangivelse ikke et rungende 0.

Den er altså HELT gal, eneste råd jeg kan give dig, er at få fat i en der har styr på regnskaber og få ham til at hjælpe dig med at kigge det hele igennem, de sidste mange år tilbage og derefter få en aftale med SKAT, så du kan få ryddet op i alle misforståelserne og fremover modtage girokort til indbetaling løbende over året.

På den måde betaler du lidt hver måned og kun et restskat, beløb efter du har angivet din selvangivelse.
Så kommer der ikke en stor regning lige pludselig som du ikke kan forstå hvor kommer fra.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)