Jeg har startet et nyt site op her for en uges tid siden (softwareudvikling), som jeg har meget store planer for. Det skal nu linkbuildes op. Derfor er jeg ved at lave en "plan" for at komme i gang med selve linkbuildingen.
Jeg vil derfor høre hvor I ville lægge fokus?
Mine tanker
Masser af gæsteblogindlæg: Helst på så relevante blogs som muligt
Deltagelse på Google+ debatter og blogs, med links tilbage til website / generelt aktivitet
Obviously: Gode og lange artikler om emner
Desværre er software ikke så latterligt sexet, som nogle af mine andre nicher, og jeg har derfor svært ved at se andre åbenlyse steder.
Er der nogle har nogle ideer til hvor jeg burde lægge fokus, især med fokus på vi er i 2013, og linkkataloger efterhånden er den største joke i verden? (Og kvalitet fremfor kvantitet, I know)
linkkataloger efterhånden er den største joke i verden?
Som udgangspunkt behøves linkkataloger bestemt ikke være et no go.
Hvis du sammensætter din backlinkprofil som ovenfor, vil du mangle almindelige links, her kan katalogerne komme ind i billedet.
Yahoo, Jubii, krak og eniro er jo også kataloger. Med andre ord, der findes stadigvæk gode kataloger.
Linkbait i form af et program af en slags, kunne jo også være relevant, nu det netop er om softwareudvikling.
Men ser godt udfordringen - det er mest blogs, der er noget at hente på der.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Så du ser det lidt som om intet har ændret sig i strategien det sidste år, udover G+ ? :-) (For et års tid siden var kvalitetet stadigvæk bedre end kvantitet)
Så du ser det lidt som om intet har ændret sig i strategien det sidste år, udover G+ ? :-) (For et års tid siden var kvalitetet stadigvæk bedre end kvantitet)
Ikke det han mener. For et par år siden hed det (kan vi stadigvæk se på blogindlæggene) "Meld dig til 200 linkkataloger og de ligger nr. 1 på google imorgen", idag er vi mere ovre i "linkktaloger kan hjælpe en smule og være en god start, men absolut ikke det man skal ligge fokus på" :)
Tror det du foreslår i starten er meget fornuftigt... Er selv gået igang med gæsteindlæg, så meget som overhovedet muligt :)
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Nej, men mange omtaler linkkataloger som værende DØDEN, at få sit site i og det direkte skader websitet.
Det er ikke korrekt - alt med måde, så er det skam fint.
Et katalog som www.ni.dk med høj pagerank, er bestemt ikke komplet til grin, at få et link fra.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Jeg er en af dem der forholder mig kritisk over for linkkataloger. Jeg anerkender de virker (nu), og ligger på nogle af mine blogs på side 1 i Google på rimeligt konkurrenceprægede ord uden jeg har gjort noget synderligt for det udover de er tilmeldt enkelte tilfældige linkkataloger. Og selvfølgelig ikke har sat hjemmesiderne op som SEO-mæssige katastrofer, hvilket de fleste hjemmesider desværre/heldigvis bliver gjort.
Lige nu ved vi at det kan give en positiv effekt at være tilmeldt nogle linkkataloger. Jeg kan dog også se at visse links på et tidspunkt fik en ekstremt negativ effekt. Det kan godt være at det ikke så meget ramte "gamle drenge med gamle websites og mange gamle links", men det ramte vist mere "gamle drenge med nye websites og nye links".
Websites, der før havde ligget øverst på side 1 på attraktive søgeord lå pludselig langt efter side 10.
Jeg ved ikke og interesserer mig heller ikke nok for det, men da vidste vi ikke hvad der gjorde at Google afgjorde hvad der fik dråben til at flyde over - eller om de kun valgte at tage hver 5. eller 10. de syntes der var faktorer der gjorde et site gik over grænsen mht manipulation. På samme ved ingen andre end Google vel heller hvordan Google vælger søgeresultaterne skal se ud i morgen?!
Der er dog nogle klare ting, der sandsynliggør (ikke sikrer) en holdbar situation i forhold til en god plads i Google. Det er at forsøge at sætte sig ind i Googles sted. Hvad er deres interesse?!
Hvis jeg var Google ville jeg overflødiggøre alt hvad der forsøgte at tage Googles position og rolle.
En "oversigt" over relevante websites (linkkatalog) eller "artikeldatabase" bare åbenlys. Ud med lortet! Spørgsmålet er om stedet bliver taget og hvorvidt Google har interesse i at "straffe" for at et site dukker op sådanne steder. Indtil videre har de jo bevist at det kan "straffes", men de har selvfølgelig også interesse i at gradbøje det og være lempelige.
Ligesom de nok sandsynligvis skal blive rigtigt store på Google+ før de har råd til at være arrogante nok til at til at kunne indføre G-. Selv Facebook har ikke indført den endnu, og kommer sandsynligvis heller ikke til det. Dels vil det afholde newbies fra at være der, da det så kun vil give straf - og dels vil der så være færre jordiske til at give +'er til stjernerne. Og stjerner er kun stjerner så længe de får +'er fra jordiske - eller plusser fra stjerner som igen er det pga stjerner fra jordiske.
Tyngdekraften kalder en gammel dame..., men jeg er ikke for stor til at linke til en bavian ligesom du har gjort ved mig (nåeh nej, det var en Orangutang :-)).
Men du er nu alligevel superdygtig og respekteret af mig - også mht SEO :-)
Desværre er software ikke så latterligt sexet, som nogle af mine andre nicher, og jeg har derfor svært ved at se andre åbenlyse steder.
Er der nogle har nogle ideer til hvor jeg burde lægge fokus, især med fokus på vi er i 2013, og linkkataloger efterhånden er den største joke i verden? (Og kvalitet fremfor kvantitet, I know)
2013 er i relevansens navn, mere end nogensinde. Relevans har altid været positivt, men man har kunne opnå rigtigt meget uden nogen som helst relevans i sine backlinks. Det kan man sådan set stadig, men relevante links er bare blevet så meget mere værd, og indebærer mindre risici.
Du behøver ikke kun opsøge relevans, du kan også lave blogs hvor du skaber det selv ;)
Omkring linkkatalogdiskussionen, så er der bestemt nogle linkkataloger som er gode, f.eks. ni.dk, dog vil jeg hellere bruge hovedparten af linkkatalogerne til lidt manuel 2nd tier backlinking til de relevante blogs jeg har skabt (og så siger jeg heller ikke mere )
2013 er i relevansens navn, mere end nogensinde. Relevans har altid været positivt, men man har kunne opnå rigtigt meget uden nogen som helst relevans i sine backlinks. Det kan man sådan set stadig, men relevante links er bare blevet så meget mere værd, og indebærer mindre risici.
Du behøver ikke kun opsøge relevans, du kan også lave blogs hvor du skaber det selv ;)
Omkring linkkatalogdiskussionen, så er der bestemt nogle linkkataloger som er gode, f.eks. ni.dk, dog vil jeg hellere bruge hovedparten af linkkatalogerne til lidt manuel 2nd tier backlinking til de relevante blogs jeg har skabt (og så siger jeg heller ikke mere )
Fyhaaaa! :D
Ej, det plejer jeg tit at gøre... Når jeg gæsteblogger, skriver jeg fx om en applikation, som har relevans til mit indhold = det har relevans for os begge.
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!