Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsskatteordningen

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne ApS:
Nej - Det er et spørgsmål om kapitalindkomst eller personlig indkomst hvor renteudgifterne vil have en skattemæssig værdi på hhv. ca  33% og ca. 55 % men renteudgifterne fratrækkes 100% i begge situationer 
Det her er noget jeg slet ikke har været rodet ind i nogen sinde, men lad mig se om jeg kan forstå. Er det lidt som det meste andet, at den skat man kommer af med til slut bliver ret ens - lidt det samme som med om man skatter i et aps med 25% og så tager udbytte for resten med 27% så ender man med en skat der meget ligner den skat man betaler hvis man bare tager løn op til topskat - det koster samlet de der 43-44% - Bliver det ikke lidt samme regning med renterne i VSO eller uden for VSO

Selve værdien ender ret ens med - 55% i VSO af 25% skat giver ca 55* 0,25 = 14 %- og hvis man tog 33% fradrag af renterne i personlig skat og kaldte den 43% inden top - så ville det give ganske meget samme - 43 * .33 = 14% - eller misser jeg noget helt her fordi renterne i VSO jo så står der og ikke er hævet til en selvEmbarrassed

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:29

Lad være med at blande de 25% virksomhedsskat og udbytte ind i det. Så går det helt galt.  Det vi taler om her er skatteværdien af renteudgifter

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56

udbytteskat referencen var kun for at se om det var samme baggrund - at skatten skulle ende ens - med 55% skatteværdi af 25% VSO skat giver 14% og 33% af 43% personlig skat giver samme 14%  eller er det ren tilfældighed?

(som at 25% skat i ApS + 27% udbytte skat hvis man året efter hæver op til bundgrænsen  - ender på ca 44% - samme som hvis man havde taget løn direkte - også ville ha endt op i 44% - som måske et skatteprincip, at ting ender ens behandlet)

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:02

Hvis du har et overskud på 100 kr før renter og 100 kr i renteudgift.
Beskatning efter PSL giver et overskud fra virksomheden på 100 kr som der skal svares skat om am bidrag af. Renterne på 100 kr kommer kun til udtryk som et fradrag på ca. 33kr qua den skattemæssige fradragsværdi af den negative kapitalindkomst. Summasumarum du skal betale skat!
Hvis du kører i VSO bliver dit resultat af virksomhed kr. 0, da renterne fratrækkes i resultatopgørelsen. Der er ingen skat.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:07

Cef:
Hvis du kører i VSO bliver dit resultat af virksomhed kr. 0, da renterne fratrækkes i resultatopgørelsen. Der er ingen skat

den er jeg med på - og de 33% er jo let genkendelige - det er nok det med 55% fradragsværdi af renterne i VSO som jeg ikke forstår - hvad der det for 55%?

vh

Fra Middelfart
Tilmeldt 25. Mar 06
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 20:34

Wow der tabte i mig Surprise

Jeg skrev flere penge på lommen her og nu, fordi jeg tænker det ville give flere penge ud at betale mindre skat, og så betale skatten den dag jeg ønsker at hæve et evt overskud fra virksomheden. Jeg har et lille overskud fra at leje lejligeden ud (da jeg er bange for renten stiger og dermed får et underskud - derfor lejer jeg ud til lige lidt over hvad jeg betaler i lånet) og jeg skylder 1.700.000 kr i den.

Er der en af jer der kan forklare blondinen i lette gloser hvad i bliver enige om Big Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:22

Majse:
Jeg skrev flere penge på lommen her og nu, fordi jeg tænker det ville give flere penge ud at betale mindre skat, og så betale skatten den dag jeg ønsker at hæve et evt overskud fra virksomheden

Jeg tror ikke vi forstår hvad du mener med penge ud. Det vil jo på et eller andet plan over tid betyde at du nok rører dit overskud, med mindre du mener tage lån i banken i firmaet.

Skat betaler du af dine indtægter minus dine udgifter fra dit regnskab som du skal føre i henhold til årsregnskabsloven og du skal lige vide om alle udgifter er fuldt fradrag eller ikke og det er lig dit overskud - og det er det du betaler skat af under alle omstændigheder

Hvis du ikke er i VSO betaler du personlig skat af hele dit overskud,

Er du i VSO (og der tror jeg du behøver økonomimand eller revisor til regnskab og selvangivelse) så betaler du 25% aconto af den del af dit overskud du ikke hæver, og når du senere hæver, så betaler du personligskat, som modregnes de 25% du allerede har betalt af beløbet.

Også af hensyn til lejligheden tror jeg på at du skal ha fat i en økonomimand/revisor som kan råde dig direkte - alm personligt selskab - VSO - kapitalordning -Jeg tror omkostningen vil spare dig penge faktisk

Sorry din tråd blev lidt kapret - back on trackBig Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:46

Cef:
Hvis du har et overskud på  100 kr før renter og 100 kr i renteudgift.
Beskatning efter PSL giver et overskud fra virksomheden på 100 kr som der skal svares skat om am bidrag af. Renterne på 100 kr kommer kun til udtryk som et fradrag på ca. 33kr qua den skattemæssige fradragsværdi af den negative kapitalindkomst. Summasumarum du skal betale skat!
Hvis du kører i VSO bliver dit resultat af virksomhed kr. 0, da renterne fratrækkes i resultatopgørelsen. Der er ingen skat.

Hvis man ikke er oppe og betale topskat så er den eneste forskel at der betales arbejdsmarkedsbidrag og der skal man lige huske på at overskuddet af en udlejningslejlighed typisk er meget minimalt. Også før renter .

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:56

Majse:

Wow der tabte i mig Surprise

Jeg skrev flere penge på lommen her og nu, fordi jeg tænker det ville give flere penge ud at betale mindre skat, og så betale skatten den dag jeg ønsker at hæve et evt overskud fra virksomheden. Jeg har et lille overskud fra at leje lejligeden ud (da jeg er bange for renten stiger og dermed får et underskud - derfor lejer jeg ud til lige lidt over hvad jeg betaler i lånet) og jeg skylder 1.700.000 kr i

Er der en af jer der kan forklare blondinen i lette gloser hvad i bliver enige om Big Smile

Forståeligt nok for det er noget pølsesnak. Big Smile Det jeg hører dig sige er at du har brug for flere penge og flest penge på lommen (privat). Hævninger til privatforbrug er normalt = mangl. opsparingsmulighdningened (og lavere skat) I virksomhedsordningen. Men ved at anvende ordningen vil de renter og evt. afdrag du betaler være en del af virksomhedsordningen og så er vi tilbage hvor jeg startede:

Uanset hvad betaler du på lånet . Ved at anvende virksomhedsordningen på ejd. og virksomhed kan det give dig nogle fordele I relation til virksomheden, I form af større hævemuligheder og samtidig opsparing i ordningen til 25% skat 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det virker mere og mer som om din argumentation omhandler kapitalafkast, men så virker det underligt at gå ind i en diskussion om skatteværdien af rentefradrag (hvilket intet har med topskat at gøre). Videre diskussion bidrager næppe til trådstarters forståelse eller løsning. Skriv en privatbesked hvis du ønsker en videre diskussion om pærer og bananer.

Majse
Det du skal overveje er hvor store dine renteudgifter er, samt hvor stort dit overskud fra både lejlighed og anden virksomhed. Hvis du vælger virksomhedsordningen (vso) i den ene skal du vælge det i alle dine virksomheder.
Jeg tvivler på du får VSO korrekt uden hjælp fra en økonomi mand, så det er spørgsmålet om honorarer til assistance hertil kan måle sig med den skat du her og nu sparer. Er du ved og ramme grænsen for su er det klart det kan betale sig, fremfor at skulle betale andele heraf tilbage.
Herudover går hele vores ovenstående diskussion på hvor meget du opnår o fradrag af dine renter. Hvis din lejlighed bliver beskattet som normal indkomst beskattes du som alm lønmodtager og betaler fuld skat og am bidrag af dit overskud før renter. Dine renter i lejligheden ryger derfor ind i din kapitalindkomst som fradrag. Du får dog kun et faktisk fradrag på ca. 33 kr for hver gang du betaler 100 kr i renter. Hvis i derimod bruger VSO kan du fradrage renterne direkte i resultatopgørelsen og renterne fradrager dit overskud med 100 % værdi. Herudover får du også den fordel at hvis dine renter er så store at du opnår et underskud, vil du kunne fradrage underskuddet i din anden virksomhed.
Yderligere får du i VSO et mindre kapitalafkast, som bliver fradraget din personlige indkomst og beskattes som kapital indkomst, hvorved du sparer de 8% i am bidrag af den del.

For at opsummere er der som du kan se ovenfor en række fordele ved VSO, fremfor almindelig beskatning. Det afhænger reelt set på størrelsen af dine renteudgifter og hvor tæt du er på su grænsen (behov for hensætte beløb) holdt oppe imod omkostningen til en revisor eller lignende. Denne vil typisk variere imellem 5.000 hos en lille lokal revisor til op imod 15.000- 20.000 hos et af de store revision huse. Udgiften medgår naturligvis i virksomheden og kan trækkes fra.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)