Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min tur! Feedback på min nye webshop, tak. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har været længe undervejs, men et par ting har udsat projektet en halvanden måneds tid, men nu er jeg næsten ved at være der, hvor jeg kan åbne shoppen. Derfor vil jeg gerne have nogle friske øjne til at kigge på shoppen. :)

- Det første vareparti er netop ankommet til Frankfurt, så det er snart på trapperne, hvis ellers de glider fint gennem tolden.
- Indløsningsaftalen med Nets og Teller er ved at blive behandlet.

Der mangler:
- Tekster til produkterne skal laves
- Et stykke grafik med faktiske produkter til forsiden, men det kommer, når produkterne ankommer og jeg kan tage i studie og tage nogle billeder selv.
- Facebook LIKE boxen ser ikke ud til at virke i min Internet Explorer 9 - både 32 og 64-bit. Jeg bruger normalt Firefox, hvor den virker fint og den er også testet til at virke i Chrome.

Men ud over det - er der så nogen umiddelbare mangler eller irritationsmomenter?

Det er mit første forsøg på en webshop og jeg er selv rimelig tilfreds taget i betragtning, at jeg normalt sidder bag rattet i en bil (selvstændig vognmand) og ikke er vant til at lave hjemmesider og grafik. Men man kan komme langt med lidt YouTube-gør-det-selv videoer. :)

Ris, ros, forslag, kritik og så videre modtages meget gerne. :)

http://bellaborsa.dk/

// Martin

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:36

Skal det mon tages som positivt, at der slet ingenting har været at kommentere på? Det tror jeg næppe... :)

Jeg regner med at gå live den 31. januar.

Indløsningsaftalerne er godkendt og kontrakterne er på vej tilbage til Nets/Teller.

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 13:07

Hej Martin.
Her er mit besyv på din shop. Foruden de nævnte fejl/mangler, så ser den ganske godt ud! :-)

Kontakt

Nogen grund til at emneoverskrifterne er engelsk?

Desuden bør "Ordre-ID" ændres til "evt. Ordre-ID", da det på nuværende tidspunkt ser ud som om man skal have det med. (Der er ingen indikation på hvad der skal med.

#Sociale medier

De sociale medier må gerne være større. Det er ikke som sådan fordi de på nuværende tidspunkt fungerer som et blikfang - Pladsen er jo alligevel til det.

#IFEEDBAC

Er det meningen at "Ifeedbac" skal være under samtlige sider på shoppen?
Synes at jeg, som kunde, bliver irriteret over at skulle sidde og kigge på tasker mens der er en kolonne i venstre side med feedback 

#Tilføj til kurv

Knappen "Tilføj til kurv" er næsten skjult alt for godt. Der er ikke noget blikfang der drager øjet hen mod knappen

#Bælter / Punge / Tasker

Hvorfor står der "SHOP NOW" under de øverste tre bælter?
Og hvorfor vises de enkelte bælter to gange, på samme side?

Smykker

Ved underkategorierne er der intet billede.

Menu

Menuens tekst er, når man er på en aktiv side, ikke rigtig til at læse.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 13:22

Du skal da selvfølgelig undvære kritik og fejlfinding ved dit nye projekt. :o) Dette er blot en kort gennemgang.

Problemer:
- med døde billeder: http://bellaborsa.dk/6-tasker http://bellaborsa.dk/10-smykker

- "Rabatkuponen" er skåret: http://bellaborsa.dk/order

- Engelske termer http://bellaborsa.dk/6-tasker "Shop now" > "Læs mere". "Køb nu" må ikke bruges, da jeg ikke køber varen før end, efter den er lagt i kurven.

http://bellaborsa.dk/52-nucelle-mila-brun-laedertaske.html Du mangler generelt produktbeskrivelser, noget der bl.a. kan hjælpe dig med SEO. Ved billedezoom hvorfor har du ikke en CTA til at lægge varen i kurven? Man kan ikke klikke på det tonede område for at lukke zoom.

Tilføj til kurv, trækker ikke nok opmærksomhed. Du kunne godt gøre den lidt mere tydelig, uden at det ville skade. Brug samme farve, som dine andre knapper.

Sælger du i mere end en valuta? Ellers fjern valuta markering i øverste højre hjørne.

Man kan ikke handle uden bruger. Dette bør ændres.

http://bellaborsa.dk/contact-us
Har du tit oplevet behovet for vedhæftninger? :) Ellers giv en forklaring på hvad du ønsker vedhæftet, og flyt feltet ned til sidst.

Facebook
Links virker ikke: ser ikke BellaBorsa facebook side. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 13:41

Hej Martin,

Jeg fik min kone til at skrive din adresse på hendes computer og hun svarede efter noget tid, hvad går det ud på? min konklusion er nok at du skal tydeliggøre hvilken slags side det er. Du skriver det jo pænt med småt andetsteds hvad formålet med siden er, men når man kigger forbi første gang får man et relativt stort slide i hovedet med en masse betalingskort. Jeg tror dit første slide skal vise at det er en taskeshop og gerne til lavpris.

Ved siden af dit navn oppe til venstre står der kvalitet ikke skal koste en formue, men igen bør du her illustrere at vi altså er inde på en taskeshop. Min pointe er, førstegangsindtrykket skal med sikkerhed informere om at vi er inde på en taskeshop. Gerne til lavpris og så kommer alle de andre guldkorn. Du har jo få sekunder til at starte med hvor jeg tror du vil miste en del "potentielle kunder" 

Hvis jeg har var dig var min slider mindre og så rykkede du produkterne højere op, gerne de 3 mest populære produkter, for så skaber du fokus her, hvis alt andet glipper. Lige nu skal man som udgangspunkt forelske sig i din slider "hvilket er usandsynlig" og ellers smutter man igen....lav en eksklusiv slider med den fedste taske, så skaber du nok interesse hos din målgruppe.

Men ellers mange gode ting og rent teknisk er jeg ikke stærk nok, men kan se du får mange andre god råd på vejen ;-)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:56

Casper Tofte:

Hej Martin.
Her er mit besyv på din shop. Foruden de nævnte fejl/mangler, så ser den ganske godt ud! :-)

Kontakt

Nogen grund til at emneoverskrifterne er engelsk?

Desuden bør "Ordre-ID" ændres til "evt. Ordre-ID", da det på nuværende tidspunkt ser ud som om man skal have det med. (Der er ingen indikation på hvad der skal med.

Det har jeg ikke lige været opmærksom på. Begge dele er rettet. Mange tak. :)

Casper Tofte:

#Sociale medier

De sociale medier må gerne være større. Det er ikke som sådan fordi de på nuværende tidspunkt fungerer som et blikfang - Pladsen er jo alligevel til det.

Det kan du bestemt have ret i. Det var blot standard størrelsen i temaet, men derfor behøver det naturligvis ikke at være standard. :)

Casper Tofte:

#IFEEDBAC

Er det meningen at "Ifeedbac" skal være under samtlige sider på shoppen?
Synes at jeg, som kunde, bliver irriteret over at skulle sidde og kigge på tasker mens der er en kolonne i venstre side med feedback

Det er nu engang sådan temaet er lavet og jeg har ikke teknisk snilde til at gå ind og rode i koden til dette. :)

Casper Tofte:

#Tilføj til kurv

Knappen "Tilføj til kurv" er næsten skjult alt for godt. Der er ikke noget blikfang der drager øjet hen mod knappen

Jeg ser, om jeg kan få rodet mig rundt i koden til at ændre farven. :)

Casper Tofte:

#Bælter / Punge / Tasker

Hvorfor står der "SHOP NOW" under de øverste tre bælter?
Og hvorfor vises de enkelte bælter to gange, på samme side?

Ang. SHOP NOW må jeg sende den videre til ham, jeg har købt temaet af. Jeg har checket oversættelsen og der er ikke umiddelbart noget, der mangler at blive oversat i koden.

Bælterne vises to gange, da der blot er 3 varer i den kategori og øverst i alle kategorierne vises 3 tilfældige bælter. Derfor kommer der 2 rækker med de samme bælter, indtil jeg får flere bælter i min shop. Hvordan jeg slår denne feature fra på én kategori ville jeg ikke ane, hvor jeg skulle rode henne, da det må være noget i selve temakoden og ikke en del af Prestashop's backoffice. :)

Casper Tofte:

Smykker

Ved underkategorierne er der intet billede.

Det er jeg bekendt med. Jeg skal lige have mine sidste produkter hjem og så skal jeg i fotostudiet i næste weekend, så jeg kan få taget billeder til dette formål. :)

Casper Tofte:

Menu

Menuens tekst er, når man er på en aktiv side, ikke rigtig til at læse.

Jeg ser, om jeg kan få fundet koden til at gøre den markerede skrifttype hvid. Tak. :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 14:12

Bare brugt 2 min.. og synes som de andre at themet slet ikke er tilpasset nok. Du kunne ligeså godt sælge bildæk i det layout.

Og så mangler jeg faktisk en ny pung, men når jeg skal købe en pung vil jeg vide om alle mine kreditkort og lign. kan være i pungen. Det kan jeg ikke se på nogen af produkterne. Tilgengæld kan jeg se ryggen på pungen?

Desuden er det meget forvirrende at du har top 3 produkter på produktsiden, uden at det er angivet som "vi anbefaler disse" - jeg tænkte det bare var duplikationer. 

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 14:14

Michael:

Du skal da selvfølgelig undvære kritik og fejlfinding ved dit nye projekt. :o) Dette er blot en kort gennemgang.

Problemer:
- med døde billeder: http://bellaborsa.dk/6-tasker http://bellaborsa.dk/10-smykker

Jeg er bekendt med kategori billederne. Jeg skal først i fotostudiet i næste weekend og have taget billeder blandt andet til dette formål. :)

Michael:

- "Rabatkuponen" er skåret: http://bellaborsa.dk/order

Jeg er ikke med på, hvad du mener med dette?

Michael:

- Engelske termer http://bellaborsa.dk/6-tasker "Shop now" > "Læs mere". "Køb nu" må ikke bruges, da jeg ikke køber varen før end, efter den er lagt i kurven.

Jeg har ikke kunne finde dette noget sted i oversættelses modulet, så det må ligge gemt et sted i koden. Den må jeg nok sende videre til ham, jeg har købt temaet af. Tak.

Michael:

http://bellaborsa.dk/52-nucelle-mila-brun-laedertaske.html Du mangler generelt produktbeskrivelser, noget der bl.a. kan hjælpe dig med SEO. Ved billedezoom hvorfor har du ikke en CTA til at lægge varen i kurven? Man kan ikke klikke på det tonede område for at lukke zoom.

Jeg har også skrevet i første indlæg, at jeg mangler produkttekster. :)

Jeg ved ikke lige, hvad en CTA er, men det lyder som noget, der skal programmeres og derfor ude over mine evner.

Nej, men du kan trykke på krydset eller inde på billedet. Dette er også noget programmeringsarbejde, hvis det skal laves og derfor ude over mine evner og ikke noget jeg selv ser som nødvendigt at bruge penge på at få andre til. :)

Michael:

Tilføj til kurv, trækker ikke nok opmærksomhed. Du kunne godt gøre den lidt mere tydelig, uden at det ville skade. Brug samme farve, som dine andre knapper.

Jeg prøver, om jeg kan finde den pågældende kode, hvor det ændres til en anden farve. :)

Michael:

Sælger du i mere end en valuta? Ellers fjern valuta markering i øverste højre hjørne.

Jeg har forsøgt selv tidligere - uden held.

Michael:

Man kan ikke handle uden bruger. Dette bør ændres.

Det har jeg forsøgt, men der opstår et andet og større problem, når jeg slår det til, som jeg skal have fundet en måde at løse.

Michael:

http://bellaborsa.dk/contact-us
Har du tit oplevet behovet for vedhæftninger? :) Ellers giv en forklaring på hvad du ønsker vedhæftet, og flyt feltet ned til sidst.

Eftersom shoppen ikke er åbnet endnu, så kan jeg ikke sige, at jeg tit har oplevet dette behov. ;)

Men der kan jo opstå et problem med en vare - f.eks. en ridse eller ødelagt emballage under fragten.- hvor kunden vil kunne indsende et billede af dette.

Michael:

Facebook
Links virker ikke: ser ikke BellaBorsa facebook side. 

Linket virker fint her, men det har måske noget at gøre med, at jeg er ejer af siden og jeg ikke har publiceret siden endnu?

Mange tak for dit svar. :)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 14:21

Peter Maler:

Hej Martin,

Jeg fik min kone til at skrive din adresse på hendes computer og hun svarede efter noget tid, hvad går det ud på? min konklusion er nok at du skal tydeliggøre hvilken slags side det er. Du skriver det jo pænt med småt andetsteds hvad formålet med siden er, men når man kigger forbi første gang får man et relativt stort slide i hovedet med en masse betalingskort. Jeg tror dit første slide skal vise at det er en taskeshop og gerne til lavpris.

Første slide på siden burde gerne være en slide, der fortæller, at vi ikke har åbent endnu. Bare for at folk ikke prøver at bestille noget (hvilket de så heller ikke kan). Andet slide burde gerne være et slide, der med store bogstaver siger "ÅBNINGSFEST I DANMARKS NYE TASKESHOP". Og de slides som jeg har beskrevet, at jeg mangler at få lavet er netop også af billeder af mine produkter, som jeg skal i fotostudiet og have taget i weekenden.

Så det bliver forhåbentlig tydeligere, at det drejer sig om tasker. :)

Peter Maler:

Ved siden af dit navn oppe til venstre står der kvalitet ikke skal koste en formue, men igen bør du her illustrere at vi altså er inde på en taskeshop. Min pointe er, førstegangsindtrykket skal med sikkerhed informere om at vi er inde på en taskeshop. Gerne til lavpris og så kommer alle de andre guldkorn. Du har jo få sekunder til at starte med hvor jeg tror du vil miste en del "potentielle kunder"

Jeg tager det til overvejelse, om "kvalitet" skal ændres til "tasker". Men jeg ønsker ikke at bruge ord som "lavpris" eller "discount", da jeg ikke er en Netto eller Aldi og det synes jeg de to ord lugter langt væk af. :)

Peter Maler:

Hvis jeg har var dig var min slider mindre og så rykkede du produkterne højere op, gerne de 3 mest populære produkter, for så skaber du fokus her, hvis alt andet glipper. Lige nu skal man som udgangspunkt forelske sig i din slider "hvilket er usandsynlig" og ellers smutter man igen....lav en eksklusiv slider med den fedste taske, så skaber du nok interesse hos din målgruppe.

Igen - det er det, der kommer efter næste weekend, når jeg har været inde og få taget billeder af de tasker, jeg vil bruge til dette formål. :)

Peter Maler:

Men ellers mange gode ting og rent teknisk er jeg ikke stærk nok, men kan se du får mange andre god råd på vejen ;-)

Det er jeg bestemt heller ikke selv, men det er jo også den "menige" brugers mening, jeg er mest interesseret i, da det vil udgøre hovedparten af mine kunder.

Så må jeg jo prøve at få omsat folks meninger til de tekniske løsninger, hvor jeg kan og så ellers se på, om jeg kan få det lavet. :)

Mange tak. :)

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 14:25

Tranberg:

Bare brugt 2 min.. og synes som de andre at themet slet ikke er tilpasset nok. Du kunne ligeså godt sælge bildæk i det layout.

Det vigtigste er også første hånds indtrykket og der er 2 minutter jo rigeligt. :)

Nej, temaet er ikke tilpasset ret meget, da det er et købt tema og ikke et jeg selv har fået lavet. Dertil er min startkapital slet ikke stor nok.

Men når den er til det, så vil jeg også få lavet det præcis, som jeg gerne vil have det. Indtil da må dette desværre række. :)

Tranberg:

Og så mangler jeg faktisk en ny pung, men når jeg skal købe en pung vil jeg vide om alle mine kreditkort og lign. kan være i pungen. Det kan jeg ikke se på nogen af produkterne. Tilgengæld kan jeg se ryggen på pungen?

Som skrevet i første indlæg så er produkt beskrivelser noget, der kommer. :)

Tranberg:

Desuden er det meget forvirrende at du har top 3 produkter på produktsiden, uden at det er angivet som "vi anbefaler disse" - jeg tænkte det bare var duplikationer. 

Jeg går ud fra, at du mener på kategori siderne?

Dette er blot 3 tilfældige produkter. Men jeg ved godt, at det er et problem på f.eks. kategorien for bælter, hvor der kun er 3 varer i kategorien. Men jeg tror desværre ikke, at jeg kan fjerne dette bare for 1 side. Men jeg vil overveje at få fjernet dette helt, da det som sådan er ligegyldigt, når det nu netop blot er 3 tilfældige (tror jeg det er - jeg har jo ikke solgt noget, så der kan jo ikke være nogen statistik til grund for at udvælge disse 3).

Tak for at du tog dig tid til at svare. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)