Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af vare - PC service..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer..! Geeked

Er ret grøn/ny når det kommer til at starte en forretning op og har brug for noget basal viden om op køb af vare til lager..

Det er sådan at mig og min forretnings partner/ven har gået leget med tanken om at starte en Hobby-Forretning. En Pc og Elektronik Service som skal køre i en længere periode for at teste vores ideer og visioner, og så se om det kan udvikle sig til et rigtig firma med fremtid, som gerne skulle vokse til noget meget større.. :D

Spørgsmålene er således: Hvordan gør andre, når de køber vare hjem..?? Jeg ved self at de køber et stort parti hjem af gangen og dermed spare penge..

Men hvad med nye og andre mindre hobby forretninger, findes der ikke andre måder/metoder/principper man kan købe vare hjem på, til et Lille Firma eller til en mindre Hobby-forretning som ikke har det store budget at starte med..??

Kan man evt sende en email eller kontakte et firma og lave en aftale om et/flere bestemte Produkter og mærker til en fast lav pris selvom man ikke køber et større parti hjem afgangen, men i stedet køber et mindre parti indtil tingene er begyndt at tage til... ?? i det tilfælde/sammenhæng kan jeg vel så også forvente at de vil have mine firma oplysninger, firmanavn, fysik ardresse, moms-nr, osv før de kan være sikker på noget som leverandør, så går ud at de ting skal nok være i orden først, ikk??

Og lige en anden ting ang moms.. Er blevet lidt forvirret om det rent faktisk koster noget at blive moms registret..
Mener bare jeg har læst flere steder at man ikke skal betale noget som helst, for at blive registreret med moms..? - Jo self den moms man trækker fra når man køber en vare Skype-TongueOut men havde bare ikke regnet med at man skulle betale for registreringen..

Mvh Amodeuz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:11

Du mangler mere end jeg tror vi kan gi dig her inde.Men nej -  momsregistrering koster intet - og hvad du eller I kan forhandle jer frem til af aftaler , vil være meget individuelt

Derimod kan det jo koste at mangle viden om regnskab, fradrag - moms osv - tag kurser eller på anden vis sæt dig/jer ind i tingene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fjenneslev
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 244
Fra  MBM Data Skrevet kl. 02:43

Det regnskabsmæssige vil jeg lade andre besvare, udover at der er nødvendighed at have en vis viden om regnskab og bogføringen hvis man vil starte sin egen virksomhed, man kan selvfølgelig også vælge at lade andre gør det for, men i opstarten vil økonomien nok ikke kunne bære det.

Amodeuz:

Spørgsmålene er således: Hvordan gør andre, når de køber vare hjem..?? Jeg ved self at de køber et stort parti hjem af gangen og dermed spare penge..

Men hvad med nye og andre mindre hobby forretninger, findes der ikke andre måder/metoder/principper man kan købe vare hjem på, til et Lille Firma eller til en mindre Hobby-forretning som ikke har det store budget at starte med..??

Kan man evt sende en email eller kontakte et firma og lave en aftale om et/flere bestemte Produkter og mærker til en fast lav pris selvom man ikke køber et større parti hjem afgangen, men i stedet køber et mindre parti indtil tingene er begyndt at tage til... ?? i det tilfælde/sammenhæng kan jeg vel så også forvente at de vil have mine firma oplysninger, firmanavn, fysik ardresse, moms-nr, osv før de kan være sikker på noget som leverandør, så går ud at de ting skal nok være i orden først, ikk??

Det er klart at jo mere du har mulighed for at købe hjem, jo bedre indkøbspriser vil du også kunne få, og så drejer det sig om at springe så mange mellemled over som overhovedet muligt, hvilket også holder prisen ned og brutto avancen oppe.
Alt efter hvilke produkter det drejer sig om findes der leverandører der kræver at man købe et min antal af gangen feks min 50 stk af gangen, eller at man købe for et bestemt beløb om året.

Tror ikke der findes mange leverandører der vil handle med firmaer der ikke har cvr nummer, for vores eget vedkommende sælger vi både til private og b2b. Og vi handler kun med firmaer der har et cvr nummer, en officiel firmaadresse osv.
Nogle levere vi til på kredit, altså fakturaen bliver fremsendt, og andre skal betale fra gang til gang.
Generelt yder vi ikke kredit til firmaer der ikke min. er 3 år gamle når det drejer sig om enkelt mandsvirksonheder, dette har noget med en risiko vurdering at gøre. Vi har ikke krav om min bestilling, men det er klart jo mere man køber jo bedre priser kan vi give kunden.

Når i har det grundliggende iorden med cvr nummer osv, så prøv at kontakte nogle af de leverandører der forhandler de produkter i nu har tænkt jer at sælge, fortæl dem lidt om hvad i forventer af jeres samarbejde.

Nu ved jeg ikke hvad i vil sælge, men i skal tænke over at der er brancer/produkter hvor priserne er meget presset, og avancen lav pga af stor konkurrence, med nogle store spillere på banen.
Det gælder feks indenfor Hardware, software og til dels El-artikler, tro mig jeg taler af erfaring, da det netop er disse produkter vi sælger, og vi skal være fremme i skoen hver eneste dag, for at blive på markedet.

Man kommer ikke sovende til succes, men det er netop det jeg syntes gør det hele værd at stå op til hver morgen. Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)