Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spiritusfremstilling

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Først og fremmest vil jeg lige sige, at det er en meget glædelig overraskelse at falde over dette forum, da jeg længe nu har gået og kogt en masse mere eller midre bæredygtige forretningsideer sammen.

Herunder kan nævnes:

ekstremt mobil café virksomhed.

sms lotteri.

entreprenør.

psoreasis behandling.

bankvirksomhed.

juletræsproduktion.

træpilleproduktion.

Jeg lyder sikkert som en komplet tåbe nu, men det håber jeg da ikke at jeg er. :-)

Mit spørgsmål til jer andre er om der er nogle af jer der ved noget omkting lovgivning ved fremstilling af spiritus, med henblik på salg?

Jeg har forsøgt at google mig frem til svar, men jeg har kun fundet forslag til europaparlamentet, omkring noget med kategoriseringen af forskellige alkoholiske drikke.

Det kan, på disse, se ud somom der er en lov om at man kun må fremstille spiritus på landbrugsprodukter, eg. korn, frugt eller roer, men hvad ved jeg?!?

Jeg ville gerne vide mere om regler for fremstilling samt hvor man kan få tilladelse og lign.

på forhånd tak.

Johan

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Jul 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 22:43
Hej Johan, og velkommen til!

Det er ifølge dansk lovgivning forbudt af destillere spiritus (hjemmebrænderi)... Kontakt SKAT og få mere information om, hvor og hvordan du kan få mere information om tilladelse til "produktion" med henblik på salg.

Så vidt jeg husker (det er noget tid siden jeg stødte på det) så skal virksomheden være godkendt fra top til tå - samt stille en form for garanti/depositum/du-skal-betale-for-at-få-lov ting på kr. 275 - 300.000 - samt en masse andre forholdsregler. Men mon ikke SKAT kan fremtrylle hvilke direktiver du skal kigge i. Alt i alt fik jeg indtryk af, at der skulle en del benarbejde til, men det skal ikke skræmme dig : )

Projektleder hos webbureauet Siege

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 12:36
Hej Johan

Den der mobile cafe har jeg også tænkt meget på, prøvede faktisk på at åbne en for et års tid siden, uden det dog kom videre end planlægningen, men absolut spændende projekt..

Hilsen Michael

Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:39
Hej morten og 
hej Michael

Tak for interessen Morten, jeg havde også fornemmelsen af at det var noget i den stil. Dog var jeg ikke klar over det med "depositum" ideen, men det er vel ligegyldigt, hvis man bare har et produkt som er til at sælge. :-)

Til Michael: hvad gik/går din cafe ide ud på? Min var noget i stil med at sælge kaffe fra en kæmpe termos på ryggen. Det lyder sikkert helt dumt, men jeg er ret sikker på at jeg har fundet en købevillig målgruppe, og da der ingen udgifter til lokale leje etc er, og avancen på kaffe er enorm så......... problemet med min ide, er at det kun er i få timer pr dag den er rigtig god, og derfor ville jeg få et problem med at ansætte nogen til at rende rundt med min kaffe raket på ryggen 10 timer om ugen. 

I øvrigt, så er jeg ret interreseret i at høre om der er nogen her inde der kender til en rav "grossist" altså nogen der sælger rav til smykkefremstilling o lign. i lidt større skala end på QXL?

tak for et fedt forum!!

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 22:52
Hej Johan

Min cafe gik ud på at indrette to små containere til hhv bar/cafe og lager og jeg ville så sælge sandwich og diverse drikkevarer i sommer perioden. Det ville så udelukkende være udendørs servering.

Men mit budget viste sig ikke at kunne klare udgifterne, og var så for sent ude til at finde samarbejdspartnere.

Havde dog fået en alkoholbevilling og andre godkendelser..

Din ide med kaffe lyder da meget iderig, spændende og anderledes.

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:00
Ang. tilladelse til det der alkohol, så er det vel en slags forskel på det, her tænker jeg på øl, vin ( hvis du har mega drivhuse) eller sprut. 

Men på den anden side er alkohol vel alkohol. i 2005 og 2006 blev der startet mere end 600 mikrobryggerier som fremstiller special øl, så helt umuligt er der jo nok ikke at få en bevilling. Hvis det var mig ville jeg ringe til et vilkårligt nyopstartet bryggeri og spørge dig ad. Sådanne iværksættertyper er vel kun villige til at hjælpe andre som er i samme båd.

Prøv aarhusbryghus.dk  og spørg, ejeren hedder Niels Buchwald, og han ved hvad han snakker om ( og laver, nøj en humle han pjasker sammen).

Mvh. Rasmus Studstrup 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)