Hej alle. Først og fremmest vil jeg lige sige, at det er en meget glædelig overraskelse at falde over dette forum, da jeg længe nu har gået og kogt en masse mere eller midre bæredygtige forretningsideer sammen. Herunder kan nævnes: ekstremt mobil café virksomhed. sms lotteri. entreprenør. psoreasis behandling. bankvirksomhed. juletræsproduktion. træpilleproduktion. Jeg lyder sikkert som en komplet tåbe nu, men det håber jeg da ikke at jeg er. :-) Mit spørgsmål til jer andre er om der er nogle af jer der ved noget omkting lovgivning ved fremstilling af spiritus, med henblik på salg? Jeg har forsøgt at google mig frem til svar, men jeg har kun fundet forslag til europaparlamentet, omkring noget med kategoriseringen af forskellige alkoholiske drikke. Det kan, på disse, se ud somom der er en lov om at man kun må fremstille spiritus på landbrugsprodukter, eg. korn, frugt eller roer, men hvad ved jeg?!? Jeg ville gerne vide mere om regler for fremstilling samt hvor man kan få tilladelse og lign. på forhånd tak. Johan |
Hej Johan, og velkommen til!
Det er ifølge dansk lovgivning forbudt af destillere spiritus (hjemmebrænderi)... Kontakt SKAT og få mere information om, hvor og hvordan du kan få mere information om tilladelse til "produktion" med henblik på salg.
Så vidt jeg husker (det er noget tid siden jeg stødte på det) så skal virksomheden være godkendt fra top til tå - samt stille en form for garanti/depositum/du-skal-betale-for-at-få-lov ting på kr. 275 - 300.000 - samt en masse andre forholdsregler. Men mon ikke SKAT kan fremtrylle hvilke direktiver du skal kigge i. Alt i alt fik jeg indtryk af, at der skulle en del benarbejde til, men det skal ikke skræmme dig : )
Så vidt jeg husker (det er noget tid siden jeg stødte på det) så skal virksomheden være godkendt fra top til tå - samt stille en form for garanti/depositum/du-skal-betale-for-at-få-lov ting på kr. 275 - 300.000 - samt en masse andre forholdsregler. Men mon ikke SKAT kan fremtrylle hvilke direktiver du skal kigge i. Alt i alt fik jeg indtryk af, at der skulle en del benarbejde til, men det skal ikke skræmme dig : )