Eneste problem jeg kan forestille mig - er man skal sætte kunderne ind i et FTP program? Ret mig hvis jeg tager fejl ;) Så længe det er til dig selv vil jeg sige go for it. Så længe kunden har bare lidt kode erfaring - det samme. Men hvis ikke ville jeg holde mig til Wordpress.
1) Grundet Tutorials tilgængelighed 2) Mange "noobs!" foretrrækker jo (Tiny et eller andet) CMS WYSIWYG editor.
Ja det har du nok ret i - Men hvis en kunde kan/er vandt til at flytte filer, tager det jo ikke langt tid at guide ham/hende - eller at man evt. kan gør det for kunden.
Kirby er nyt, men udfra hvad de skriver om det på css-tricks, lyder det til at der er flere der er villige til at skifte fra eksempelvis Wordpress.
Personligt er jeg også stor tilhænger af Wordpress - Men kunne godt fristes til at gå igang med at lære Kirby
Det har du ret i - jeg forestiller mig bare det er hurtigere at fucke op end Wordpress.
Men generelt synes jeg nu WordPress har en del bugs og kører langsomt. Jeg mener det kræver en del plugin tilføjelser før WordPress loader med nogenlunde forsvarlig hastighed.
Der forestiller jeg mig lidt at Kirkby vil outshine det - ved nærmest at være auto konfiguret fra start ;)
Så ja kan sagtens forstille mig KirkBy som et udemærket alternanativ til dem der selv til tilrette.
Pros:
Burde være hurtigere end Wordpress
Tekst redigering
FTP Redigering
Cons: Tekst redigering
FTP Redigering: Lettere at komme til at rode ved noget man ik skal når man skal rette igennem FTP.
Kræver mere end bare 1-klik at lave Zip konvertering? Omend Zip konvertering er midnre nødvendig idet Kirkby generelt fylder mindre end Wordpress. Man mister Yoast SEO plugin (Næsten argument nok til den selvstændige skal holde sig derfra - hvis en god del af deres trafik kommer fra SEO og ikke direct-contact).
Men det sagt, så har jeg svært ved at se det som en meningsfuld feature, at systemet ikke er baseret på en database? Stortset alle hostere har 1-kliks installers, så hvorfor?
Personligt holder jeg mig også mest til Wordpress (Selvom det er grafisk design/webdesign opgaver jeg vil løse)
På mange måder synes jeg ofte Wordpress sider er ok nemt at opsætte, og det tiltrak mig bare på en eller anden måde med Kirby, at det eneste man skulle var at flytte CMS-filer over til en FTP. - Er dog lidt skeptisk og bliver nød til at følge tråden på CSS-tricks bl.a. for at høre hvad andre folk har af oplevelser med det.
- Og er heller ikke den store fan af, at man skal betale $39 ($30) pr. website.... ?
Jeg kan godt forstå bevægegrunden for at lave et modspil til de andre CMS systemer, som ofte ikke er den rigtige løsning nødvendigvis.
Jeg ser det lidt som at få leveret en Sveitserkniv, selvom du måske kun har brug for en neglefil!!
De mest populære CMS systemer er blevt kæmpe pakker, med et utal af muligheder som de færeste bruger alligevel. Kompleksiteten betyder også at de er sårbare sikkerhedsmæssigt og kræver løbende opdateringer.
Tror mange ville være bedre hjulpet med en simpel side, hvor der var lavet en upload mulighed i forhold til det de faktisk har brug for at ændre, i stedet for at stille 1000 funktioner til rådighed, som de alligevel ikke skal pille i !!
Jeg ser det lidt som at få leveret en Sveitserkniv, selvom du måske kun har brug for en neglefil!!
Helt uenig. Jeg ser det modsatte, nemlig at man ofte får leveret et (kerne)system, som man så kan udbygge ved at tilføje extensions og plugins efter behov. Bruger man open source, kan man tilmed selv udvikle, eller betale en udvikler, for at bygge lige præcis den funktion man har brug for.
Og nej, det er ikke deres kompleksitet som er årsagen til at de kræver løbende opdateringer. ALLE systemer kræver løbende opdateringer, og det skyldes udviklingen af nye teknologier, browsere, etc.
Uanset hvad, så bør man som udvikler og webdesigner sætte sig ind i hvad Kirby er for en størrelse, ligesom man bør sætte sig ind i - og følge med udviklingen - indenfor alle mulige andre CMS.