Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der plads til endnu et CMS system?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har fulgt lidt med i de forskellige debatter her på amino og tænkte nu var det tid til at blive oprettet. :-)

Jeg har i en længere periode leget med ideen om at blive selvstændig og eftersom jeg i mit nuværende arbejde er webudvikler, tænkte jeg det ville være oplagt at udvikle en form for software.

Min ide faldt på at udvikle et avanceret hosted webbaseret CMS system hovedsageligt rettet mod virksomheder. Et CMS system er ikke nogen ny ide, der er jo tusinder af CMS løsninger fra forskellige udbyder, gratis og betalbare, derude. Jeg mener dog at kunne levere de ekstra features og den brugervenlighed, der skal spare de mindre virksomheder for at skulle ansætte en webdesigner/programmør til at lave netop den løsning de ønsker og dermed spare penge, men også tid i deres daglige brug.

Jeg er dog tvivl om det er noget folk er interesseret i at smide penge efter, fordi der er i forvejen så mange velkendte/brugte løsninger på nettet.

Derfor kan jeg ikke lade være med at tænke om der er plads til endnu en udbyder af et CMS/webhosting system? Er de nuværende løsninger der findes tilstrækkelige? Det synes jeg nemlig ikke.

Alle meninger og kommentarer er velkomne. Cool

På forhånd tak.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt synes jeg du spilder din tid, hvis du mener at at du kan gøre et CMS mere brugervenligt end fx. wordpress. Hvorfor ikke arbejde på noget mere innovativt?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 3
Fra  MainBrain Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også sige at tiden for flere nye CMS systemer er kørt, noget mere innovativt, efter min mening.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt kan jo lade sig gøre med det rette produkt, den rette forretningsmodel og masser af arbejde. Personligt synes jeg at CloudSprout, som også er her på Amino, har et interessant og nyskabende produkt. Jeg kunne godt forestille mig at det kunne lykkedes for dem.

Men det er et marked der er præget af nogle meget gode gratis løsninger, som nok dækker langt de flestes behov, så det er nok ikke det nemmeste at trænge igennem på. Jeg ville anbefale at kigge på andre online ydelser, som kunne laves efter SaaS modellen.

Mvh Carsten





Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Personligt synes jeg at CloudSprout, som også er her på Amino, har et interessant og nyskabende produkt. Jeg kunne godt forestille mig at det kunne lykkedes for dem.

Mange tak, det er godt at høre/læse!

Som sagt både af dig (Carsten) og andre i tråden, så er det et super hårdt marked, men det er også ekstremt stort.

Det traditionelle CMS som Umbraco, Drupal eller Joomla, er klart overbefolket og det er længe siden, der er sket noget specielt spændende og skelsættende i det, så det er nok dødt.

Men hvis man begynder at kigge lidt forskellige virksomheder, der har succes i CMS markedet men med nicher, så er der faktisk nogle stykker som klarer sig godt og som man godt kunne bruge lidt konkurrence :-)

Deskwolf: F.eks. laver et CMS til Facebook, baseret på Joomla, rent teknisk ligner det en meget tynd platform, så det er ikke et kæmpe udviklingsprojekt at gøre dem kunsten efter. Deres forretningsmodel er at sælge via canvas salg, til små og mellemstore virksomheder, og de har i den grad succes selvom de er under et år gamle, omsætter de for omkring 500K pr. måned.
Hvis jeg startede fra ingenting, ville jeg klart overveje at gøre dem kunsten efter, men det kræver at du finder en sælger og en designer.


 

 

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Måske lidt sent at komme ind i debatten, men jeg synes det lyder meget spændende det du overvejer...

Jeg sidder på den anden side af cms - som bruger. Jeg har arbejdet med mange cms systemer, rigtig mange.  - Og jeg kunne godt tænke mig at se et cms system der er mere brugevenligt for os der skal sidde med det i daglig dagen -  og ikke har tid til at være de store programører. 

Dette cms system har jeg ikke set endnu. 

Der er tit meget bøvl - meget besværlig måder at opdatere på - og grafikken gør at man nemt kan lave fejl. 

Så et cms system der er grafisk pænere og nemmere for brugeren at arbejde med - go for it!!

Mit nystartede firma skal bl.a. arbejde for andre firmaer med deres cms systemer. For mange små firmaer rundt omkring synes deres cms systemer er besværlige at danse med - og de lejer så mig ind til bl.a. at opdatere deres hjemmesider. - Så jeg ser og kommer til at se mange systemer - og blive irriteret på dem... ;) 

Glæder mig til at høre mere om dine planer!! 

Mvh
Heidi Stephansen

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Syns det vil være fint med et CMS hvor man lidt lettere kunne komme til at rette i norget layout (ikke det helt vilde), uden at skulle rode i CSS'en.

Held og lykke med det!

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil erklære mig dybt uenig med dem der siger at løbet er kørt inden for dette felt. Det vil jeg generelt med alle felter - det kræver selvfølgelig at du ikke bliver "endnu et cms system" men leverer noget nyt.

I mine øjne vil det være mest oplagt med et system i den brugervenlige, og ikke programervenlige del - ala Cloudsprout.

Et "cms system" jeg synes er rigtig godt er Wix, som er virkelig nemt - tilgengæld synes jeg der mangler muligheden for avanceret redigering i de simple systemer - hvis det giver mening?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevon Skat Pedersen:
I mine øjne vil det være mest oplagt med et system i den brugervenlige, og ikke programervenlige del - ala Cloudsprout.

Jeg er lidt usikker på om du mener, at CloudSprout skulle være lavet til at være specielt programmørvenligt. Det er ikke tilfældet, det vi fokuserer på at en SiteBuilder hvor almindelige brugere kan bygge sites via drag-n drop. Akkurat ligesom Wix.

Det der er forskellen på os og Wix, at vi har lagt mere vægt på kvaliteten af det resultat, som brugeren laver. Mens Wix har lagt mere vægt på hvor hurtigt man kunne lære at bygge i det.

Til forskel for et site bygget i Wix, så er CloudSprout sites "rigtige" html sider, hvilket gør det overlegent SEO-mæssigt. Samtidigt bygger man i CloudSprout skabeloner, mens man i Wix bygger sider, hvilket betyder at CloudSprout er det eneste realistiske valg af de to, hvis man vil bygge et større site.

Men det sagt, så er Wix et super godt system, og både som systemet og virksomheden, er en stor inspiration for os.

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har du misforstået mig :) Jeg mener at CloudSprout er brugervenligt over for os almindelige mennesker. At jeg så ikke lige kunne finde ud af det er et helt andet emne ;)

Men ligesom du ofte når du i et program åbner "indstillinger" er der en knap som hedder "avanceret" Det er der hvor du får massere muligheder, men også ofte det sted der er mulighed for at at gøre "skade". Det samme så jeg godt i et CMS system - altså at det var Drag-n-drop, indtil man trykkede "avanceret" eller et tilsvarende ord, og der får man så mulighed for at benytte helt almindelig kode.

Jeg siger ikke det ikke eksisterer, men jeg tror det er der at der er størst potentiale for at fange nogle mennesker - sammenlignet med at gå op og konkurrere med de helt store der ude.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)