Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Hvordan kommer man videre med iværksætteriet?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 12
Fra  Social Praksis Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp, hjælp, hjælp...

Jeg har super god ide og plan til en webside, som jeg gerne vil lave, og som jeg desværre ikke kan skrive om i detaljer. Men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg nu kommer videre, og jeg håber, nogen har tid og lyst til at give mig nogle inputs eller blot ideer til, hvor jeg kan finde viden.

Jeg vil gerne lave en platform med forskellige kategorier, hvor jeg gerne vil have relevante virksomheder til at sælge deres produkter i disse forskellige kategorier. Der skal være søgefunktion og mulighed for at oprette en gratis bruger og nyhedsbreve.

Indtjeningen forestiller jeg mig kommer fra, når brugerne klikker på produkterne og føres videre til virksomhedernes hjemmesider med produkter, samt indtjening fra reklamer på forsiden, samt mindre salg via nyhedsbrevene. Jeg er i tvivl om, om man med god fornuft kan basere sin virksomhed på sådan en indtjening? Alternativt har jeg tænkt, at jeg selv skulle sælge produkterne, men jeg tror, det bliver for kompliceret, da det er meget forskellige produkter og brancher og enkelte er også med tidsbestilling. Et andet alternativ er at jeg skal have provision af salget videreført fra min side, men det kan jeg jo ikke føre kontrol med.

Jeg har ingen ide om, hvordan jeg får lavet mig nogle beregninger om forventet indtjening, da jeg ikke ved, hvordan jeg kan beregne, hvor meget trafik, jeg skal forvente, samt hvor meget betaling jeg kan tage mig for brugernes klik og reklamerne på forsiden. Hvordan finder man ud af sådanne ting?

Jeg har ikke styr på det it-tekniske med hjemmeside, optimering og net-markedsføring (er der mere?), men kan da finde ud af en del, hvis jeg sætter mig ind i tingene. Skal jeg selv prøve at lave en hjemmeside eller er det for naivt? (den skal være god og flot), skal jeg købe mig til en hjemmeside eller skal jeg forsøge at lave mig et partnerskab med en it-sagkyndig? Og hvis jeg laver partnerskab, hvordan gør man det sådan praktisk mht. at dele arbejdsindsatse/udgifter/indtæget?

Har du andre inputs, så byd gerne ind. Jeg vil være meget taknemmelig.

Så det var spørgsmål vedrørende:

1. Hvor skal indtjeningen komme fra

2. Hvordan laver jeg budget

3. Hvordan klarer jeg det med hjemmeside, optimering og net-markedsføring

4. Hvilke erfaringer har I med partnerskab-samarbejde

Tak fordi du tog dig tid / Gitte Kongsbak

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:07

Hej Gitte, du taler om affiliate aftaler på din hjemmeside - mange gør det og der er flere forskellige indgangsvinkler - flere har webshop uden købeknap, men ved tryk på knap kommer man til den andens webshop og der gøres købet - andre laver prissammenligningstabeller som service og igen med knapper til de enkelte webshop - indtjeningen afhænger af hvor mange besøgende du kan få til din hjemmeside, samt hvor mange du kan få sendt videre og så igen hvor mange der konverterer på den enkelte webshop - du kan sikkert høre at der er mange der falder fra i sådan en proces og du får typisk mellem 8-10% af omsætningen du skaber.

Ved at gå igang med konkurrence prægede produkter kan du skabe en større indtjening, men det kræver mange timer bag skærmen af få sin side i en god position hvor folk klikker ind til dig, omvendt kan du nemmere få besøgende ved de nemme produkter,men der er så igen ikke så meget at tjene!

prøv at tjekke partner-ads.dk f.eks eller i en time endnu kan du få adgang til et normalt lukket affilliate forum på marketers.dk - der er alle eksperterne i affiliate sådan set samlet og der deles ud af gode råd for kun $27 månedligt, resten af 2013 er det lukket så lidt mindre end en time for at være med der :)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Dec 10
Fra  Social Praksis Skrevet kl. 23:53

Tusind tak for dine inputs.

Har lige set på marketers.dk og tænker, om det giver god mening, når jeg ikke er længere i processen - har du viden om det?

Tak igen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 13:09

Gitte Kongsbak:

Tusind tak for dine inputs.

Har lige set på marketers.dk og tænker, om det giver god mening, når jeg ikke er længere i processen - har du viden om det?

Tak igen.

synes det giver god mening, du kan få mange af dine ideer finjusteret, som måske ikke ville have fungeret uden ekspert rådene :)

tror nu ikke der er åbent mere dog!

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Holbæk
Tilmeldt 17. Dec 10
Fra  Social Praksis Skrevet kl. 23:44

Det kunne være super spændende at høre nogle erfaringer med partnerskab, altså høre om folk som har haft en ide til webvirksomhed eller andet uden at have viden om at lave fx hjemmesider, optimering, netmarkedsføring osv, og som så har søgt partnerskab for bedre at kunne gennemføre sin ide. Hvordan har I fået jeres samarbejde til at fungere bedst muligt, og hvordan har I gjort mht. arbejdsindsatse, træffe beslutninger, udgifter osv, så aftalen var fair og givende for alle partere?

Men det vil også været rigtig spændende at høre om de, som har valgt at realisere sin ide ved at købe sig til de ydelser, som de har haft brug for (fx hjemmeside, optimering, netmarkedsføring og andet) og om hvordan det har været?

Findes der materiale om muligt partnerskab for iværksættere?

Hilsen Gitte Kongsbak

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)