Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marked for billig elektronik??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 

Jeg har i det sidste stykke tid leget lidt med idé'en om at starte en form for import virksomheden. 

Til daglig læser jeg international økonomi, og har i snart mange år haft en vision om at starte en eller anden form for virksomhed, da jobbet som lønmodtager aldrig rigtigt har fanget mig.
Jeg har snart læst en del indlæg fra folk, der siger de gør det for pengene. Man skal selvfølgelig tjene penge for at kunne overleve, men det jeg finder særligt interessant ved livet som selvstændig, er at bygge noget op for bunden. At kunne følge udviklingen på tæt hånd og kunne tage de nødvendige beslutninger.

Men tilbage til virksomheden. Jeg havde sen aften kommet med iden om at importer elektronisk udstyr fra Kina, så som headsets. Men det siger jo måske lidt sig selv at man ikke kan leve af at sælge billige headsets fra Kina ;)

spørgsmålet er bare hvad der er marked for? Jeg har tidligere været i Kina et par gange og taler også en smule kinesisk, og har desuden kontakt til kinesisk eksportør. Jeg er bare efter megen overvejelse blevet i tvivl, om der, som tidligere nævnt, er marked for billig elektronik i Danmark?  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11

Elektronik er en del af vores hverdag og der bliver solgt masser af billigt elektronik. Se på f.eks. aldi og andre discount supermarkeder. Deres discount elektronik tilbud bliver som regel revet væk. Så ja, der er et stort marked for billig elektronik, men der er også meget konkurrence.

Der er en del udfordringer, så som det er dit ansvar at varerne er ce godkendt, hvilket der kan være forbundet store omkostninger ved.

Hvis du vil sælge engros kan du begrænse reklamationsretten, men hvis du sælger til slutbruger skal du yde 2 års reklamationsret. På billige produkter skal du beregne X% ombytninger, som du sikkert ikke får dækket af din leverandør. Inden for computerbranchen regnede vi med 10% på billige komponenter førhen.

Du skal også være obs på du ikke krænker andres rettigheder, hvilket kan give nogle store ekstra regninger.

Headsets eller en anden niche kunne være en god start, hvor du har mulighed for at få prøvet dine planer af uden den store økonomiske risiko. Men på sigt skal du nok tænke i containere for at kunne konkurrere med eksisterende importører og gøre det til en rentabel forretning.

Virksomheder så som Metro kan være en god aftager af dine produkter, som ikke er blege for at købe i store mængder til videresalg, sålænge de får et godt tilbud.

Jeg ville nok prøve at finde en producent/mærke hvor du kan få eneret på import til EU/DK, og så opbygge et netværk af underleverandører.

Held og lykke med projektet.

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:20

Karsten Sønderup Hansen:

Du skal også være obs på du ikke krænker andres rettigheder, hvilket kan give nogle store ekstra regninger.

Headsets eller en anden niche kunne være en god start, hvor du har mulighed for at få prøvet dine planer af uden den store økonomiske risiko. Men på sigt skal du nok tænke i containere for at kunne konkurrere med eksisterende importører og gøre det til en rentabel forretning.

Virksomheder så som Metro kan være en god aftager af dine produkter, som ikke er blege for at købe i store mængder til videresalg, sålænge de får et godt tilbud.

Hvordan sikre man sig det? Tjekker man Alibaba finder man masser af varer der ligner hinanden fra forskellige forhandlere... Der må vel være én af dem der har rettighederne?

Jeg har selv lidt kigget på et produkt, men har ikke gjort det netop pga. jeg er bange for det med patent osv. Det er jo umuligt at finde ud af.

Sjovt at Metro ikke selv importere.

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Kasper Toxvig:
Hvordan sikre man sig det? Tjekker man Alibaba finder man masser af varer der ligner hinanden fra forskellige forhandlere... Der må vel være én af dem der har rettighederne?

Ofte er der en producent der har udvikling produktet, som sælger produktionsretten til andre. F.eks. er det almindeligt at bambusmærker køber gammel philips teknologi, som de så masseproducerer. Jeg har desværre ikke kendskab til en generelt effektiv måde at tjekke et produkt på. Og jeg har ingen erfaring med alibaba.

Kasper Toxvig:
Sjovt at Metro ikke selv importere.

Metro er eksperter i at købe store partier og sælge dem hurtigt i deres butikker (hvilket styrker der cashflow). Grunden til jeg nævner dem, er at jeg tidligere har arbejdet som bc/souschef i mindre virksomheder som har solgt "store" partier af it-nicheprodukter til dem på løbende aftaler. F.eks. 100 nu og 100 om en måned/næste katalogomdeling.

Mig bekendt er det et af de steder hvor det er til at få en fod ind, hvor andre kæder kræver mere benarbejde.

Men omvendt, får i en fod inden for hos f.eks. aldi, kan i roligt sende en container headset til tyskland. For 10 år siden, hvor der stadig var mange it-nicheforretninger i danmark, var markedet overtaget af de store supermarkedskæder i tyskland.

Det er desværre for få danske virksomheder, som prøver på det tyske marked, men det kan være det kommer nu vi får en bro.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)