Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendt eller afvist køb baseret på bestemt faktor (som en auktion)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål er egentlig forholdsvis simpelt. Jeg tænkte på, om følgende er lovligt.

Hvis en kunde på en webshop laver en bestilling på en vare, og ved at købet kun bliver gennemført, hvis en bestemt faktor/parameter er opfyldt. Kan man i det tilfælde på lovlig vis afvise handlen, hvis denne faktor ikke er opfyldt?

En kunde har et tilbud om at købe en blyant til 10 kr., hvis Barcelona vinder deres kamp senere på aftenen eller ugen. Kunden bestiller blyanten, men Barcelona taber kampen. Dermed trækkes handlen tilbage, således at kunden hverken betaler 10 kr. eller får den ønskede blyant.

- I den forbindelse kom jeg lige til at tænke på en anden variant i skrivende stund. Er dette lovligt: Kunden får en pris på 10 kr., hvis de vinder, men 15 kr., hvis de taber? Således at der sker et køb uanset, men prisen er afhængig af den pågældende faktor.

Håber der er nogen, der ved noget om det.

Mvh. Mikkel

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 06:42

Tænker du en helt arbitrær faktor kunden skal skrive i et tekstfelt? eller en række valgmuligheder? i førstnævnte tilfælde bliver der jo potentielt en hel del for shoppens ejer at holde styr på konstant.

Umiddelbart ser jeg med min begrænsede viden om markedsføringsloven intet problem i første skitserede løsning.

2. udgave hvor prisen varierer med udfaldet er nok lidt mere ude i en gråxone..

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 06:57

Du kan risikere at den ydelse du leverer vil komme til at falde ind under spillelovgivning, da der er et tilfældigviselement. Så jeg ville være utrolig påpasselig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

Hvad så hvis man har en pulje på 200 af det pågældende produkt, og at kravet er, at alle produkter skal afsættes for at handlen går igennem. Konceptet er på grænsen til at være for kompliceret. Der ligger bare en stor værdi i, at man på længere sigt kan købe en forholdsvis stor mængde varer, og derved opnå en mængderabat. Og så tænker jeg, at det ikke er utænkeligt, at man kan vente med at lave det indkøb, før man har afsat samtlige varer.

Tak for svarene :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)